1.541 visninger
|
Oprettet:
Hest der snubler.. gamacher? {{forumTopicSubject}}
Hej.. vil lige høre om det vil støtte lidt mere hvis en hest har det med at snuble lidt..
Problemet til snubleriet ved vi godt så det er ikke det jeg vil høre om..
Kun om gamacher kan hjælper alle 4 ben til ikke at snuble så meget.. Jeg har alt fra bandager også til alle former for gamacher med stivhed i samt bløde..
Nogen der har erfaring med dette spørgsmål?
jul 2010
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 19 Svar: 161
sep 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 77 Svar: 179
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
- Du skal træne bomtræning, og op ned bakker, tærren med masser at små bakker og huller for at lære hesten at løfte benene
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 357
Dyrlæge sagde også bom træning, bakke træning osv osv. men det har ikke rigtig hjulpet endnu. men vi fortsætter selvfølgelig træning forevig
Klokker har jeg ikke prøvet. har været skeptisk over det hvis nu det skulle skabe større problemer for ham at gå hvis de støder mere på hinanden ???
Men vi da prøve klokker hvis i anbefaler det. er lidt nervøs for at ride ham fordi han både har faldet i skridt og i galop med mig. men sådan er det jo.. vi må træne der ud af
mar 2012
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2012
Selv på folden snubler han. han har været kaldt IB fra løvernes konge siden bebs X)
Det er så synd for ham, han bliver helt rundt på gulvet hver gang han falder ned til jorden. heldigvis er det kun sket 2 gange hvor vi har landet på jorden med enten med kun røven eller forbenene. men han snubler over de mindste græs pukler på folden
laver bom træning hver gang vi er på banen. Er heldig at han ELSKER at springe så der øver vi små spring hvor han er vildt glad. der kan han sagtens gå ordenigt.. Mystisk
mar 2012
hvor der er en der skridter på ham og en anden fra jorden kilder benene med en pisk (enden på pisken) så han løfter dem lidt? ved ellers ikke hvad der kan hjælpe når ikke engang smed og dyrlægen kan gøre noget ved det
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Har ikke set hesten, men vil gætte på det er et balance problem...
masser af overgange, skridt - trav, trav - skridt, øget skridt - skridt, øget trav - trav osv osv...
Og så parader.. Parader parader parader... versader versader versader, gerne, hvor du står på jorden, så du bedre kan kontrollere, hvor de ben er
Så kan du også øver bomme, bomme på buet spor, bomme med forskellig højde osv osv.. Der er mange muligheder..
mar 2012
Men det er blevet bedre efter vi har trænet noget mere men hans hove gør en stor del af problemet når de er så store for ham. Han er ultra høj virkelig tynde ben, smal af bygning, kæmpe hoved store øre og meget stor hov bygning.. det er simpelthen kasten sammen på ham og det spærre hans træning
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
mar 2012
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
mar 2012
Jeg kunne så også se hvor han skraber hoven henne og hvilken hov der gjorde det og det var især venstre hov.. Det havde smeden godt sagt at det nok var den der var slemmest men jeg kunne ikke se det.. Han havde gul klokker på og da vi kom hjem fra lejrturen havde han en venstre sølv sko og en højre guld (han havde slidt guldet af på den venstre på den ene side hist og her)
Så vile bare lige sige mange tak for tippet med klokkerne
mar 2012
Hest der snubler.. gamacher?