{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Hest der snubler.. gamacher? {{forumTopicSubject}}

Hej.. vil lige høre om det vil støtte lidt mere hvis en hest har det med at snuble lidt..

Problemet til snubleriet ved vi godt så det er ikke det jeg vil høre om..

Kun om gamacher kan hjælper alle 4 ben til ikke at snuble så meget.. Jeg har alt fra bandager også til alle former for gamacher med stivhed i samt bløde..

Nogen der har erfaring med dette spørgsmål? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der snubler.. gamacher?
  • #1   9. aug 2012 Klokker hjælper til heste der snubler meget! Tror ikke gamacher har noget med det at gøre! smiley

  • #2   9. aug 2012 jeg har prøvet med gamasher pga min også snubler let, det hjalp meget de første par gange, men så blev hun mere vant til det og der er nu ingen forskel på om hun har dem på eller ej... men vil da prøve med klokker

  • #3   9. aug 2012 Tror ikke noget benværk har noget med det at gøre - det er enkelt lige som når vi sliber vores fødder hen af asfaldten.. Fordi vi får sko på hjælper det ikke smiley

    - Du skal træne bomtræning, og op ned bakker, tærren med masser at små bakker og huller for at lære hesten at løfte benene smiley


  • #4   9. aug 2012 tror det er et smedeproblem - enten så har den ikke smed tit nok, eller også bliver den beskåret forkert smiley

  • #5   9. aug 2012 vi troede til at starte med at det var et smede problem. men det er det desværre ikke. Hans hove er så store og runde (de er super fine) og kan ikke trimmes mere ind. Det er sådan han er født. Han er en kæmpe hest med store knogler over det hele også hovknoglen.

    Dyrlæge sagde også bom træning, bakke træning osv osv. men det har ikke rigtig hjulpet endnu. men vi fortsætter selvfølgelig træning forevig

    Klokker har jeg ikke prøvet. har været skeptisk over det hvis nu det skulle skabe større problemer for ham at gå hvis de støder mere på hinanden ???

    Men vi da prøve klokker hvis i anbefaler det. er lidt nervøs for at ride ham fordi han både har faldet i skridt og i galop med mig. men sådan er det jo.. vi må træne der ud af smiley


  • #6   9. aug 2012 Nadia.. det er det ikke nej

  • #7   9. aug 2012 Altså uanset hvad du putter på dens ben vil den stadig snuble. Du kan selvfølgelig sørger for den ikke kommer til skade ved at give den gamacher og klokker på, men det hjælper ikke mod snublen

  • #8   9. aug 2012 ja det vi nok hjælpe lidt på skrammer på benene hvis der er noget på jorden. Men bare klokker ikke gør det værre så vil jeg prøve og se om det kan hjælpe lidt..

    Selv på folden snubler han. han har været kaldt IB fra løvernes konge siden bebs X)

    Det er så synd for ham, han bliver helt rundt på gulvet hver gang han falder ned til jorden. heldigvis er det kun sket 2 gange hvor vi har landet på jorden med enten med kun røven eller forbenene. men han snubler over de mindste græs pukler på folden smiley

    laver bom træning hver gang vi er på banen. Er heldig at han ELSKER at springe så der øver vi små spring hvor han er vildt glad. der kan han sagtens gå ordenigt.. Mystisk



  • #9   9. aug 2012 måske træning med pisk kan hjælpe lidt så han løfter benene

    hvor der er en der skridter på ham og en anden fra jorden kilder benene med en pisk (enden på pisken) så han løfter dem lidt? ved ellers ikke hvad der kan hjælpe når ikke engang smed og dyrlægen kan gøre noget ved det


  • #10   9. aug 2012 Er fuldstændig enig med Team Grafik * Distanceteam *..

    Har ikke set hesten, men vil gætte på det er et balance problem...
    masser af overgange, skridt - trav, trav - skridt, øget skridt - skridt, øget trav - trav osv osv...
    Og så parader.. Parader parader parader... versader versader versader, gerne, hvor du står på jorden, så du bedre kan kontrollere, hvor de ben er smiley
    Så kan du også øver bomme, bomme på buet spor, bomme med forskellig højde osv osv.. Der er mange muligheder..


  • #11   9. aug 2012 MC det er lige de ting både smed og dyrlæge sagde også og giver dem og jer kun ret og det træner vi både på bane og skov og laver også rigtig meget jord arbejde. han kan næsen alt undtagen lade hver med at snuble smiley hans balance er et problem. men det er noget mystisk for han er mega smedig af en så stor hest at være men alligevel dårlig balance på benene. Man kan tydeligt se at hans balance er elendig især når han går til bidet så krydser han benene nogen gange fordi han koncentrere sig alt for meget på hvad jeg laver og ikke de ben og det gør han kun når jeg får ham rigtig flot til bidet ikke når han slapper helt af.

    Men det er blevet bedre efter vi har trænet noget mere men hans hove gør en stor del af problemet når de er så store for ham. Han er ultra høj virkelig tynde ben, smal af bygning, kæmpe hoved store øre og meget stor hov bygning.. det er simpelthen kasten sammen på ham og det spærre hans træning smiley


  • #12   9. aug 2012 Min hest snublede også meget før, så begyndte jeg at ride med klokker, og siden har hun faktisk ikke snublet smiley

  • #13   9. aug 2012 dejligt.. jamen det skal jeg da prøve og ride med nogen gange og se om der er lidt hjælpe at hente der. var det klokker der gik helt ned over hoven foran eller var det de klokker der lige støtter øverst på hoven ved kronen?

  • #14   9. aug 2012 Min snubler stadig på trods af at han har klokker på.. Så det hjælper ikke altid. Hvis hesten i forvejen har sko på (almindelige?), skal den måske have nogen andre på - måske anti snuble-/roller-sko? smiley

  • #15   14. aug 2012 har nu været på lerj tur min mand og jeg.. Og vi gav ham så klokker på alle ride turene .. Og ingen snubleri.. Det har hjulpet ENORMT da han ellers havde snublet en million gange hvor som helst.. Så klokkerne har været hans redning til en pragtfuld tur i det fri i weekenden smiley Så det for han på alle ride ture nu smiley

    Jeg kunne så også se hvor han skraber hoven henne og hvilken hov der gjorde det og det var især venstre hov.. Det havde smeden godt sagt at det nok var den der var slemmest men jeg kunne ikke se det.. Han havde gul klokker på og da vi kom hjem fra lejrturen havde han en venstre sølv sko og en højre guld (han havde slidt guldet af på den venstre på den ene side hist og her)

    Så vile bare lige sige mange tak for tippet med klokkerne smiley


  • #17   14. aug 2012 han bruger ikke sko.. Og skal ikke have sko.. smeden siger det er spild af penge til ham da han har meget stærke hove.. Vi rider ture altid. I forskelligt terræn, skov, vej mark samt bane osv osv så det har han ikke behov for da hovene er meget sunde:)

Kommentér på:
Hest der snubler.. gamacher?

Annonce