Ridepad: 2cm forskel pony/full? {{forumTopicSubject}}
Jeg har seriøst overvejet at investere i en Ridepad/Ride On Pad (og hvad den ellers har af navne) selvom jeg ikke selv har hest. Jeg kan godt lide at ride uden sadel en gang i mellem, og en af hestene har jeg redet mere seriøst uden sadel, da han ikke kan passe hans. Jeg ønsker mig bare også tit noget jeg kan klistre en smule mere fast på når hesten lægger sig i svinget eller er lidt ivrig Ejeren har en lammeskindssadel, men jeg sidder virkelig dårligt i den...
Så jeg har kikket på sådan en pad. Og har fundet en her: http://jo-po.dk/shop/ridepad-puder-1431c1.html
Den ene er str. Pony og den anden str. Cob/Full
Den i størrelse Pony har en længde på 45cm, og den i Cob/Full har en længde på ca. 47cm.
Men hvor meget forskel gør de 2(!) centimeter? Der er jo en væsentlig prisforskel. Er det virkelig sådan at man kan mærke forskel? Og kan hesten mærke forskel? Er der nogen synsforskel?
Jeg synes at 75,- er en meget høj pris pr. centimeter, når det er så lidt.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Jeg tænker umiddelbar at den kan bruges uden, men hvordan gør man den så ren?
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 131
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 131
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Og det var da en noget bedre pris du fandt Oo Tak for linket.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Selv har jeg en af de der puder og den er da vidst i full, og det betyder absolut intet selvom min pony nok har det mest ikke-eksisterende sadelleje nogensinde, og er enormt kort over ryggen.
Det der betyder noget er hvor du sidder, og dermed hvor du lægger din vægt.
Ridepad: 2cm forskel pony/full?