Danmark har Europas bedste beslagsmed. :) {{forumTopicSubject}}
Som nogle måske ved, så er der i denne weekend blevet afholdt EM for beslagsmede i Østrig. Samtidig med at der er bleve afholdt EM for haflingere.
15 nationer har deltaget, 55 smede. Maks 4 fra hver nation.
Fra Danmark har deltaget:
Henrik Berger fra Bergers Smedie.
Sikker Vestergaard fra Bergers Smedie.
Tom Williams fra Bergers Smedie.
Magnus Jansson fra Bergers Smedie.
De har alle 4 klaret sig godt og ligger godt placeret.
Henrik startede ud med at vinde første klasse og har siden ført konkurrencen. Han er nu blevet Europa Mester.
Har man lyst til at læse mere kan dette gøre på:
http://www.forgeandfarrier.co.uk/index.htm?id=index
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
De første 15 går videre til finalen, Sikker lå nr. 11 i går. I den sidste klasse inden finalen løb han desværre tør for gas, så han mistede en masse tid. Det resulterede i en 20. plads. Øv bøv. Men han er stadig stolt, hvilket han også har grund til. Jeg er i hvert fald pave stolt.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Det er så flot at dem alle. Jeg er i hvertfald stolt af dem alle sammen.
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
Haha ja kan kun give dig ret. Syntes tit folk peger på ens hest hove og siger "det er da ikke lavet særlig godt! Du burde prøve min" Hvor man nu bare kan svare "nej det er europas bedste smede der har lavet det, så jeg behøver ikke at bruge din ikke registeret smed"
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
Og så har de altså også lavet noget værre L#rt!
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Min bliver beskåret på en ret sjov måde, da hun har været forfangen, har drejet hovben, og har haft løs hovvæg, så hovene ser korte og kantede ud, hvilket tit bliver kommenteret, da det ser ret så sært ud, men så kan man jo bare fyre den lige til tilbage "at det altså er Europa's bedste smed der order hende, og der er en mening med det, altså, tsk" ;P
The Little She Wolf: Nu skal man jo også lige tænke på at de er meget travle smede, og Henrik har tit special opgaver (som min hest). Men jeg vil hellere have en smed som kommer en time forsent, og laver det ordenligt, end en smed der kommer til tiden, men kun beskærer den ene side, og oven i købet pisse skævt så hesten bliver halt, som vores gamle smed!
Og at de måske har lavet noget lort, det KAN man ikke undgå, selv verdensmestere laver bummerter nu og da.
Men jeg kan så sige, at havde jeg brugt vores gamle smed (som jeg egenligt ikke rigtig har kunne finde et dårligt ord på, andet end vores egne), så havde jeg IKKE haft hest idag! Men jeg kan tilgengæld takke både Tobias og Henrik for at jeg nu har en hest, der mere eller mindre mod alle forventninger, nu er igang med genoptræning, og springer rund som var hun 4 igen!
Og det er det samme med vores dyrlæge, der er RIGTIG mange der ikke kan lide ham, JEG kunne ikke forstille mig en bedre dyrlæge til min hest.
Ind imellem skal man ikke lytte til andre og deres erfarringer, men gøre sig sine egne.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Men nu er denne tråd ikke ment, som en " jeg kan bedst lide den og den smed", men som en "Hold da op, hvor er det godt gjort."
Positiv forstærkning virker også på mennesker.
Danmark har Europas bedste beslagsmed. :)