vurdering af beskrivelse ? {{forumTopicSubject}}
Vil i ik lige læse den her beskrivelse igennem og skrive hvad i synes ?
Den er til Stal Kalhaves nye hjemmeside. ( www.123hjemmesider.dk/staldkalhave )
<b>Filippa – beskrivelse til hjemmeside.
Filippa er født d. 3. juni 1999.
Jeg købte Filippa i oktober 2005. Det var meningen jeg skulle have en ældre lærehest, men jeg faldt pladask for den her tosse, som jo ikke var den helt ideelle lærehest. Hun var ikke mere end 6 år, og kunne gå LC-LB i dressur, og energi var der rigeligt af og hun havde tit tabt sin daværende ejer. (”Ups?!”) Men jeg måtte have hende.
Det første stykke tid jeg havde hende, stod hun hos nogle af vores venner. Men her var der ikke mulighed for undervisning og det var et godt stykke fra hjemmet. Derfor blev hun i april 2006 flyttet til Kalhave. Her begyndte jeg, efter noget tid, at få undervisning og siden har det bare gået fantastisk 
Hun er opvokset i lødderup på Mors, tilredet som 3 års, hvorefter hun kom på Morsø Rideklub og var opstaldet der i et par år. Men ejeren mistede desværre lysten og jeg købte hende, efter mange overvejelser om, om jeg skulle sælge min daværende hest og købe Filippa. Det gjorde jeg og jeg har bestemt ikke fortrudt det.
Jeg har nu haft hende i et år og er gået fra at ride LC-klasser til alle LB-klasser med placering i dressur. Og med Anettes hjælp er vi begyndt at træne til LA’erne.
Og ja. Filippa er dressurhest. Det er ikke mange der har nævnt noget om at hun er fantastisk til at springe, hvilket vel er forståeligt nok. Hun springer ikke godt og første gang jeg skulle springe rigtigt på hende, smed hun mig af. Åndssvage hest ! 
Folk tvivler tit når de får afvide at hun er oldenborg, da hun er meget ædel og ikke særlig stor. Men det er nu rigtig nok. Hun er efter Lajos K (e. Uffe Korshøjgaard) med Allex til morfar.
Hun er ikke mere end 1.60 i stg. Men heldigvis har hun gode gangarter alligevel, hvilket jo gør det en del nemmere i dressuren. Og højden passer mig fint 
Desværre har Filippa bukkehov, som gør at hun ikke må springe og man hele tiden skal tage hensyn til hendes træning ikke bliver for voldsom. Men vi klarer os og har efterhånden lært at tilpasse os det. Og det er kun blevet nemmere efter hun er kommet til Stald Kalhave.
Filippa er alt i alt en dejlig hest. Hun er super nervefast og der skal meget til at slå hende ud. Hun er kold over for alt, hvilket jo tit kan være irriterende for de andre fra Kalhave når de lige tror de kan drille os (ikke, Fnit ?) Men som min ”kommende” stævnehest er det bare perfekt, for alligvel formår hun at give sig 100% og rigtig vise sig frem når hun skal (de fleste gange i hvert fald.)
Det var lidt om Filippa..
Skrevet af: Pernille (ejeren)
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
aug 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 122 Svar: 768
vurdering af beskrivelse ?