{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Ny hest i flokken ? {{forumTopicSubject}}

Normalt er jeg ikke pivet, men idag blev jeg det altså.

Min søns pony, Erna, blev flyttet her igår, da hun kom blev hun lukket på fold sammen med de andre, hvor de løber lidt rundt. De får så mad, og så er der ikke mere. Dem der har stedet har ej heller set noget idag. Goodt tænker jeg.

Men datterne der ude have så givet hende flue ting ting, jaja, det gør mig ikke noget. Hvor efter jeg så går ind og blander lidt foder til hende, ejer af stedet skal nemlig osse til og give mad. Før vi overhovedet når ud på folden, hun skulle lige lukke hunde ind, ser jeg at Erna går og træder på flue tingen, så jeg sætter spanden og går ud til hende. Jeg når liige og få det af hende så kommer førehoppen, og går dirakte efter Erna.

Erna bliver bidt lige på hoften på bagbenet, men bagefter hopper hun rundt på 3 ben. Der gik hele 5 min før hun begyndte og søtte lidt på det, men når hun prøvede sagde det knik knik i bagbenet, hvor det kom fra osv fandt jeg ikke ud af.

Men efter dette har jeg faktisk slet ikke lyst til og have hende der ude, hun er den mindste og yngste der ude. Har mest af alt bare lyst til og flytte hende ud til hvor min anden hest står, ud til hende der låner ham..

Men er det bare mig der er pivet eller hvad ville i have gjort ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest i flokken ?
  • #1   2. aug 2012 det er naturligt, min pony gik der flere måneder før den var en del af flokken og han startede med at slås tilbage, men har så nu fundet ud af det er smartere at flytte sig han er os yngst og mindst, så er nederst, det kommer efter noget tid, og at de slås i starten er helt normalt selvom det virker voldsomt

• #2   2. aug 2012 De slås IKKE ! Hun jagtes !

• #3   2. aug 2012 min nye lånehest er også lige kommet ud på marken for første gang. Det går stille og roligt smiley hun bliver stadig jagtet lidt en gang imellem men det går meget bedre nu smiley det kan tage dage - uger eller måske et måneds tid før de falder ind i en ny flok smiley Lad hende gå et par dage mere og se om det ikke bliver bedre ? smiley

• #4   2. aug 2012 Du skal gøre hvad DU føler for, ikke for hvad andre synes er for pivet. Jeg stod i præcis den samme situation. Jeg flyttede min hest igår og i starten er der intet, så kommer vi ud om aften. Og så begynder den anden hest ellers at jagte hende, rimelig voldsomt. Det resulterede i at hun ligner jeg ved ikke hvad med en masse bidsår. Så jeg ville ikke ha hende ind der igen. Jeg fik til idag hvor de sku lukkes sammen igen(og de skulle stå sammen) , men det ville jeg ikke ha. Så jeg flyttede hende igen idag. For jeg ville ikke ha hun skulle ha samme tur igen.
    Husk det din/ jeres hest. I bestemmer selv over den, og i skal ikke gå med til noget som gør jer usikker. Lad være med at tænke på om andre synes du er for pylleret, gør som du finder bedst for din hest smiley håber alt lykkes for jer smiley

• #5   2. aug 2012 Da jeg fik min hest hjem blev hun også jagtet af førerhesten i flokken.. så vi måtte smide føreren over på folden lige ved siden af, så hun kunne falde til med resten af flokken uden at blive jagtet smiley Efter nogle dage blev de sat sammen igen og der var de fuldstændig ligeglade med hinanden smiley

• #6   2. aug 2012 Hun har lidt bidsår, men intet slemt.

Jeg kan bare ikke lide at hun hoppede rundt på 3 ben, og det sagde klik lyde når hun prøvede og støtte på det..

Kommentér på:
Ny hest i flokken ?

Annonce