Dårlig erfaring med en dyrlæge... {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Jeg har lige brug for at komme ud med det her, for jeg blev meget rystet idag, efter at have snakket med en dyrlæge som var på akut besøg for 3 uger siden...
Men for at starte fra en ende, kom jeg hjem fra en lille ferie søndag d. 8 juli.... Jeg glædet mig til at komme ud til min frieser dreng på 2 år, som jeg havde savnet rigtig meget....
Men da jeg kom ned til ham på sommerfolden og kaldte på ham, vrinskede han til mig, men kunne ikke gå mig i møde som han plejer....
Jeg løb ned til ham, og så at hans højre bagben ikke sad som det skulle, og trode at han havde brækket noget... Jeg ringet til dyrlægen, som sendte en fra djursland ud til mig.... Min veninde var kommet ud til mig, og hun havde mærket på ham, og trykket lidt på ham.. Han kunne lige plusselig gå på det højre bagben igen, efter det havde sagt knæk, men han kunne heller ikke gå på det venstre bagben da han låste i knæget....
Da dyrlægen kom, fortalte vi hende det hele, og at han havde 40,2 i feber.... Hun kunne ikke rigtig sige noget, og gav ham bare en smertestillende sprøjte, og noget jeg kunne give ham dagen efter, samt sage at jeg bare kunne sætte ham på en fold mandag...
Det fik jeg jo ikke rigtig noget ud af
Det blev mandag morgen, og jeg kørte ud til ham, for at se om han havde det bedre..... Men nej han havde stadig feber, og hans venstre bagben låste stadig rigtig meget..... Så jeg måtte desværre igen ringe til dyrlægen.... Men min egen som jeg normalt brugte ville ikke komme, så jeg ringet til en anden, og de var rigtig søde....
Da den nye dyrlæge kom, kunne hun med det samme sige at han havde haft et hofteskred, og at han havde dehydreret.... Han skulle have 14 dage boksro, og på sygfold i ca 2 mdr....
Jeg fik noget til hans feber, og noget smertestillende, og det har han været på i 14 dage.
Det går rigtig godt med ham nu, og han er meget frisk igen
Men nu har jeg jo så fået den kære regning for om søndagen, og der var en fejl, så den ringet jeg ind med idag...
Men sikker en nar jeg snakkede med, han var så ubehøvlet, og sage til mig, fordi jeg bare lige vil fortælle ham at jeg ikke syntes at det havde været en dyr omgang for ingenting... "Vi kan jo ikke gøre så meget, det skal vi jo ikke" , "Ja du skal da bare være glad for at vi gider at komme" , "vi skal jo bare komme, det betyder jo ikke at VI skal give et svar på hvad hesten fejler, det har man sin egen dyrlæge til" , "og ja det skal man betale så mange penge for ha ha"........... SKAL ALDRIG HAVE DEM TIL AT SE PÅ MIN HEST IGEN..... sådan et SVIN !!!!!!!
Jeg har tænkt mig at klage over den dyrlæge, efter denne samtale....
Nogen der ved hvor jeg skal sende den klage hen????
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
Det tog højest 10 min. og vi fik en regning på lidt over 700 kr.! Det skrev min mor også til hende at det kunne hun ikke mene at hun ville have så meget, men det mente hun at det var det det kostede og det skulle vi bare betale.
Så 700 kr. for en møg-stresset og muggen dyrelæge, nej tak!
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
feb 2010
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 233
Anna: Det var Chefen selv jeg snakkede med...
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
- Min gamle dyrlæge gad ikke engang komme ud da min hest havde en kodeledsforvridning..Han konkluderede bare at det var det, som der var galt...Super! Da jeg lige havde fået en hest hjem som var halt turde han ikke engang gå ind til hesten, men kiggede bare over hegnet og sagde: "Jaah, men er godt nok lidt halt"...2 uger senere - regning på 700 kroner..bum!
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
Var det for et kig?
Jeg gav 1200 for spiserørsforstoppelses-tingen - det var 2 sprøjter, og så var hun der nok i 1 time for at sikre at alt var okay..Og det var altså om aftenen lørdag i pinsen
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
feb 2010
Her er lige en liste over priserne, og så skal man huske momsen..
ca 900 kr for grundhonorar
ca 230 kr for intravenøs injektion
ca 300 kr for udelevering af medecin
ca 100 kr for fakturagebyr og regerstrering
ca 200 kr for medecinen
ca 400 kr for køresel
ca 150 kr for befordringshonorar til dyrlægen
ca 150 kr for udelukkelse fra konsum
ca 100 kr for den smertestillende sprøjte
.. 500 kr for ekstra gebyr til dyrlægen
.. 600 kr for undersøgelsen
Så de er ikke kede af det, også den behandling i telefonen....
Anna: Det kan jeg love dig for at jeg gør, har lagt lidt ud på FB
maj 2011
Følger: 99 Følgere: 98 Heste: 12 Emner: 1 Svar: 89
- Kan man ikke finde et sted på nettet under noget med dyrlægeforbundet et eller andet?
Sådan nogle mennesker burde ikke blive dyrlæger når de ikke engang vil gøre alt for at gøre dyrene raske! Men det er da godt at din hest er i bedring nu!(-:
feb 2010
Celina: Nej de burde ikke være dyrlæge, har snakket med nogen jeg kender idag, og de har også megt dårlig erfaringer med dem...
Men det der betyder mest for mig lige nu er, at han har det bedre, og jeg er sikker på at han kommer over det uden men
maj 2011
Følger: 99 Følgere: 98 Heste: 12 Emner: 1 Svar: 89
feb 2010
Heidi: Puha det har ikke været sjovt, stakkels dreng
Jeg ved godt at det er svært at vinde, men bare det at de får en klage, tænker de sig måske (hvis man er heldig) en ekstra gang om...
For nu skal i høre noget "sjovt".... Jeg havde smed på ham 1½ uge efter, og han kunne straks se hvad der var galt, og jeg havde ikke sagt andet end at han skulle passe på, da han stod skadet. Smeden sage til mig "Træk ham ud så jeg kan se på ham, det er højre bagben oppe i hoften den er gal, har jeg ret???" og jeg kunne jo kun sige "jo det er rigtig"
Men denne sag slutter ikke her fra mig, for jeg vil aldrig finde mig i den behandling, og der vil snart ligge en sag ang min "baby"...
Tak til jer der har skreven, og tak for linket
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 460
Har også en sindsyg historie om en håndprøve af Ronja som blev til noget helt, helt andet end bestilt (bestilte en håndprøve til 400 kr + kørsel og kun når han var i området) endte med en stresset hoppe og en regning på over 1500 kr af samme dyrlæge. Jeg har skrevet til ham for at klage. Mangler hans svar.
Dårlig erfaring med en dyrlæge...