{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Så har vi snakket med dyrlægen . {{forumTopicSubject}}

Ville lige opsummere mit indlæg fra igår, som mange fik lidt ondt i r*ven af. Vi har idag snakket med dyrlægen, og han sagde kun hvad jeg havde fået afvide flere gane af de andre hestefolk der var der da hun blev syg. Så længe den ikke halter på bagbenene, spiser fint, er glad, ikke har feber og ikke viser tegn på væskemangel er der ingen grund til at bekymre sig, og jeg kan sagtens ride hende, let (som jeg jo også havde sagt) .

Og så vil jeg lige sige, næste gang i "flyver i kødet på mig" og siger at jeg er uansvarlig, og skamrider min hest og al mulig andet Så læs lige igen hvad der er skrevet i indlægget.

Det er faktisk nogle rimelig grove beskyldninger og ikke spor rart at få smidt i hovedet, når man er i tvivl om man gør det rigtige, og man har fået afvide af andre hestefolk, at man bare ska gøre sådan og sådan. Men nogle af jer (nævner ikke navne) mener nok at i altid gør det rigtige, og sagtens kan finde en masse fejl ved andre. Og at i aldrig selv har begået en eneste fejl ang. jeres hest.

Sorry. Men skulle lige ud med det. Men nu har jeg skrevet ovenover hvad dyrlægen havde sagt. Og det er ikke til min store overraskelse, for det var jo hvad jeg havde fået afvide af andre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så har vi snakket med dyrlægen .
  • #1   16. okt 2006 flot at du siger det smiley

• #2   16. okt 2006 Var her ikke..
    Men hvad skete der`?

• #3   16. okt 2006 Samme som A A flot du siger det..selv om jeg ikke ved havd der er sket...Men lyder som om du har haft en ubehalig oplevelse..

• #4   16. okt 2006 jeg ved heller ikke hvad der er sket smiley

• #5   16. okt 2006 Dejligt at høre at det ikke var så alvorligt med din hyp. Kan godt forstå at du er træt af den behandling, du fik i går...

• #6   16. okt 2006 Kort version smiley
    Filippa ahvde haft smed, hun trak en smule på det ene forben, men ikke når hun blev skridtet varm længe nok. Så valgte samen med mi træner at tage hende med til stævne alligevel, da hun jo bare skulle skridtes ordentlig varm. <i>Og allerede der fik jeg afvide at jeg skamred min hest. Altså at jeg red på den når den var halt</i> Hvilket den jo ikke var.

Til stævnet blev Filippa syg, noget lignede nyreslag. Men hun blev hurtg frisk igen, og vi ringede ikke efter dr. Dyr da vi ikke mente det var nødvendig. Det stodd højest på en halv time. <i>Der fik jeg afvide at jeg var en uansvarlige hesteejer, der red stævne på en syg og halt hest</i> Hesten var jo ike halt som før nævnt, og den var jo ikke syg da jeg red den. Den blev syg efter første klasse og jeg meldte selvfølgelig fra den anden. Dagen efter var jeg igen ude at ride på hende, da man intet kunne mærke på hende, Og nu var jeg endu mere uansvarlig !

Selvfølgelig prøver man altid at gøre det bedste for sin hest. Men nogle gange kan man jo komme i tvivl og det er det rigtige, og så er det jo meget normalt man spørger andre til råds, og når de siger god for en ting, gør man det jo også. Såh. Og så er det altså ikke så rart at blive kalt dybt uansvarlig og beskyldt for at skamride sin hest. Hende der gjorde det, skulle lige vide hvor øm jeg er over for hende, og hvor tit hun har haft flere ugers pause, det mindste der har været noget .

• #7   16. okt 2006 Sådan som jeg læser det hele, så havde jeg personligt ikke taget afsted til stævne med min hest.

• #8   16. okt 2006 <b>Jarpur fra Damgård:</b> Nej, men det er jo en personlig vurdering, man nemt kan tage når man kender sin hest, og ved hvordan den er osv.

• #9   16. okt 2006 det havde jeg heller ikke gjort... men altså.. personlig vurdering.. men havde ikke redet den dagen efter, om der var noget eller ej, så havde jeg kun hygget med den..

• #10   16. okt 2006 Stine: Ja, når man spørger efter råd, får man straks en masse kritik istedet. Og der er også okay, men folk kan vel skrive det på en pæn måde .

• #11   16. okt 2006 Jeg syntes at det er godt du skriver det, for folk der bedømmer andre på den måde, burde tænke sig om. De kender jo hverken dig eller din hest, så det kan de vel ikke rigtig udtale sig om ? Og dejligt, at der ikke er noget galt med hende smiley

• #12   16. okt 2006 At læse lidt om heste sygdomme kunne måske være en god ide. Bare et godt råd. For så ville du nemlig vide at har hesten nyreslag må den under ingen omstændigheder presses til at gå men skal stå stille,tæpper på og så tilkalde en dyrlæge, da hesten ikke må transportres videre før den er tilset af dyrlæge.
    Jeg bruger selv meget netdyredoktor.

• #13   16. okt 2006 Der er jo ingen der siger det var nyreslag. Dyrelægen kunne ikk sige hvad det var, men åbenbart ikke noget alvorligt, når hun blev så hurtig frisk.

Bruger også selv netdyredoktor.dk, men det er bare ikke nemt når man står på en rideskole 20 kr. fra hjemmet.

Og når man står i situationen, tænker man jo ikke; "åh, lad mig lige kigge på nettet" og det gør man jo heller ikke inden. "Nå, må hellere læse lidt om nyreslag, det kan jo være min hest for det til stævne ?!"

Som sagt er der ingen der ved hvad det var der gik galt. Også lige meget nu, når hu er frisk.

• #14   16. okt 2006 okay. Der skulle så stå 20 km.

• #15   16. okt 2006 nej men hvis man brugte det en gang imellem ville du have vidst det. Jeg kender en pony der lige har haft nyreslag og det lyder akkurat som din.Det kom også ligeså hurtigt som det forsvandt. Desuden skrev du at hesten var halt dagen før.....?????
    Du skriver:
    Var ude og ride på Filippa idag, efter at hun de sidste par dage har været lidt småhalt. I starten trak hun lidt på venstre forben, men det var kom lidt i hak. Det var kun nogle gange. Og de andre dage har hun gjort det samme, og så var jeg stoppede. I dag prøvede jeg så at skridte hende 10.15 mi. ekstra, og derefter trave hende, og blev ved selvom hun trak en lille bitte smule i starten (lyder voldsomt) . Men efter noget tid stoppede hun. Altså som om hun bare lige skulle være varm, og der var heller ingenting da jeg havde galoperet og lavet små volter, for ligesom at provokere / teste hende lidt.

• #16   16. okt 2006 Da min hest havde haft smed i mandags og fik fjernet forskoene... kunne hun ikke støtte på sit venstre bagben, så var overbevist om at det var brækket, men fik taget mig sammen og hentet nogle andre ryttere som kunne kigge på hende og de kunne hurtigt se at det var fordi benet gik af led, fordi hun ikke løftede benet ordenligt. Og kunne se hun ikke havde smerter. Hun blev sundhedstjekket af dyrlægen i fredags(det gjorde alle hestene hvor hun står) og han sagde at det var meget normalt for unge heste

• #17   16. okt 2006 Jeg vurderede om jeg kunne tro på det der blev sagt og mente at det var fint at vente til fredag, hvor hestene alligevel skulle have det obligatoriske sundhedstjek.

• #18   16. okt 2006 Jarpur fra Damgård : Igen noget jeg ikke vi diskutere. Det er noget jeg vurdere sammen med min underviser og min smed. Og desuden er hun helt rentgående nu, og var det også til stævnet, så hvad er problemet . Andet end jeg har min egen måde at håndtere tingene på, og jeg kender min hest godt nok til at vide at den er pyldret, og godt kan gøre det den gjorde, fordi den har fundet ud af at jeg stopper den.

• #19   16. okt 2006 Men hvad er problemet så? Hvorfor spørger du så herinde hvad der er galt hvis det bare er hesten der driller dig? Hvis man spørger herinde kan man ikke forvente at alle folk skriver det du vil høre.

• #20   16. okt 2006 hmm altså hvis det var en af mine heste der havde sådan nogle ture... så ville jeg ikke vælge at ride dem kort tid efter.... hvertfald ikke hvis den har vist tegn på nyreslag... så ville jeg lade den stå et par dage.. også selvom de måske viser at være friske.. smiley

men det er jo en vuderings sag... som folk også ser forskelligt på... men jeg giver nu Jarpur fra damgård ret.. smiley men altså igen... det er jo en vudering som må vælge selv.. smiley

• #21   16. okt 2006 Jarpur: Tror du har misforstået. Det var jo ikk for at hun var "halt" jeg spurgte hvad der var galt. Det var for at hun blev syg. Og det er jo det "halte-halløjsa" der godt kunne være for at hun drillede. Og der var heller ikke noget idag da hun var på ridebanen.

• #22   18. okt 2006 Jeg tror vist, at jeg er slående enig med Karina.

Desuden hjælper det ikke at svare flabet tilbage på hvad andre skriver, fordi de ikke skriver det du vil høre. Det der med netdyredoktor, jeg tror såmen bare det var skrevet som en hjælp hvis du ikke kendte siden, så synes jeg ikke der er nogen grund til at vare så flabet som der blev.

Kommentér på:
Så har vi snakket med dyrlægen .

Annonce