{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Hestepas {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lidt undre mig over, hvilke krav der gælder for de forskellige farver hestepas. Hvornår får hesten f.eks. et blåt hestepas?.Det har jeg aldrig rigtig kunne hitte rede i, det med farverne.. smiley Har prøvet at læse på landbrugsinfo.dk, men forstår ikke helt det de skriver.

Hvis man har et føl, hvor faderen har stamtavle men moderen har ikke, hvilke farve hestepas får føllet så? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas
  • #1   31. jul 2012 Føllet vil få blåt da moderen ikke har stamtavle.

Rød vis begge forældre har fuld stamtavle

lysegrøn vis begge forældre ikke har stamtavle

• #2   31. jul 2012 Hvis hingsten er kåret, så får føllet muligvis blåt pas. Hvis hingsten har rødt pas men ikke kåret får føllet kun grønt pas. Begge forældre skal have rødt pas og minimum skal hingsten være kåret for at føllet kan få rødt pas.

• #3   31. jul 2012 Hvis hesten har rødt pas, er det fordi den har fuld stamtavle + forældrene til hesten har fuld stamtavle.
    Hvis hesten har grønt pas, er det fordi hesten ingen stamtavle har.
    Blåt hestepas er jeg ikke sikker på, så tør ikke sige noget smiley

• #4   31. jul 2012 Grønt hestepas betyder ikke nødvendigvis at hesten ingen stamtavle har. Jeg har en Quarter med fuld stamtavle og som kan føres tilbage til 1700-tallet, og forældre med super resultater, men han har grønt hestepas udelukkende fordi quartere ikke bliver registreret i et dansk eller europæisk avlsforbund men i det amerikanske (AQHA). Desuden er der ingen kåring for quartere, det er deres stævneresultater der "tæller" og som man går ud fra.
    Jeg undrede mig også meget i starten da min fine elite-quarter ikke fik rødt pas, men grønt.. smiley

Kommentér på:
Hestepas

Annonce