Forbedring af udendørs bane Forbedring af udendørs bane
Hej
Vi har en ridebane med strand-sand på. Drømmer om at forbedre den lidt. Har tænkt på at lægge flis, men er i tvivl om det er med til at "holde" på banen og forhindre der kommer "spor" i hovslaget. Mere i forhold til at man jo så ikke kan rive den med en traktor, på samme måde som hvis der ligger jord/sand, uden at det bliver blandet og harvet med ned. Lige nu er det lidt slidt sand er ligger, som efterhånden har ligget nogle år. Men den er også næsten umulig at ride på når det har regnet, og om vinteren når der er frost.
Nogle der har erfaringer?
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 503
Men mener at flis gør banen glat uden for, hvis det regner meget osv.
En udendørs bane vil vel altid blive frossen til vinter, der er nok ikke så meget at gøre.
Der hvor min hest står, er der bare alm. sand på og det fungere super godt, den er jo selvfølgelig meget våd når det har regnet, men det forsvinder hurtigt når solen skinder.
okt 2011
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.550
der er af gode grunde ikke drænet under vores bane mm, det er jo bare et hjørne af folden, så når der kommer rigtig meget vand kan der godt være lidt pytter de aller mest nedtrampede steder, men alm. regn gør ikke spor, og der skal meget vand + frost til om vinteren, før man ikke kan ride. Frost og vinter-fugtig jord bliver fin efter et par omgange, det er kun hvis det er gennemvådt og så fryser til, den er gal.
mit næste projekt er at prøve grannåle, det må give en vidunderlig fjedrende skovsti-effekt håber jeg...
-for vi har masser af fyrrelæhegn, så det er bare om at få flyttet nedfaldet ind på banen.
okt 2011
dec 2009
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 9
Forbedring af udendørs bane