{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs.. HVORDAN
  • #2   29. jul 2012 jeg bruger også et hannoveransk næsebånd til min shetter da bidløse trenser til dem er helt umugelig og få fat på og jeg syntes det er en super god løsning som heller ikke koster alverden smiley

• #3   29. jul 2012 Hvilke trenser har du prøvet?
    Der findes jo efterhånden en hel del bidløse trenser.

Jeg bruger Kapsun og Sidepull. Derudover findes der Hackamore, Bosal og så har en der hedder Dr W R Cook opfundet noget der minder om et almindeligt hovedtøj bare bidløst.

• #4   29. jul 2012 Rigtig mange bidløse trenser ligger meget tæt på øjet og lidt træls på kindbenene. Men inden køb af en bidløs skal du overveje - hvad har du brug for?

En sidepull har et stærkt drejesignal, og er personligt min favorit særligt til dressur.

En bitless (der krydser under) har et stærkt stopsignal, og nogen kan være rigtig gode mens andre sætter sig fast og derfor får stor kritik.

En hackamore er ikke et legetøj men en rigtig god trense til den dygtige rytter, der gider sætte sig ind i hvordan sådan en fungerer. Her kunne jeg aldrig drømme om selv at benytte mig af en mekanisk hackamore, da jeg personligt mener det er alt for brutalt. En soft-hackamore med læder over næseryggen og kæde under (kæden kan man jo også lægge lammeskind på) er dog rigtig god. En hackamore fungerer kort sagt sådan at når du tager i tøjlen lægges et hård tryk på hesten, og det betyder at den er god til heste der generelt kan rides for løse tøjler, men giver rytteren en sikkerhed for at skulle der ske noget kan man tage i tøjlen, og hesten har så godt som ingen chance for at stikke af eller lave ballade. Modsat et hårdt bid, som går ind og gør ondt hele tiden.

En bosal er også helt fantastisk, og har både et stærkt stop- og drejesignal. Dog skal man træne hesten til lige at forstå signalerne på en ny måde, da det nemmest kan oversættes som en westerntrense (den er endda tilladt at bruge til western-stævner). Her rider man ligesom i western med tøjlerne lidt længere ude og helt løse, og lægger så vægten enten til højre eller venstre afhængigt af hvor man vil dreje hesten. Dog er en bosal helt klart også tiltænkt ryttere der primært bruger benene i ridningen.

Held og lykke med det !! smiley

• #5   29. jul 2012 jeg vil sige - ALDRIG brug en hannoveransk trense som bidløs. Næsestykket ligger ALT ALT for langt nede... smiley

• #6   29. jul 2012 jeg bruger sådan en her: http://hyldahl.ziteman.com/productcatalogue/trenser/1bidl%C3%B8s%20trense%20copy_200_200.jpg jeg ved ikke hvad den hedder, men syntes den er rigtig god(: bruger den kun til hyggeridning men da jeg købte det ude i butikken sagde de at den var rigtig god for hesten osv.(:

• Mialbel
    Mialbel Tilmeldt:
    mar 2010

Følgere: 16 Svar: 42
    #7   29. jul 2012 En indian bosal kan du sætte på almindelige trenser, så hvis du har en trense der passer din hest ordenligt kunne det jo være en mulighed, så slipper du for at skulle finde en bidløst trense der måske/måske ikke godt på din hest.

• #8   29. jul 2012 Har prøvet den som krydser under. Næseryggen er for stram på en Full.. en hvor der var faste ringe på siderne var kæbernes for stram og der lå den helt ovenpå kindbenene. Og det gider jeg sq ikke. Det er da ligeså slemt som bid ved hård hånd. Jeg tror jeg vil skaffe et soft hackamore. Ellers må jeg ride i min rebgime.. vil bare gerne ha en hest der ikke behøves at ride med bid. Men det kan man vidst ikke på min kæmpe hest.

• #9   29. jul 2012 Jeg vil gerne ride dressur stævner på et tidspunkt. Men nu skal min unghest bare lære at løfte ryggen og få forfinede signaler. Så med tiden vil jeg gerne ride med bid, bare jeg kan få hende trænet til et minimalt tryk..

• #10   29. jul 2012 Har altså endnu ikke oplevet en hest med et hovede der ikke kunne passe en af de trenser jeg har med når jeg underviser - har alle størrelser fra shetlænder til full (full'en kan udvides). Og jeg har da trænet både kæmpe Irish Cobs, friesere og endda en enkelt jydsk hest hvor trensen lige med nød og næppe passede :o)

• #11   29. jul 2012 Jeg bruger denne (link fjernet)

Min bruger almindelig full, så hvis din bruger almindelig xfull, så prøv evt et i full.. Da jeg syndes denne er stor i størrelsen (: Den går godt nok op på kindbenet, men nok ikke så meget, hvis min var i mindre størrelse .
    Men man kan også købe sig fattig ;P

• #12   29. jul 2012 Min hest er 120 fra bidring til bidring. Og 65 cm rundt ved næseremmen..

• #13   29. jul 2012 Pernille og junkerdrengen smiley : Den du har på billedet har jeg prøvet. Den kvalte hende med kæberemmen, og den sad næsten i øjet på hende..

Kommentér på:
Bidløs.. HVORDAN

Annonce