{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Ponys part - Er jeg urimelig? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere smiley

Grundet personlige årsager fandt jeg mig en part til min pony. Parten fik part midt i januar. Det gik rigtig godt i starten. Men så gik det ned ad bakke. Det skete efter parten kom til skade og ikke måtte ride i en periode. Jeg havde da jeg søgte part, skrevet at det skulle være en der også ville andet end bare at ride. Men alligevel kom parten ikke en eneste gang i denne periode. Hun skrev tit til mig at hun savnede min pony rigtig meget, og at hun snart ville komme. Vi aftalte da også at hun skulle komme en dag, men jeg hørte først fra hende da jeg selv skrev om hun ikke kom.
Da hun så måtte ride igen, skrev hun aldrig. Jeg måtte skrive og spørge om hun ville komme. Det blev sådan at hvis ikke jeg skrev og spurgte, kom hun ikke, og jeg hørte ikke fra hende, pånær når hun skrev at hun savnede min pony. Jeg havde så en snak med hende om det. Jeg ville jo mene at det må være parten der skriver. Jeg har intet imod at skulle skrive engang i mellem, men ikke hele tiden. Så pludselig havde hun skrevet til min mor i stedet for mig.(ponyen er rigtig min mors, men det er mig der sørger for dem, og skal styre det med part, og det ved parten godt) min mor skrev så til hende, at hun skulle skrive til mig. Det gjorde hun også. Vi aftalte at hun skulle komme. Hun skrev så at hun lige ville finde ud af om hun kunne blive kørt eller om hun skulle med bus. Fair nok. Jeg venter på svar. Men så pludselig kommer hun gående ned i gården.
Hun har flere gange sagt at hun ville komme, hvor jeg har gjort plads i kalenderen, og måske sagt ned til noget, hvor hun så aflyser når jeg har gået og ventet på hende.
Hun gik på efterskole og havde derfor kun haft mulighed for at komme i weekender. Så sagde hun at hun ville komme meget i sommerferien. Indtil videre er det kun blevet til en gang.
Hun har part gratis. Min mor i sær føler ikke parten gider, og jeg har det lidt på samme måde.
Ville jeg være at for urimelig hvis jeg fandt en ny part? Eller skal jeg give hende mere tid? Hvad ville i gøre?
Har jeg været urimelig i det hele taget?

Det blev vidst lidt langt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponys part - Er jeg urimelig?
  • #1   28. jul 2012 det kommer an på hvad i vil med parten? skal ponyen bare rides i weekenden. så spørg hende om hun stadig virkelig har lyst

hvis den skal rides mere, så sig hende fra

men under alle omstændigheder tag en snak med hende og forklar punkt for punkt hvad det er i gerne vil have, der må være gået noget galt et sted i jeres kommunikation

• #2   28. jul 2012 Jeg synes, hendes opførsel er noget mærkeligt, og jeg synes bestemt ikke, at du har været urimelig. Du kan sagtens tillade dig, at finde en ny part til din pony.

• #3   28. jul 2012 Jeg vil da bestemt finde en ny part, der rent faktisk gad. For det virker det da ikke til, hun gør. Hvis hun savner ponyen, som hun påstår, så kan man jo undre sig over, at hun ikke dukker op. Som gratis part burde du sagtens kunne finde en sød og kompetent pige, som kan lide hesten både fra ryggen og på jorden.
    Hvis du gerne vil give hende en ekstra chance, kan du jo stille hende et ultimatum - hvis hun ikke begynder komme frivilligt og give mere lyd fra sig, så vil du lede efter en ny part. Måske endda sige til hende, at du har nogen, der står og venter, hvis hun ikke er interesseret. For det der er da både spild af din, din mors og hendes tid.

• #4   28. jul 2012 pyhh jeg havde fundet en ny for længst

• #5   28. jul 2012 Ponyen skal bare rides, tabe sig, og hygges om. Det gør intet for mig at det kun har været i weekender og ferie, så det er bestemt ikke der problemet ligger smiley
    En snak med hende skal helt sikkert tages smiley

• #6   28. jul 2012 Jeg ville finde en ny part... Det er jo ikke til ponyens bedste at bare stå. Og der må være en grund til at du har en part. Som regel fordi du ikke har den fulde tid selv og derfor tilbyder en at ride og nusse om din pony. Jeg har erfarring med at de parter der betaler en lille sum (200 kr i mrd) for at have en part ofte er mere interesserede end de der har en pony til gratis afbenyttelse...

• #7   28. jul 2012 Jeg havde for længst fundet en anden, viser parten ikke selv interresse er der da så mange andre som gerne overtager hendes plads..

• #8   28. jul 2012 Der er masser af søde, stabile og ikke mindst taknemmelige piger derude som ville elske at få part på din pony smiley

• #10   28. jul 2012 Din part er tydeligvis ikke interesseret! Så jeg syntes helt klart du skal finde en ny part. Forklar den "gamle" part, at du vil finde en ny der vil bruge mere tid med ponyen, og at hun selvfølgelig altid er velkommen til at komme og se ponyen.

• #11   28. jul 2012 Hvis du spørger mig, skal det ikke være nødvendigt at skrive til parten om hun snart kommer ud til hesten. Man lægger fast inden part begynder, hvad hver især forventer, og din part er tydeligvis ikke interesseret i hesten, og er meget useriøs. Da jeg havde part 1½ år kom jeg mindst 4x ugentligt, og jeg havde også udgifter samt modtog undervisning og var på ridelejr.

Find dig en anden part - der er så mange andre fornuftige piger der vil smiley

• #12   28. jul 2012 Hvorfor sætter du dig ikke ned og snakker med parten?
    Høre grundlaget for hvorfor hun pludselig ikke kommer så tit eller ikke selv tager intiativ til det, måske hun også selv går og kæmper med noget for tiden…

Utroligt at folk efterhånden er blevet så dårlige til at kommunikere m. Hinanden. smiley

• #13   28. jul 2012 Tak for jeres svar alle sammen smiley
    Skal helt klart snakke med hende inden jeg tager en beslutning for noget selvfølgelig smiley
    Hun er 16år. Svært at sige med forældre opbakning, da jeg kun har set dem en enkelt gang. Der går bus lige forbi hver 2time.

• #14   28. jul 2012 Jeg ville opsige parten og finde en anden. Kan hun ikke finde ud af jeres aftaler, er hun bare ikke gammel nok til at have en halvpart. Men der findes mange der ikke gider andet med hesten udover ridningen, så dur det bare ikke. Jeg synes du har givet hende nok chancer.

• #15   28. jul 2012 Når hun er 16 år, burde hun være gammel nok til at vide, hvordan man behandler andre og overholde aftaler..

Kommentér på:
Ponys part - Er jeg urimelig?

Annonce