Ponys part - Er jeg urimelig? {{forumTopicSubject}}
Hej hg'ere
Grundet personlige årsager fandt jeg mig en part til min pony. Parten fik part midt i januar. Det gik rigtig godt i starten. Men så gik det ned ad bakke. Det skete efter parten kom til skade og ikke måtte ride i en periode. Jeg havde da jeg søgte part, skrevet at det skulle være en der også ville andet end bare at ride. Men alligevel kom parten ikke en eneste gang i denne periode. Hun skrev tit til mig at hun savnede min pony rigtig meget, og at hun snart ville komme. Vi aftalte da også at hun skulle komme en dag, men jeg hørte først fra hende da jeg selv skrev om hun ikke kom.
Da hun så måtte ride igen, skrev hun aldrig. Jeg måtte skrive og spørge om hun ville komme. Det blev sådan at hvis ikke jeg skrev og spurgte, kom hun ikke, og jeg hørte ikke fra hende, pånær når hun skrev at hun savnede min pony. Jeg havde så en snak med hende om det. Jeg ville jo mene at det må være parten der skriver. Jeg har intet imod at skulle skrive engang i mellem, men ikke hele tiden. Så pludselig havde hun skrevet til min mor i stedet for mig.(ponyen er rigtig min mors, men det er mig der sørger for dem, og skal styre det med part, og det ved parten godt) min mor skrev så til hende, at hun skulle skrive til mig. Det gjorde hun også. Vi aftalte at hun skulle komme. Hun skrev så at hun lige ville finde ud af om hun kunne blive kørt eller om hun skulle med bus. Fair nok. Jeg venter på svar. Men så pludselig kommer hun gående ned i gården.
Hun har flere gange sagt at hun ville komme, hvor jeg har gjort plads i kalenderen, og måske sagt ned til noget, hvor hun så aflyser når jeg har gået og ventet på hende.
Hun gik på efterskole og havde derfor kun haft mulighed for at komme i weekender. Så sagde hun at hun ville komme meget i sommerferien. Indtil videre er det kun blevet til en gang.
Hun har part gratis. Min mor i sær føler ikke parten gider, og jeg har det lidt på samme måde.
Ville jeg være at for urimelig hvis jeg fandt en ny part? Eller skal jeg give hende mere tid? Hvad ville i gøre?
Har jeg været urimelig i det hele taget?
Det blev vidst lidt langt
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
hvis den skal rides mere, så sig hende fra
men under alle omstændigheder tag en snak med hende og forklar punkt for punkt hvad det er i gerne vil have, der må være gået noget galt et sted i jeres kommunikation
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
Hvis du gerne vil give hende en ekstra chance, kan du jo stille hende et ultimatum - hvis hun ikke begynder komme frivilligt og give mere lyd fra sig, så vil du lede efter en ny part. Måske endda sige til hende, at du har nogen, der står og venter, hvis hun ikke er interesseret. For det der er da både spild af din, din mors og hendes tid.
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
En snak med hende skal helt sikkert tages
mar 2012
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 41
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 642
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.029
Find dig en anden part - der er så mange andre fornuftige piger der vil
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
Høre grundlaget for hvorfor hun pludselig ikke kommer så tit eller ikke selv tager intiativ til det, måske hun også selv går og kæmper med noget for tiden…
Utroligt at folk efterhånden er blevet så dårlige til at kommunikere m. Hinanden.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Skal helt klart snakke med hende inden jeg tager en beslutning for noget selvfølgelig
Hun er 16år. Svært at sige med forældre opbakning, da jeg kun har set dem en enkelt gang. Der går bus lige forbi hver 2time.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Ponys part - Er jeg urimelig?