Når hesten har ondt, men er alt for flink ? {{forumTopicSubject}}
Kender I det?
At hesten har ondt - over hele linien, svært ved at vende sig etc., men er ved godt mod?
Min hest er ALT for flink.
Ex. da hun havde yverbetændelse, gjorde dyrlægen store øjne, da de kunne presse betændelsen ud, hun "lagde knap mærke til det". Hun sagde normalt kunne de slet ikke røre dem.
Jeg tror, at selvom hun havde brækket et ben, ville hun stadig være glad.
Jeg vil stoppe med ridning (som var 2-3 gange om ugen, 20 minutters skovtur !!), og leder efter en løsdrift. Håber det er nok, ellers skal hun selvfølgelig ikke lide. Så hvis hun ikke får det bedre, så kender jeg godt vejen.
Men hvad er det for noget med de ydmyge heste, som er for flinke til at sige fra? Har I også sådan en?
Der ville ingen tvivl være, hvis hun stod og hang, og så trist ud ! Synes sq, det er svært, når de er så livsglade.
Stort dilemma, etisk svært..
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Vi havde en hest som konstant endte med at være halt ved min mor. KUN min mor. Det skal sige min mor ikke er slim, men dengang var hun heller ikke så stor som hun er nu. Min mors fornemmelse sagde dyrlæge besøg og kort tid efter blev hun slagtet fordi hun var fuldstændig smadret på alle fire ben. Det var KUN ved min mor hun vidste det. Alle andre der gik hun rengående i alle fire gangarter på middelsvær niveau. De havde absolut INGEN ide de andre der havde redet hende.
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
Da vi skulle vise hende frem for dyrlægen red vi jo på hende så han kunne se det.. HAn var noget overrasket for som han sagde en hveranden hest ville have smidt af.. Hun viser hellere ikke tegn når hun har ondt og derfor skal jeg også overveje om det er bedst at give hende fred.. Men ja det er svært når de ser ud til at have det godt.
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
Vores pony har en smerte terskel så høj at selv om hun har været skoet forkert så viste hun ikke tegn på halt men da hun var færdig og hun fik lov til at rulle sig efter endt time var hun halt..dagen efter fik hun skoene af og 2 dage efter var hun heldigvis frisk igen. Men hun er ikke en pivert
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
havde også hestetandlæge ude for første gang (brugte før dyrlæge) og hun fandt en ulvetand som var blevet slidt ned af at bidet har gnedet op af den, og undrede sig meget over at jeg ingen problemer havde haft med den (hun havde i hvert fald haft den i 9 år, nok også 10-10½)
selv da hun stod halt var hun glad og samarbejdsvillig (der red jeg selvfølgelig ikke)
har kun oplevet i vinters hvor hun fik en ukendt forgiftning (mild) at hun hang med hovedet, var sløv og ugidelig
så jeg kan love for at jeg er blevet opmærksom på hende!!!
Når hesten har ondt, men er alt for flink ?