Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan? Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan?
min pony virker noget "stram" over lænden, hvilket påvirker hendes skridtlængde og kan få hende til at virke urentgående når hun ikke kommer op i tempo i traven
det er blevet meget bedre efter at hun er begyndt med Equine Touch, men vil gerne have 'det sidste' løsnet op
så er der nogen der har erfaring med dette? hvad kan man gøre ved det?
tænker selv osteopat/fysioterapeut, men det ville være rart at høre om nogen der selv har stået med problemet
og hvis I kan anbefale nogle gode behandlinger/behandlere så skriv meget gerne :O) det skal dog være på sjælland (gerne vestsjælland) for at jeg skal få nytte af det
På forhånd tak
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 503
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.670
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 245
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 503
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
Det har jeg i al fald selv været ret glad for... Og har haft lånt mit til en hvis hest havde fået træk over lænden og derfor var blevet noget stram...
sep 2007
Benedicte B: hvad er hun?
Mia H: jeg laver strækøvelser med hende, men det andet er jo godt for at få løftet ryggen? så ved ikke hvordan det skulle hjælpe på bæknet?
Team Højlund: hvad mener du med "træk over lænden"?
nov 2006
Følger: 123 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 450
jul 2007
Følger: 98 Følgere: 111 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 65
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
Jeg bruger selv Bettina Købke (Hørsholm), som også er dygtig, og vi er i gang med et træningsprogram lige nu, hvor hesten longeres (og for nyligt også rides) meget i trav, med fokus på ned- og fremsøgning for at strække overlinjen. Det kunne du måske også overveje?
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 656
sep 2007
Simone: det kender jeg ikke så meget til, kender du en dygtig en?
Nogen der kender en dygtig massør? har haft en ude, men det er så længe siden så kan ikke huske hendes navn
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 245
(link fjernet)
Jeg bruger hende selv.
Min hest var sidste år meget vild på folden. fik ramt sig selv på bagbenet og fik et sår, men ellers virkede der ikke til at være noget.
Så jeg så begyndte at ride igen, var hun ikke sig selv. Jeg havde en fornemmelse af hun strakte det ene forben mindre end det andet og hun var begyndt at klikke fra skulderen. Samt hun virkede bare ikke glad.
Så jeg ringede til Hørsholm , der kom ud. Der blev foretaget bøjeprøve på alle ben. Hun blev longeret, han lavede drejeprøven. Dyrlægen kunne intet finde, så jeg skulle bare ride videre. Jeg red i 2 dage, så stoppede jeg igen. Det føltes forkert. Så så jeg hendes annonce i Hest & Rytter kort efter. Ringede med det samme.
Hun kom 2 dage efter, hvilke jeg var meget glad for.
Hun var drejet i korsleddet samt meget øm i skulderen, Hvilke højst sandsynligt stammede fra da hun var vild på folden, hvor hun gled rundt og lavede nogle hårde opbremsninger..
Hun fik en behandling og kiropraktik, og skulle kun trækkes med dagen efter.
Da jeg så red efter hviledagen, var hun 100% sig selv igen.
Vibeke får derfor min varmeste anbefaling:)
Hvis du vil vide mere, så send en besked:)
Mvh Benedicte
sep 2007
Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan?