762 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan? Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan?

min pony virker noget "stram" over lænden, hvilket påvirker hendes skridtlængde og kan få hende til at virke urentgående når hun ikke kommer op i tempo i traven
det er blevet meget bedre efter at hun er begyndt med Equine Touch, men vil gerne have 'det sidste' løsnet op

så er der nogen der har erfaring med dette? hvad kan man gøre ved det?
tænker selv osteopat/fysioterapeut, men det ville være rart at høre om nogen der selv har stået med problemet

og hvis I kan anbefale nogle gode behandlinger/behandlere så skriv meget gerne :O) det skal dog være på sjælland (gerne vestsjælland) for at jeg skal få nytte af det smiley

På forhånd tak

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan?
  • #1   20. jul 2012 Ville helt klart få en kiopraktor ud, de kan bare gøre under værker smiley

• #2   20. jul 2012 ja men hun har haft kiopraktor, og han synes ikke der var problemer med lænden smiley så det ved jeg ikke lige hvor meget ville hjælpe

• #3   20. jul 2012 Jeg ville kontakte Vibeke Lønskov
    smiley

• #4   20. jul 2012 Tag en anden smiley

• #5   20. jul 2012 Hvad med bomarbejde, strækøvelser eller cavalettier?

• #6   20. jul 2012 Hmmm, jeg ville måske prøve back on track lændedækken først?
    Det har jeg i al fald selv været ret glad for... Og har haft lånt mit til en hvis hest havde fået træk over lænden og derfor var blevet noget stram...

• #7   20. jul 2012 Christine S: jeg tror nu mere det er fordi det nogen sene/muskel relateret smiley

Benedicte B: hvad er hun? smiley og har du personlig erfaring med hende?

Mia H: jeg laver strækøvelser med hende, men det andet er jo godt for at få løftet ryggen? så ved ikke hvordan det skulle hjælpe på bæknet?

Team Højlund: hvad mener du med "træk over lænden"?

• #8   20. jul 2012 få en massør ud, og få strukket hendes baglår og sæde ud, samt hendes ryg. der er forskellige måde at gøre det på. En stram lænd kan evt vare pga en for lang sadel.,

• #9   20. jul 2012 hejsa så lige tilfældigt din annonce... du skal have en massør ud, jeg bor desværre på vestfyn...... Gry hestemassør kender Desværre ikke lige nogen kollega der kører i dit område, men du må vel kunne finde en et sted

• #10   20. jul 2012 Jeg ville bruge Charlotte Frigast (dyrlæge/kiropraktor) hvis jeg boede i nærheden af Ringsted eller Dyrehospitalet KBH. Hun kan se og mærke ting som stortset ingen anden dyrlæge kan.

Jeg bruger selv Bettina Købke (Hørsholm), som også er dygtig, og vi er i gang med et træningsprogram lige nu, hvor hesten longeres (og for nyligt også rides) meget i trav, med fokus på ned- og fremsøgning for at strække overlinjen. Det kunne du måske også overveje?

• #11   20. jul 2012 Kranie sekral terapi smiley

• #12   20. jul 2012 Søster McFluff: det er det princip jeg træner efter allerede smiley

Simone: det kender jeg ikke så meget til, kender du en dygtig en?

Nogen der kender en dygtig massør? har haft en ude, men det er så længe siden så kan ikke huske hendes navn smiley hun var ellers dygtig

• #13   20. jul 2012 Hun er udannet massør og akupunktør, samt hun kan også lave en blid form for kiropraktik( manipulering)

(link fjernet)

Jeg bruger hende selv.

Min hest var sidste år meget vild på folden. fik ramt sig selv på bagbenet og fik et sår, men ellers virkede der ikke til at være noget.
    Så jeg så begyndte at ride igen, var hun ikke sig selv. Jeg havde en fornemmelse af hun strakte det ene forben mindre end det andet og hun var begyndt at klikke fra skulderen. Samt hun virkede bare ikke glad.

Så jeg ringede til Hørsholm , der kom ud. Der blev foretaget bøjeprøve på alle ben. Hun blev longeret, han lavede drejeprøven. Dyrlægen kunne intet finde, så jeg skulle bare ride videre. Jeg red i 2 dage, så stoppede jeg igen. Det føltes forkert. Så så jeg hendes annonce i Hest & Rytter kort efter. Ringede med det samme.

Hun kom 2 dage efter, hvilke jeg var meget glad for.
    Hun var drejet i korsleddet samt meget øm i skulderen, Hvilke højst sandsynligt stammede fra da hun var vild på folden, hvor hun gled rundt og lavede nogle hårde opbremsninger..
    Hun fik en behandling og kiropraktik, og skulle kun trækkes med dagen efter.
    Da jeg så red efter hviledagen, var hun 100% sig selv igen.
    Vibeke får derfor min varmeste anbefaling:)
    Hvis du vil vide mere, så send en besked:)
    Mvh Benedicte

• #14   20. jul 2012 Benedicte: tak for din uddybende forklaring!! Det er altid dejligt smiley men det lyder i hvert fald lokkende!

Kommentér på:
Stram over lænden - hun skal løsnes op, men hvordan?

Annonce