1.155 visninger
|
Oprettet:
Køb af føl. unghest {{forumTopicSubject}}
Hey jeg står og skal købe hest, og jeg vil enten gerne have et føl, eller en unghest der selv skal tilrides, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge, der er mange af mine venner der siger at det er bedst at vælge et føl. men er der ikke meget mere arbejde i at købe et føl, og er det ikke også meget dyre at købe føl, ind en alm unghest?
Hvad ville i vælge vist det var jer?:)
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 69
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 56
Og det er det bedste køb jeg har gjort mig længe...
Så kan man nå at lære hinanden at kende inden tilridning.
Jeg vil helt klart anbefale og foretrække en plag, men det er jo nok smag og behag
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 307
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Selv fik jeg min hingstebasse da han var 5 mdr, nu er han 1 år - og ja, der er meget arbejde i sådan en lille gut, men eftersom at jeg også har min gamle dreng mangler jeg ikke at ride.
Jeg glæder mig da self helt vildt til at sidde på ryggen af Cinero om 2 år.
Synes det er rigtig dejligt at selv kunne forme sin hest, og lære den alt, en udfordring uden tvivl!
Men man skal huske på at der er riiiiiigtig mange udgifter med en lille, fremfor en unghest, der er klar til tidridning - og her tænker jeg opstaldning/dyrlæge/smed før den lille er blevet gammel nok til tilridning
maj 2011
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 126
sep 2007
maj 2011
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 126
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 679
Bøden/straffen for at tage dem før ( hvis det bliver meldt) er den samme som hos katte/hunde, og i nogle tilfælde højere.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 936
Og så har jeg købt et 2 mdr hingste føl som jeg få hjem her i Dec/ Jan fordi så kan han gå og hygge og lære nogle regler af mig og andre heste, mens jeg træner Myggen op, for så passer det med at når der er gået 2 år så skal de lille begyndes at trænes med også og så slukke Myggen gerne kunne en Grundlæggene Dressur.
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Jeg fandt så Coco som jeg kunne låne i 2 år. Og det var jo perfekt som ridehest. og så har jeg købt Addi som jeg får hjem her i august. som skal være min ridehest når Coco flytter.
Så har Coco som ridehest 2-3 år og så når hun bliver sendt hjem kan jeg gå i gang med Addi
sep 2007
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Men skæbnen ville det altså at jeg kørte forbi den "lokale" hestehandler, og dér stod den dejligste lille hingstebasse og kiggede efter mig .. (Syntes jeg selv)
Og der var han kun 2 måneder..
Og næste dag, tog jeg ind på folden og han fulgte mig lige i røven, og har gjort det lige siden
Jeg vil sige føl, for den følelse man får, når man kan sige; "Jeg har haft min hest fra føl, og jeg har lært den ALT hvad den kan", er den fedeste følelse i verden.. Oplever den selv for tiden, da alle (dyrlæger, smede, venner, familie) roser ham, og siger at de ikke har set en så velopdraget plag som min.. Det varmer virkelig indeni.. Især fordi det er mit første føl nogensinde
Og det bedste ved at have købt et føl er at man ved præcist, hvad den kan, hvor den kommer fra, hvad den har oplevet, osv osv.. Det har jeg været rigtig glad for
sep 2007
Køb af føl. unghest