Frustreret - smed {{forumTopicSubject}}
Har lige brug for at komme ud med min frustration. Sidste efterår, efter mange smidte sko, spurgte jeg smeden om han mente den kunne gå uden, dem og han sagde at der nok ville gå noget tid før den ville være ligeså godt gående som med sko, men han troede ikke det ville være problem.
Har brugt den samme smed i 7 år nu (med undtagelse af ½ år, for nogle år siden) og han kender hesten ud og ind og ved sygdomsforløb ovs.
Jeg havde så fysioterapeut ude i sidste uge for tjek op på ham og vi kom til at snakke om at det kunne være svært at se på ham om det var hovene eller i leddene han havde ondt, snakkede lidt med folk og besluttede at få en anden smed til at se på ham.
Smeden var ude i dag og dommen var balle forskydninger på alle 4 ben, (bløde koder i bag) beskåret fuldstændig forkert. Han var forarget over at min smed ikke havde gjort noget, for han kender smeden og ved han ved hvad der burde have været gjort. Og den nye smed sagde at han ikke kunne forstå at han overhovedet havde ladet den gå uden sko, for den gik på sålen, så den har haft mange smerter..
Så fire ringsko der skal skiftes om 5 uger..
Så kan jeg lige pludselig godt forstå min hest ikke har været helt i orden de sidste mange måneder ..
Langt indlæg men havde lige brug for at brokke mig! Andre der har været udsat for lignende?
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 936
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
Håber du også bliver glad for din nye smed..
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.283
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
- men det er jo stadig træls at de ikke gør deres arbejde ordeligt!!
er glad for det er endt godt med jer andre!!!
jun 2005
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
Men nej hvor træls, forstår god
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
maj 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 131
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
er din nye smed dygtig nok, blir det ikke et større problem.
jeg har haft samme smed i 5 år, år der har jeg haft 1 aftrådt sko, og 1 sko der blev trådt skævt.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Jeg ringede til firmaet, da jeg havde fået det anbefalet herinde og på HN..
Jeg fik en mand ud, som i første omgang så flink ud, og virkede meget tålmodig og rolig.. (det havde jeg bedt om da det var første gang Surprise skulle have smed)
Da vi skulle have surprise ud fra boksen, trådte smeden, lad os kalde ham T, ind foran mig og lukkede en bitte smule op for lågen, så det kun var surprise der kunne komme ud, og ikke moderen, som self. stod i samme boks.
Men idet T åbner, springer moderen frem, maser sig ud igennem boksdøren, og løber igennem stalden og ud på folden. og lille surprise lige i hælene på hende. Men da surprise er på vej ud af boksdøren, hapser T fat i grimen på ham.. Det resultere så i at surprise slæber T hele vejen igennem stalden, udenfor og igennem et stødhegn...
T slipper, men får hurtigt fanget surprise igen.. Som jo self. er totalt oppe og køre..
Alt i alt ender det med at surprise bliver presset op af en mur af T og hestehandler, imens T prøver at beskære hovene.. T får sig nogle flyveture, og hører så igennem andre, at surprise har trykket et par ribben på ham..
Han siger at hovene ser fine og sunde ud, og der er ikke noget man ska være særlig opmærksom på overhovedet...
Brugte aldrig den smed igen.
Nye smed ER sød, forsigtig og tålmodig.. Undtagen med de gamle, for de ved jo udemærket hvordan de skal stå
Han fortæller så at surprise har tildens til bukhov på det ene forben, og det skal vi have rettet op, og holde godt øje med.
Nu er surprise over 1½ år gammel, og smeden har gjort et fantastisk stykke arbejde, hans hove er fine og sunde, og jeg har en hest der ikke har noget imod at smeden tager en kigger på hans fusser
(øvbøv at jeg skal finde en ny smed nu, grundet flytning af mine heste)
jun 2005
Frustreret - smed