Så kom dyrlægen... {{forumTopicSubject}}
Føler bare jeg kunne bryde sammen når som helst så er lige nødt til at komme ud det:
Idag fik Nosey dyrlæge efter et par dage hvor hun var havde været sur hver gang jeg ville sætte mig op på hende, både med og uden sadel. Det blev så slemt at hun en enkelt gang virkelig lossede ud efter mig! Sådan havde hun jo aldrig været før?
Fik skrevet til Jeanette som ringede efter en dyrlæge, hvilket jeg er evig taknemlig for!
Dyrlægen skulle have været der i tirsdags, men måtte aflyse da han havde været i en stald med kværke.
Nå, men han kom ihvertfald idag!
Nosey har været forfangen før, så hovene blev lige ordnet osv.
Så da han begyndte at tjekke hendes ben og ryg, kunne han mærke puls i alle 4 ben Nosey havde en mild grad af forfangenhed på alle 4 ben! Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre af med selv, men trak været dybt og kom tilbage til virkeligheden. Jeg troede at mig og Noseys eventyr allerede var slut efter kun 1 1/2 måned! Heldigvis havde vi fået ringet tidsnok, så hun skulle ikke aflives. Hun må aldrig komme på græs og få korn mere, og skal tabe sig meget da hun måske også har sukkersyge
så nu er det et par uger med jordtræning derefter cirka en måned med skridt i 10 minutter hver dag, så 2 minutters trav ind. Plus medicin hver dag i 6 dage det er tredje gang på 3 år at hun er forfangen, så hvis hun bliver det igen får hun fred..
Puha! Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu! Vader hvileløst rundt, og overvejer at køre op til og bare sove i en boks
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Håber det bedste for jer.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Så der altså ikke meget andet end en jordfold tilbage. Hvor er det også bare upraktisk at en hest ikke kan tåle alt det lækre grønne græs som de elsker
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Borkur var indlagt på Højgård Hestehospital i 14 dage, og det er 1½ måned siden. Jeg må stadig ikke ride ham, og han har stået med kraftig puls i benene.
Borkur kommer heller ikke på græs, må intet få med sukker i. Han har tabt sig 70 kilo indtil videre, og er 30 kilo fra sit mål. Han har måske også sukkersyge.
Han har drejning på 4,6% på hver forben, hvis ikke mere siden sidst.
Ingen ville kunne føle det, som en der selv står i det. Jeg har været meget ked af det. Forfangenhed er et ord som er bleven "normalt" at høre, så næsten ingen tager det så alvorligt mere.
apr 2011
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 281
Kunne ikke klare at sidde der hjemme
Ja det er syndt for hende at hun aldrig må få græs igen
feb 2012
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 115
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 10
Så kom dyrlægen...