{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Behov for dyrlæge?? {{forumTopicSubject}}

Sidste gang min plag gik gemmen hegnet sad hun fast med bagbenet jeg fik hende dog fri og tjekkede om hun havde taget skade eller fået ar men kunne ikke se noget, og hun var i longse hverdag siden og har ikke haltet, eller vært uren i traven , men her til aften var hun lidt varm på koden hvor hegnet sad, og fandt to dybe rifter som var helet men hun er varm og en smule hævet , skal jeg have dyrlægen ud? Hun er ikke halt eller noget og hun støtter og går på den som hun Skal?

En veninde sagde jeg skulle give hende boks ro og en staldbandage på, en uge tid, men hun har stået inde siden hun gik igennem da hun rev flere pæle og hegnet helt ned,og da vejret ikke har vært til at sætte nyt op har hun stået inden med masser af hø,
Skal jeg ringe til dyrlægen eller vente og se? Hun virker ikke til at have ondt da jeg kan trykke og løfte hoven uden problemer ,,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behov for dyrlæge??
  • #1   9. jul 2012 Jeg synes at du skal gøre som du plejer og vente max 3 dage og se om det er blevet bedre:-)
    Hvis hun hæver og er meget varm vil jeg til kalde en dyrlæge..

• #2   9. jul 2012 Okay tak smiley
    Rifterne er ca 5 mm i bredden og 7 cm lang ,, de ser ud til at være helet

• #3   9. jul 2012 Hvis hun ikke halter eller noget, så vent og se. Lad endelig være med at sætte hende på stald, hvis hun går ude hele døgnet. Boksro er altså ikke altid bedst, og var det min hest, var den blevet ude!

• #4   9. jul 2012 Har ikke hegn oppe pt da hun rendte igenne, jeg venter på min vogn mand kommer med nye pæle;)

• #5   9. jul 2012 Jeg ville nok ringe til dyrelæge og hører hvad de mener..
    Hvis ikke din dyrelæge er pengegrisk vil han sige om der er grund til dyrelæge..

Jeg selv ringede da min havde en lille skramme ikke stor overhovedet men lidt varm og lidt hævet, ikke halt..

Dyrelægen mente dog det var smart lige at kigge på det, og det var altså langt værre end det så ud til og hun måtte stå med bandage natten over, fik indsprøjtning, pincilin og skulle vaskes 2gange om dagen et godt stykke tid..

Så nogen gange er det smart bar lige at ringe hvilket ikke koster noget

• #6   9. jul 2012 Er jeg i tvivl så ringer jeg og spørger dyrlægen -han kan langt bedre end vi andre vurdere om du lige skal se det an eller om der er grund til at han skal komme med det samme.

Når du skriver at der er dybe rifter og benet nu er varmt og hævet, kan jeg ikke lade være at tænke om der kan være betændelse (ikke nødvendigvis synligt udefra, men de kan sagtens være noget inde i benet alligevel).

Du skriver osse at hesten ikke har været ude -er det som i SLET ikke ude, eller er den bare kun blevet trukket med/skridtet?

Hvis ikke der er skader på f.eks. sener e.l. efter uheldet, så kan det faktisk være noget skidt at hesten holdes 100% i ro, så i sådanne tilfælde ville jeg som minimum sørge for lidt trækketure.

• #7   9. jul 2012 altså det er forsent at sy det nu

penicillin giver de altid for en sikkerhedsskyld, når de kommer ud til skræmmer

Vask det med rent rindende vand to gange om dagen og bagefter med klorhexidin, så skal den nok blive så fin som ny igen

• #8   9. jul 2012 og første gang du vasker rifterne, så riv skorpen af, så du kommer ind til det åbne, for det nytter ikke noget at rense på en skorpe.. dette skal du kun gøre første gang..

derefter så skal såret bare holdes rent og det gør du nemt ved at vikle en bandage om sårene.

• #9   9. jul 2012 Hun er blevet longseret hverdag da hun er blevet en smule for tyk af alt den sommer græs så hun har vært ude og hun halter ikke, jeg har skyllet koden 3 gange idag smiley vil se om jeg må pille skårben af i morgen og smøre dem, men hun er ude og blive rørt hverdag smiley

• #10   10. jul 2012 du skal ikke smøre det, kun rense det..

hvis du ikke får alt snavset ud, så lukker du det inde med creme og så kommer der betændelse.. Derfor kun rens det med rindende vand og så efterrens med klorhexidin, så bliver det super flot

jeg har lappet mange dybe skræmmer (der skulle have været syet) på den måde.

• #11   10. jul 2012 Har fået en salve af min dyrlæge, fik hende ned i aftes da hun alligevel skulle forbi med noget andet til mig smiley

Kommentér på:
Behov for dyrlæge??

Annonce