Behov for dyrlæge?? {{forumTopicSubject}}
Sidste gang min plag gik gemmen hegnet sad hun fast med bagbenet jeg fik hende dog fri og tjekkede om hun havde taget skade eller fået ar men kunne ikke se noget, og hun var i longse hverdag siden og har ikke haltet, eller vært uren i traven , men her til aften var hun lidt varm på koden hvor hegnet sad, og fandt to dybe rifter som var helet men hun er varm og en smule hævet , skal jeg have dyrlægen ud? Hun er ikke halt eller noget og hun støtter og går på den som hun Skal?
En veninde sagde jeg skulle give hende boks ro og en staldbandage på, en uge tid, men hun har stået inde siden hun gik igennem da hun rev flere pæle og hegnet helt ned,og da vejret ikke har vært til at sætte nyt op har hun stået inden med masser af hø,
Skal jeg ringe til dyrlægen eller vente og se? Hun virker ikke til at have ondt da jeg kan trykke og løfte hoven uden problemer ,,
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 936
Hvis hun hæver og er meget varm vil jeg til kalde en dyrlæge..
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
Rifterne er ca 5 mm i bredden og 7 cm lang ,, de ser ud til at være helet
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
mar 2008
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Hvis ikke din dyrelæge er pengegrisk vil han sige om der er grund til dyrelæge..
Jeg selv ringede da min havde en lille skramme ikke stor overhovedet men lidt varm og lidt hævet, ikke halt..
Dyrelægen mente dog det var smart lige at kigge på det, og det var altså langt værre end det så ud til og hun måtte stå med bandage natten over, fik indsprøjtning, pincilin og skulle vaskes 2gange om dagen et godt stykke tid..
Så nogen gange er det smart bar lige at ringe hvilket ikke koster noget
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Når du skriver at der er dybe rifter og benet nu er varmt og hævet, kan jeg ikke lade være at tænke om der kan være betændelse (ikke nødvendigvis synligt udefra, men de kan sagtens være noget inde i benet alligevel).
Du skriver osse at hesten ikke har været ude -er det som i SLET ikke ude, eller er den bare kun blevet trukket med/skridtet?
Hvis ikke der er skader på f.eks. sener e.l. efter uheldet, så kan det faktisk være noget skidt at hesten holdes 100% i ro, så i sådanne tilfælde ville jeg som minimum sørge for lidt trækketure.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
penicillin giver de altid for en sikkerhedsskyld, når de kommer ud til skræmmer
Vask det med rent rindende vand to gange om dagen og bagefter med klorhexidin, så skal den nok blive så fin som ny igen
dec 2006
derefter så skal såret bare holdes rent og det gør du nemt ved at vikle en bandage om sårene.
mar 2008
dec 2006
hvis du ikke får alt snavset ud, så lukker du det inde med creme og så kommer der betændelse.. Derfor kun rens det med rindende vand og så efterrens med klorhexidin, så bliver det super flot
jeg har lappet mange dybe skræmmer (der skulle have været syet) på den måde.
mar 2008
Behov for dyrlæge??