{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Kentaur Elektra? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg'er smiley

Skal nok snart købe en ny dressur sadel, så er igang med at tjekke en masse forskellige sdler ud! smiley

Har så siddet og kigget lidt på denne her Kentaur Elektra, hvor den mindste str. skulle være en 16,5".
Men det er sådan at jeg har talt med min ridelære og forskellige andre, som har fortalt mig at jeg skal have en 16". da sædet ellers ville blive for stort til min "lille" røv :-P.

Men så var der den her tråd, hvor der var en der skrev at man skulle købe en ½ str. større end man normalt plejede.

Så spørgsmålet er hvordan sædet er i størrelser i forhold til diverse andre sadler?

Mange tak på forhånd! smiley

-Anna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kentaur Elektra?
  • #1   8. jul 2012 Jeg havde en Windsor Elite i 17,5". Da jeg købte min Elektra New, var den i 16,5". Så at købe den ½-1" større er nok ikke en idé, med mindre man vil svømme i den:)
    Den snyder i størrelserne fordi den har en større anlægsflade pga de store knæpuder der tager en del af 'pladsen' i sædet.

• #2   8. jul 2012 Mange tak for svar :-)!
    Så vil jeg sige at sådan som det ser ud nu, ville jeg praktisktalt svømme rundt i den! smiley

Er der så nogen der ved noget om KenTaur Young Dressage Dressursadlen?
    Den skulle være 16" og har vidst ikke helt så meget knæstøtte? smiley

• #3   8. jul 2012 Men ellers er det da en mulighed at finde en som du kan prøve at ride i

• #4   8. jul 2012 Har du prøvet at side i 16½ ? jeg har lige bestilt en hjem til mig selv.

Hvis du gerne vil have den model i 16'tom tror jeg sagtens det kan lade sig gøre, så skal du bare have den lavet først - synes du skal snakke med en sadelmager.

Min sadel kommer til september den er nemlig også lavet kun til min, fordi der skulle ekstra materiale i bagtil ellers ville den ikke kunne ligge på min hest.

Så det vil nok kunne lykkedes ! ellers prøv en windsor elite, de er super gode at være i !

• #5   8. jul 2012 Altså har ikke prøvet den men det var mere fordi at de lå i "min" prisklasse, og fordi at der er en forhandler få km. fra mig:-)

tror bestemt ikke jeg vil have råd til at få en speciel lavet;-)

• #7   8. jul 2012 Hej, vi har lige købt den nye kentaur elektra i 16½, den er super god og er vidst en smule mindre i sædet end normalt,en rigtig god "pasform" i sædet i den nye model, Virkelig en lækker sadel

• #8   8. jul 2012 Mange tak for alle svarene smiley

Sådan som jeg forstår fra alle jeres svar, er der forskellige menninger om størrelserne! smiley

Må bare prøve mig frem ude i butikken! smiley

-Anna

Kommentér på:
Kentaur Elektra?

Annonce