{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Bandager/gamacher til hest med løse "piber" {{forumTopicSubject}}

Ja, min hest fejler et eller andet, hvad det må guderne vide.. Det er som sådan ikke noget alvorligt, men stadig nok til at jeg gerne vil vide, hvad det er som generer ham.. I hvert fald går han skævt og har svært ved at vige for venstre schenkel med rytter på. Han viger fint for højre og han kan også vige fra jord. Han er undersøgt rent ud sagt i hoved og r*v af dyrlæger, kiropraktorer, sadeltilpassere og massører og ingen har endnu fundet årsagen.
De eneste symptomer han har er, at han slæber bagbene lidt, har en smule dårligere blodomførsel til højre side af bagdelen, han er utrolig blød ved den sene/muskel der sidder ved piberne og så er hans hove slidt skævt og har mindre knusninger i baghovene.

Anyway tilbage til mit spørgsmål. Han får nu 4 sko på for at rette hans hove helt op, så vi kan udelukke, at det ikke er fordi han slider hovene skævt, at han går skævt og har svært ved at vige til den ene side. Han træder også jævnligt sig selv i ballerne på forhovene, hvilket sko også vil kunne forebygge.

Men så er der jo også de bløde "piber". Dette er ifølge dyrlæger og kiropraktor sekundært, da det skyldes at han ikke bruge denne del af benet korrekt, pga hvad det nu end er han fejler.

Jeg skal stadig træne ham, men så er mit spg.. Jeg bruger normalt ikke gamacher/bandager på ham.. Men bør jeg egentligt ikke det, indtil vi får lokaliseret, hvad det er han fejler, så hans ben får mest muligt støtte..? Dog skal det siges at han er ikke halt og han slår ikke benene sammen. Så det ville kun være for at give støtte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandager/gamacher til hest med løse "piber"
Kommentér på:
Bandager/gamacher til hest med løse "piber"

Annonce