{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Kværke {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Min underviser har lige skrevet til mig der er kværke på rideskolen. Men har intet hørt fra rideskolens ejer.
Det jeg enlig vil er at høre. Hvad er kvæke enlig, hvordan kommer det, Hvordan skal jeg forholde mig som hesteejer. hvad med dyrlæger?

Har aldrig prøver sådan noget før, Så vil gerne være lidt forbedret hvis nu det er rigtigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kværke
  • #1   4. jul 2012 (link fjernet) smiley

• #2   4. jul 2012 Hvad kværke er kan du læse der Line ((.: og hvordan det er kommet. ((-: Det er bare pisse træls. Men det er indtil videre kun ponyerne der har det, men de store får det nok også, da det jo er meget smidtsomt. ://

• #3   4. jul 2012 som heste ejer skal du forholde dig sådan at har du været på rideskolen skal du i bad og skifte tøj inden de nærmer dig andre dyr

• #4   4. jul 2012 Såfremt der er kværke, kan du godt indstille dig på, at din hest bliver ramt.
    Stod opstaldet et sted sidste vinter, hvor min pony som den eneste af ca 20 heste ikke blev ramt..

• #5   4. jul 2012 Det er indtil vider kun ponyerne der har det. men ved siden af ponyerne går en pony hoppe med føl og lige ved siden af er ridebanen hvor vi rider med vores store heste.

• #6   4. jul 2012 vi havde kværke for nogle år siden, hvor vi jo self. lukkede stalden. "INTET" tøj sko eller andet som kan slæbe bakterier med ud ad af stalden må komme ind i andre stalde. håndsprit og spritvand til sko kan anbefales smiley

det er virkelig ulækkert osv... men det hjalp mig meget med min ridning, da jeg fik lov til at holde de elevponyer i gang som var friske. så lidt positivt kom der ud af bylderne.

• #7   4. jul 2012 Det er det der smidter mest, så lige du arbejde på en kvæggård.. alt tøj og sko skal vaskes efter du har set din hest og du skal i bad.. jeg gjorde det dengang jeg stod et sted med kværke at jeg brugte engangs hansker jeg skulle ikke resikere noget.. vi stoppede med at ride da det jo kan give nogle "bylder" og vi havde en der havde på halsen

• #8   4. jul 2012 Chasi.
    Jeg red hesten i formiddags inden rideskolen fandt ud af noget. Som sagt er det kun ponyerne der har det (Indtil videre) Men mener du jeg skal informere min chef?

• #9   4. jul 2012 der kan jo også være bylder indenvendigt (det er derfor den ulækre snot-slim) kommer ud af næsen når de drikker. så man kan ikke være helt sikker på hvem der har det og ikke har det.

du burde informere chefen. det er altid godt.

• #10   4. jul 2012 Du burde helt klart informere din chef og har du været ved ham efter du har været ved hesten..

Selv om det kun er ponyerne der er syge nu skal du tage alle forholdsregler da dette smidter som en i helvede til.. Stalden skal jo i karantæne og der må ikke komme andre i stalden og de syge heste skal helst på syge fold og gerne holdes fra stalden så smidten ikke fortsætter... gør også dig selv den tjeneste at du ikke tager i andre stalde før i er kommet ud af karantæne. det er vidst noget med 14-21 dage efter den sidste syge er blevet rask

• #11   4. jul 2012 Med mindre din chef også har heste er der intet at være bange for.... den bakterie der giver kværke smitter ikke til kvæg.

• #12   4. jul 2012 Anna F. Det var også sådan jeg forstod det de steder jeg læste det. Kvæg og heste er jo ikke i familie med hinanden:-)

• #13   4. jul 2012 En kværke stald skal lukkes for udvekommende, og det bedste er at isolerer de syge heste i en stald. Kværke er yderst smitsomt og man skal altid vaske finger når man har rørt en hest inden man rør en anden.
    Samtidig skal det tøj man bruger på stedet ikke ud hos andre heste, og man skal i bad inden man tager ud i andre stalde.

• #14   4. jul 2012 det tøj man har haft på i stalden skal helst ikke ud andre steder. hvis andre med hest kommer i kontakt med det, kan det smitte videre

• #15   4. jul 2012 det er meget forskelligt hvilken heste derfor det, jeg havde det sidst vinter der var det to ud af 4 heste der fik det... De syge og raske heste skal holdes hver for sig i op til 3 uger EFTER de er raske... Men alt sådan noget skulle stald ejen gerne giv jer besked om...

Kommentér på:
Kværke

Annonce