1. nov 2009 Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Erfaring med chip - pas knap 2mdr {{forumTopicSubject}}
Hej alle i dejlige heste tosser
Jeg står i det triste sted at hende jeg reddet min dejlige dame fra, nu truer med at hente mit føl når han er gammel nok.
Derfor har jeg ringet dyrlæge lige nu og bedt hende komme imorgen tidlig og chippe så der kan blive lavet pas, papir osv på ham at han er MIN! så hvis hun nupper han er det tyveri.
Men er der nogen der har erfaring med hvordan den sidder når de ikke har det vilde spæk lag som voksne heste?
Hvor længe går der inden der kommer pas til ham?
Hvad koster det sådan ca? hvornår kommer der det der ejer papir?
Jeg er så gal man sq tro det var løgn den lille snot tøs tror hun bare kan hente min hest fordi jeg har afleveret 100kr mindre end hun regnede med s;
Sådan en møg unge burde ha en ordenlig røvfuld!
Hun har fået sine penge men truer nu stadig.. derfor min beslutning om det skal være her og nu han skal have hans ting lavet.
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 591
har fået afvide at jeg skal holde øje med den at den ikke flytter sig men den har ikke rygget sig nogen steder
men ja syntes helt klart at du skal skynde dig at få det lavet det hele på den
og hvis dyrlægen mener den godt kan få en chip så er det sikkers nok efter min mening
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Hvad koster det at få pas?
Hvor længe går der inden man får passet samt, hvor længe går der inden man har på skrift man er ejer på hesten?
aug 2008
Hvad koster det sådan ca? mener det er omkring 1500 for chip og oplysningerne til pas og kan ikke huske om det er 400 eller 800 for selve paset
hvornår kommer der det der ejer papir? den modtager du nok i et brev for sig selv inden du modtager passet da ejersafikatet aldrig må følge passet
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Kan ikke forstå du ikke har indberettet folingen og sendt papirene afsted inden for de 40 dage man har til det?
aug 2008
nov 2009
Er godt klar over det ikke er pas der viser ejerskab.
Hende jeg har overtaget den fra er skudt i låget! en rigtig møg k*lling for at sige det lige ud så hun kunne sagtens finde på det, så dum er hun s;
Tak for svar mon ikke det hele ordner sig i sidste ende mht priser osv
det kan dyrlæge vel oplyse mig om sådan helt præcist?
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men der kan godt gå noget tid inden man får det.
Jeg fik dog både pas og ejercertifikat i samme brev og regningen kom nogle uger senere.
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
men jeg har så ventet 5 måneder før pas og ejercertifikat dukkede op
nov 2009
maj 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 255
Normale pris for selve chip er ca 50-90 kr. Dertil kommer prisen for føllets beskrivelse, det koster små 400 kr+ pris for at få dyrlægen ud (jeg giver 375).
Og derefter små 400 kr til landskontoret - men de skal først betales når passet kommer:)
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
MEN har hørt om mange som har haft brug for pas osv som blot har ringet ind og sagt det som det er og så er det kommet meget hurtigt..
Kostede for mig ca. 1000kr for chip/beskrivelse og 370kr mener jeg det er for selve passet og ejercertifikat..
Og ja når du har ejercertifikatet beviser det du er ejer ikke passet passet beskriver blot hesten og dens "liv"..
jun 2009
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 606
du skal få hesten chippet ,og lavet pas. det er du også igang med.
Der går ca 3 uger fra når du har sendt papirne ind til du har ejercertifikatat og pas.
Har du fået lavet papierne på hoppen ?, for ellers har du ingen rettigheder.
Du skal dernæst ringe og fortælle politiet om siturationen så de er helt opdateret om hvordan tingene forholder sig, og hvad tidligere ejer truer med. for så ved de hvor de skal lede til at starte med hvis hesten forsvinder.
og jeg tror bare hun er bitter på dig og så kommer hgun med tomme trusler. med det er godt du tager dem alvorligt.
Mit føl var 10 dage gammelt da den blev chippet, det er ikke alderen det kommer an på,
held og lykke med hestene
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
nov 2009
Tak - det rart der er nogen der har været i mine sko, hoppen står selvf i mit navn, hun har pas osv.
Tror også det er tomme trusler, men tør ikke løbe den risiko at tro det bare er det, for hun er skudt nok i rugen til at finde på at hente dem begge for at få det føl..
Snakker med min dyrlæge om hvordan jeg skal forholde mig mm når hun kommer idag kl 12
jun 2009
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 606
husk politiet, de tager disse sager alvorligt med trusler om sådanne her sager, jeg snakkede med dem dengang og de gav mig ro inden i , for jeg vidste at hvis hun kom ,så skulle jeg bare ringe til politiet så ville de komme med det samme.
for det er din hest når der ikke er skrevet kontrakt at føllet skal tilbage til tidligere ejer.
Erfaring med chip - pas knap 2mdr