{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ELEVLØN UDBETALT
  • #1   2. jul 2012 jeg ved ikke med dyrepasser.
    jeg får som kontor elev med speciale 9300. på sidste år.
    en veterinærsygeplejerske får i start omkring 7300 til 9300 på sidste år.
    men det er forskelligt efter hvor stort fradrag du har.
    håber det kunne hjælpe lidt.

• #2   2. jul 2012 det kommer an på hvilket forløb du er nået til.. jeg er andenårs, og jeg får lidt over 10.000 før skat, og ca 7000 efter smiley

• #3   2. jul 2012 Jeg er på 1 år.

• #4   2. jul 2012 Alle lønninger der er opgivet er altid før skat, da man jo betaler forskelligt i skat alt efter hvor man bor, har af fradrag osv.

• #5   2. jul 2012 JEG ER SLET IKKE INT. i at vide hvad i får inden skat, det er EFTER skat... hvad i ca har udbetalt...

• #6   2. jul 2012 Rikke:

Du kan jo selv trække kommuneskat, sundhedsbidrag og kirkeskat fra. Det er ca. 34 % alt efter hvilken kommune du bor i.. Det står 100 % på din lønseddel!

• #7   2. jul 2012 som de andre siger så kan de kun oplyse beløb før skat eftersom dit skattefradrag jo ændrer sig alt efter din situation ;O)
    Hvis du eksempelvis er husejer så har du større fradrag (pga gælden og dermed renteudgifter) end du har hvis du ikke har nogen gæld overhovedet...du har også større fradrag hvis du f.eks er medlem af en fagforening osv. så skattefradraget er individuelt fra person til person...
    du kan se det hvis du logger ind på www.skat.dk person så kan du komme ind og se dit personlige skattefradrag og hvordan de er kommet frem til det ;O)

• #8   2. jul 2012 du kan ca. regne med 34% og 8% i arbejdsmarkedsbidrag...alt efter hvad kommune du bor i ;O)

Altså du har lønnen eks. 9.400 og så har du dit fradrag (som fremgår på din forskudsopgørelse fra skat) nu siger vi den er kr. 1200.
    Så skal du betale skat af kr. 8.200 og heraf skal først trækkes 8% i arbejdsmarkedsbidrag altså kr. 650 så er der kr. 8200 - 650 tilbage at svare skat af = 7.550 skatten heraf ved 34% 2550 tilbage er så kr. 7550-2550+fradraget på kr. 1200) = 6.150 som du får udbetalt...eller det vil sige der bliver også lige fratrukket lidt atp ;O) som er på kr. 90,- i mdr.

• #9   2. jul 2012 Jeg synes godt nok i er heldige med en skatteprocent på 34...
    Jeg har en på 41% og jeg betaler ikke kirkeskat -.-' Men bor også i Herning som vist nok er en af de dyre komuner.

Det jeg vil frem til er lidt som de andre, at det er et større regnestykke hvad du vil få udbetalt fordi der er rigtigt mange faktorer som spiller ind i det. Og det er både i trækprocenten som du kan se herover (34 mod 41) men det er så sandelig også i fradraget. Jeg har et fradrag på 3-4.000 om måneden for eksempel, og i eksemplet herover er det 1200.

Og kan regne ud du nok ikke har fået en lønsedel endnu, for så ville du jo kende svaret. Men på skat.dk kan du se dit skattekort, og derinde står også oplysningerne som du skal bruge.

Du skal bruge personfradrag og de forskellige skateprocenter. Vi er flere som gerne vil hjælpe med at regne det ud for dig hvis det er :o)

Nå jo nu siger du 9300 om måneden. Er det med fast månedsløn eller timeløn?

• #10   2. jul 2012 hold da op. Okay min su. har nemlig kørt på mit ! frikort! og su satsen er 5600 af skat har jeg betalt 490 så jeg får udbetalt 5172kr hver månede.
    Tænker skal jeg så bare trække de 490 fra de 10.434kr som er mindstelønnen for en elev???
    Jeg betaler 45 % i skat, men det er på mit bikort, altså mit arbejde i bonnie...

• #11   2. jul 2012 men der er også noget med jeg for et større fradrag da jeg skal køre 67-73 km hver dag. Jeg skal køre fra Herning til Tjele som tager 1 time og 9min. så jeg får vel et større fradrag ikke? med kørselpenge

• #12   2. jul 2012 Du skal ikke bruge frikort men skattekort som er fordelt på hele året.
    Ring ind til skat hvis du er i tvivl. Du skal bruge dit skattekort på din hoved indkomst, det er der hvor du vil have dit fradrag hvorimod dit bikort skal du have hos den arbejdsgiver du har som ekstra arbejde.

• #13   2. jul 2012 Kørsel opgiver du når året er omme, det hedder befordring.

• #14   2. jul 2012 Ja som de andre siger skal du sige til skat at din elev løn skal trækkes på hovedkort og dit fritidsarbejde på dit frikort..:)

• #15   2. jul 2012 Så du kommer ca. Til og tjene de 7200 kr efter skat, alt afhængig af fradrag..:)

• #16   2. jul 2012 Okay mange tak for jeres svar smiley det var bare super smiley

• #17   2. jul 2012 vil bestemt fraråde dig og bruge frikort. For til den løn er det brugt op i løbet af et halvt års tid og så skal du betale omkring 60% i skat UDEN fradrag - det er frikortet som er dit personfradrag :o)

Og befordring skal du søge om, men kan ikke huske om de kommer til gode månedsvis som fradrag eller om de kommer ud en gang om året.

Hvis du er fra Herning er din trækprocent de der 42-43% lige som min, for jeg er også fra Herning ;o)

• #18   2. jul 2012 nå jo din skat er nok højere på elevløn end på SU - altså mere end de 490, da det er et større beløb de skal betales af :o)

Kommentér på:
HJÆLP ELEVLØN UDBETALT

Annonce