Pas på i trafikken! {{forumTopicSubject}}
Ja nu er det jo ved at være sæson for at ride nogle gode ture ud i naturen, men jeg vil bare lige advare jer. PAS PÅ når i færdes på vejen. Der er ikke ret mange der kan finde ud af at tage hensyn i trafikken og nogle synes enda ligefrem det er sjovt at prøve på at skræmme hesten.
Så sent som idag var jeg utroligt tæt på at blive påkørt af en bus der kom med 100 km/t rundt i et sving og valgte at dytte lidt af mig i forbifarten
Jeg har dog ringet ind til busselskabet og indgivet en klage, og i fald de kan finde frem til hvem der kørte bussen, bliver han nok fyret.. Det hjælper dog ikke meget på at det var en møg ubehagelig oplevelse for både mig og min hest, så pas på jer selv derude..
Og husk at i har lige så meget ret til at færdes på vejene som bilisterne har..
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 150
Og man kan oftest slet ikke ride i rabatten da der ligger dåser og affald så man er tvunget til at lege cykel på hesten :s
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
For noget tid siden red jeg over en cykel/ gang bro som så går over en motorvej (der er langt ned og skal krydse 6 spor) men der er det ofte biler syntes det er sjovt at dytte !!
HELDIGVIS er min hest kold som is men stakkels dem der har en vågen hest.
Har hørt om en pige hvis hest smed hende af og hun endte med at hænge over broen ; ((
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Men det hjælper jo ikke meget når der kommer en kæmpe bus blæsende rundt i svinget og dytter af hesten. Hvordan skal lille Julie på 45 kg kunne holde 400 kg hest der er skræmt fra vid og sans?? Umuligt..
maj 2009
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 4 Svar: 90
Har dog aldrig oplevet folk der ikke tager hensyn, det skulle lige være de unge fyre på scooter der synes det er sjovt at dytte.
Når vi rider tur tager alle hensyn(dejligt), vi bor lidt udenfor byen, op til industiområdet, dog tager den tunge trafik hensyn til os.
Synes at det er træls at folk ikke kan tage hensyn, det kan i værste fald også være farligt for dem, hvis heste sparker ud efter dem eller lignende.
Folk skal respektere hinanden i trafikken!
Men hvorfor det lige er hestene der skal skræmmes, har da aldrig set det samme med hunde, men det er nok fordi hunde er mere normalt end heste i trafikken
Fedt at du har meldt ham, ville jeg også have gjort i din situation
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Pas på i trafikken!