{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

HJÆLP! JEG LEDER EFTER HEST! {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne utrolig godt tænke mig en plag eller et føl.. maks. 2 år.. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en fjordhest eller haflinger, men andre racer og blandinger ville jeg ikke sige nej til. Jeg har ledt og ledt, men synes det er virkelig svært:-(..
Dens forventede højde skal minimum være 143-145.
Jeg har kun råd til 5000 kr. MAKS! men, 4000 kr. ville passe mig helt perfekt.
Hvis i vil vide mere om mig, så kan i bare skrive, og jeg svarer hurtigst muligt:-)
Jeg håber at i kan hjælpe mig! gerne med hjemmesider, folk i kender osv:-).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! JEG LEDER EFTER HEST!
  • #1   26. jun 2012 har godt set hende.. men hun er bare for langt væk, da jeg bor i nordjylland:-(. Det er mere fordi, at hvis jeg køber en voksen, har jeg ikke råd til udstyret:-(.

• #2   26. jun 2012 har jeg også overvejet:)

• #3   26. jun 2012 Hva med en lånehest eller part så?

• #4   26. jun 2012 har overvejet lånehest, rigtig meget:-). men, har dog ikke kigget på det endnu:-)

• #5   26. jun 2012 Pernille prøv at hør Line... Ved ikke om hun har nogle haflingerføl i år:
    http://www.hestegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=45421

• #6   26. jun 2012 tusinde tak Stald Esmann!:-).

• #7   26. jun 2012 Det er meget dyrere at have hest end man regner med !:)
    Og 4000 for en 4 benet ven er godt nok ikke meget! Hvis du knap har råd til at købe hesten så vent og se hvad det koster med alle de månedlige udgifter

• #9   26. jun 2012 det ved jeg godt, og har heller ikke regnet med at nogle racer holder til mere end andre.. jeg vil gerne have en haflinger, eller fjordhest, da jeg synes det er nogle fantastiske og smukke racer..

Jeg har haft hest før, og ved hvor dyrt det er.. Jeg har penge, og jeg har styr på hvor meget det kommer til at koste mig månedligt.. UDEN uforudsete udgifter.. Jeg har mine kontakter, så det bliver væsentligt billigere for mig:)

• #10   26. jun 2012 hvorfor tror du jeg ikke køber udstyr til den? fordi jeg synes at hestens velvære er lidt mere betydningsfuldt end udstyret.. Jeg har mine kontakter som jeg skrev..

• #15   26. jun 2012 Jeg er sikker på at jeg kan få det til at køre.. for jeg har ikke særlig mange penge lige pt. men når jeg kommer igang med min uddannelse har jeg 7.000 kr. måneden til den, hvis det er så mange penge jeg vil bruge.. og kan godt være at i ikke synes det er mange penge hvis den bliver syg, men nu regner jeg heller ikke med at den bliver syg for over 10.000 kr. om måneden?
    Den her annonce har jeg ikke lavet for at få at vide hvad jeg har råd til, og ikke råd til.. hvor meget erfaring jeg har, og ikke har.. Jeg har ikke tænkt mig at jeg skal ud til stævner og at den skal gå store klasser.. Jeg anskaffer mig en hest, fordi jeg elsker dyret, og har lyst til at have mit yndlingsdyr som bedsteven!

• #17   26. jun 2012 Jeg vil lige sige at sadlen i hvertfald ikke vil blive noget problem da Wintec sadlen passer alle kraftige racer som haflingere og fjordheste! Og den er ikke dyr!! smiley
    Men hvis du lige havde været ude et år før, så var det mest fantastiske fjolleplag til salg.. Hun var udstyrsvant, og udstyret var med til hende ... Desværre smiley
    Jeg syntes ikke andre skal blande sig i din økonomi og hvad du har råd til og ikke har smiley

• #18   26. jun 2012 årh, hvor træls! men der ledte jeg ikke efter hest, da jeg var på efterskole:-)..
    men tak! jeg synes heller ikke at udstyret er det vigtigste, og det har ikke noget med hestens velvære at gøre.. da jeg sagtens kan elske min hest, uden udstyr og dyre ting.. og er 100% sikker på at den også vil elske mig, ligemeget hvad den har at ting:-).
    Heste er vilde dyr, som er glade for en græsmark, og løbeplads.. Nogle af os har bare gjort dem til luksusdyr.. efter min mening:-).

• #19   26. jun 2012 jeh har købt min haflinger på et stutteri i nordjylland, og min datter har også købt hendes plag der, samt har jeg netop formidlet en anden her inde. de har i alle aldre. kontakt mig for mere info hvis du er int. de har alle rødt pas og er alle efter alpenstern-c

• #20   26. jun 2012 prøv at kigge på jette b hun har nogle welsh til den pris:)

• #21   26. jun 2012 Ja, nemlig!! smiley

• #22   26. jun 2012 (link fjernet)

(link fjernet)

• #25   26. jun 2012 det koster minimum 1000kr om måneden at have hest, så kan du ikke spare de penge sammen, vil du ikke have råd til at have en hest, så hellere lade vær med at købe,

fornøjelsen går af det, hvis man ikke har råd. lån en hest og ha den som din egen istedet.

• #26   26. jun 2012 jeg føler godt selv at jeg kan få råd til det.. og forstår ikke helt hvordan i kan få 7000 kr. til ikke at være særlig mange penge?

• #27   26. jun 2012 jeg kan ikke se det store problem idet med et rådighedsbeløb på 7000kr mdr. når min hest er betalt og alt andet har jeg et rådighedsbeløb på 1700.- men har dog også lavet en heste konto til uforudsete udgifter hvor jeg sætter 450,- ind pr. mdr. det kører rundt men det er godt nok også snert...
    desuden behøver alt udstyr ikke være nyt, man kan sagtens finde noget godt og billigt brugt! det meste af mit er brugt, og det fungerer ganske udemærket smiley

prøv at søge på dba.dk guloggratis.dk heste-nettet.dk og herinde smiley

held og lykke og god fornøjelse med køb af hest smiley

• #28   26. jun 2012 tak skal du have!:-)

• #30   26. jun 2012 det har da ikke noget at gøre med min alder.. men noget at gøre med hvor rutineret og erfaren jeg er? jeg har tilredet heste før...

• #35   26. jun 2012 tak Luna & Bettemus<3 og Stald Zederkof !
    Jeg er også godt i gang, og jeg kan få smed og opstaldning gratis.. så jeg ser ikke rigtig noget problem lige foreløbig:-)..
    Jeg bliver så glad når jeg får opbakning, for det giver mig mod på at følge min drøm!:-)

• #36   26. jun 2012 Uha tænker altså også max 5000 for hest ikke råd til mere, skræmmene når jeg bruger gennemsnit mellem 4-5.000 om måneden løber det hurtigt op i.

Så ja i min verden må man jo få et job og evt, vente en - to tre måneder så der sparet op. Et ekstra job osv.

Ja fjorheste og haffere er gode i billigt foder. Men de spiser stadig. Og ingen garenti for der ikke pludselig er behov for dyrlæge kiropraktor tandlæge. Smed er super hvis du kan sparer der, men ja bare biotin bruger jeg en del penge på,ved man først når man står med hesten. Om den har behov for ekstra ting, så som biotin.

Hvis dine forældre støtter dig, så det jo fint nok. Men husk at tænke fremad, hvad når du skal på uddannelse, hvad når du om 1-2 år flytter hjemmefra. Osv at anskaffe hest er jo noget man gør for de i min verden 10-20 måske næsten 30 år hvis man køber et føl. Og ja som ung, har man svært ved at se hvor er jeg om to år.

Derfor vil je anbefale lån en istedet. Du hjælper en der skal udlåne. Du får gratis hest hjem i en periode. Og der vil du også kunne låne en med udstyr. Men flere vil helt sikkert også gerne låne ungheste ud.

Held og lykke men husk tænk frem og ikke kun halvt år.

• #37   26. jun 2012 jeg har tænkt rigtig langt fremad.. da jeg ikke vil risikere at stå om nogle år og blive nødt til at sælge hesten igen, da det ville være rigtig synd! men, jeg tænker at der ikke er noget problem i det, hverken nu, eller fremadrettet.. Det kan godt være at det bliver lidt svært i starten, men jeg tænker ikke over prisen på hesten, da den ikke skal kunne noget specielt:-)

• #38   26. jun 2012 Prøv nu lige at se hvad hun skriver! Hun spørger jo ikke om hun har råd, men mere HVOR man kan finde en passende plag! En der ikke skal have udstyr endnu! Det er en god ide at komme med gode råd, men jeg synes at sådan om i skriver det er at gå over stregen!! smiley

Nå... ved desværre ikke hvor du kan finde en, men held og lykke alligevel smiley

• #40   26. jun 2012 Maja og verdens bedste hest! Tak for støtten.. Men det er helt iorden! Jeg har fået et rigtig rigtig godt tilbud, men det går stærkt lige pludselig, så der er mange ting der skal ordnes på kort tid:-)

• #41   26. jun 2012 friesertøZ; er sq ked af det, men vil give Luna ret, det er svært at se din misundelse. Desuden for du det til at lyde som om starter er en 'lille' pige, og hun er altså to år ældre end dig D:

PS. Jeg tror ca jeg bruger mellem 3-4000 kroner om måneden, og køber rigtig mange ting smiley

• #42   26. jun 2012 ja, også det jeg tænkte.. for jeg får ikke ud og bruger 6000 kr. på en ny sadel, hvis jeg kan få en til mindre, som er brugt.. men stadig i god stand.. for man kan få massere af godt velholdt udstyr inde på dba!:-). Og, der er alligevel et par år til hvis det er:-)

• #43   26. jun 2012 http://hestegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=1973 - skriv evt til hende her smiley

• #44   26. jun 2012 Vil også sige at jeg brugte 4000 på min wintec og den er altså virkelig god, når man rider som jeg gør, behøver man ikke bruge mere, og kan sagtens bruge mindre... Jeg skal også have købt mig et ride on pad til 600 kroner, sådan en kan man også godt nøjes med nogen tid smiley

• #45   26. jun 2012 Tak:-)! men, ligenu har jeg faktisk mere eller mindre fået en handel i hus.. som hverken er haflinger eller fjordhest.. men gude skøn er han!:-).. han passer lige til mig, og sælger er helt fantastisk, og medgørlig, så alt kan lade sig gøre :-).

• #47   26. jun 2012 han virker helt igennem fantastisk.. og er glad for hans alder, selvom han er rigtig ung, så jeg rigtig kan lære ham at kende, og være med i størstedelen af hans opvækst.. for føler at det er den måde jeg får mest tillid til hesten og omvendt:-)..

• #48   26. jun 2012 er det ikke, men kan sende dig et link smiley

• #50   26. jun 2012 jeg vil også gerne have et link!! smiley

• #51   26. jun 2012 Hvor lyder det godt smiley
    Vil meget gerne se den lille fyr d:

• #52   27. jun 2012 Hej trådestarter.. Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre for dig at holde hest for de 7000 kr.. Det du kan gøre er at få dine forældre til at hjælpe dig, med at lave et budget over hesten, så der er helt styr på alle hestens udgifter.. Sørg for at ligge penge til side til dyrlæge hver månede.. Hvis du er smart så får du en forsikring på hesten også, så er du godt kørende allerede.. smiley

Uanset hvad man tjener, så kan man hurtig blive fattig, hvis hesten bliver syg og skal på dyre hospital. Derfor for man lavet en forsikring, så endel af beløbet bliver betalt..

• #53   27. jun 2012 havde tænkt mig at lave en konto, hvor jeg sætter penge af til uforudsete udgifter:-). det med forsikringen havde jeg også tænkt, jeg ved bare ikke hvad det koster:-)

• #54   27. jun 2012 og, hvor lang en periode er det over at du har brugt de penge?:-)

Kommentér på:
HJÆLP! JEG LEDER EFTER HEST!

Annonce