hest drikker ikke = har det dårlig men {{forumTopicSubject}}
hejsa Hg' folk
Min nye hest, Gilbak har jeg nu haft i en uge. Men sagen er dne at han drikker utrolig meget. han er begyndt at spise, men det er ik ok med drikkeriet. Vi red i dag en god tur. Han var SKIDE ivrig i skoven så jeg lod ham galopere. Men da vi var på vej hjem i skirdt begyndte han at sige sjove lyde. Da vi nåed hjem trak jeg ham på bringen for at se om huden var langsom om at sætte sig "på plads" det havdede jeg i hvertfald hørt at man skulle gøre for at se om han manglede vand. PUHA hvor blev jeg forskrækket. huden var totalt langsom. Jeg så om han ville drikke. Nixen bixen! - det ville han ikke. jeg gav ham derefter æbler og græs som han så tyggede lidt på. Han blev ved med at sige lyde, men efter at han havdet spist næsten det hele stoppede lydene, og huden blev bedere.
Men det gik denne gang på et hængende hår.
Hvad ska jeg gøre?
- han vil ikke drikke, men er alligevel skide ivrig efter at galopere på rideturen. kan næsten ikke holde ham tilbage. Når jeg lader ham galopere for han det rigtigt dårligt. hvordan ka han drikke noget mere?
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
Tiril R
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.893
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
mange tak. jeg vil prøve at få mig de der Elektrolytter.. hihi.. er det noget foder man kan købe de fleste steder eller noget bestemt?
jul 2005
Følger: 66 Følgere: 199 Heste: 3 Emner: 88 Svar: 808
du kan putte æbel juice i vandet det er ret godt. for så kan de ikke smage vandet. nogen heste vil kun drikke det vand hvor de står. og da han lige er blevet flyttet kan det godt være han ikke er helt tilfrist med vandet.
håber du kan forstå.!
men prøv det med juice. c",)
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Men hvsi du er meget nervøs for at han ikke driker nok vand, så kan du evt. komme 1 spsk. salt i foderet, det plejer at få dem til at indtage lidt mere væske ..
Hilsen Ditte
hest drikker ikke = har det dårlig men