628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hest drikker ikke = har det dårlig men hest drikker ikke = har det dårlig men

hejsa Hg' folk smiley

Min nye hest, Gilbak har jeg nu haft i en uge. Men sagen er dne at han drikker utrolig meget. han er begyndt at spise, men det er ik ok med drikkeriet. Vi red i dag en god tur. Han var SKIDE ivrig i skoven så jeg lod ham galopere. Men da vi var på vej hjem i skirdt begyndte han at sige sjove lyde. Da vi nåed hjem trak jeg ham på bringen for at se om huden var langsom om at sætte sig "på plads" det havdede jeg i hvertfald hørt at man skulle gøre for at se om han manglede vand. PUHA hvor blev jeg forskrækket. huden var totalt langsom. Jeg så om han ville drikke. Nixen bixen! - det ville han ikke. jeg gav ham derefter æbler og græs som han så tyggede lidt på. Han blev ved med at sige lyde, men efter at han havdet spist næsten det hele stoppede lydene, og huden blev bedere.

Men det gik denne gang på et hængende hår.

Hvad ska jeg gøre?
- han vil ikke drikke, men er alligevel skide ivrig efter at galopere på rideturen. kan næsten ikke holde ham tilbage. Når jeg lader ham galopere for han det rigtigt dårligt. hvordan ka han drikke noget mere?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest drikker ikke = har det dårlig men
  • #1   9. okt 2006 har du forsøgt med at give ham elektrolytter? det er godt for dehydrerte heste og får dem til at drikke mere!
    Tiril R

• #2   9. okt 2006 Du skal holde igen skal du. Bliver han ved at få lov, er det ham der får magten - og tro mig det giver problemer smiley

• #3   9. okt 2006 Mange tak i to. Okay, jeg ska holde lille Gilbak tilbage smiley

mange tak. jeg vil prøve at få mig de der Elektrolytter.. hihi.. er det noget foder man kan købe de fleste steder eller noget bestemt?

• #4   9. okt 2006 heej et tricks

du kan putte æbel juice i vandet det er ret godt. for så kan de ikke smage vandet. nogen heste vil kun drikke det vand hvor de står. og da han lige er blevet flyttet kan det godt være han ikke er helt tilfrist med vandet.

håber du kan forstå.!

men prøv det med juice. c",)

• #5   9. okt 2006 haha sikke sjov det med juicen. det prøver jeg :o)

• #6   9. okt 2006 Heej, bare rolig, hvis han har fri adgang til friskt, lunket vand så skal han nok drikke det han har brug for, måske savner han bare de andre heste fra det sted han stod før ..

Men hvsi du er meget nervøs for at han ikke driker nok vand, så kan du evt. komme 1 spsk. salt i foderet, det plejer at få dem til at indtage lidt mere væske ..

Hilsen Ditte

Kommentér på:
hest drikker ikke = har det dårlig men

Annonce