1. nov 2009 Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Dyrelæge imorgen øv! + ?? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Vil lige ydre min bekymring og få lidt luft herinde.
Sagen er den af jeg overtog min hoppe for godt en mdr siden, hun havde der stået stille ( udover en tur i skoven 3gange ) I meget lang tid, vi snakker år +
Fik grønt lys fra dyrelægen om at jeg måtte begynde da hun kun havde godt af det, ikke nok med jeg måtte ha min smed ud endnu engang og ligge sko på fordi hun var så øm man sq tro det var løgn, er hun nu halt på venstre volte, venstre bagben - der er INTET andet end lige der.
Da jeg snakkede med dyrelægen tænkte hun straks og fortalte mig at det kunne være en gammel skade der nu blusser op - min dame har altid gået som avls hoppe, og der er ingen der har kunne ride hende uden hun ryger i vejret.
Jeg tænker ikke rigtig over det før nu, hvor jeg egentlig sidder og er lidt ked af det, for dyrelægen fortalte det måske kunne være noget med hendes sener, hvilket vil sige pause sommeren over også må vi se hvad der sker ØV !
Ikke nok med det travede jeg for første gang idag, og hun hoppede på stedet ( Pas gang ) jeg kunne hverken lave nedsidning eller letridning.. Til sidst fik jeg hende frem så hun gik normalt men ÅH så gå da ordenligt dame..
ER DER NOGEN AF JER DER HAR ERFARING MED NOGET AF DETTE? DER KAN FORTÆLLE LIDT OM DET FORSKELLIGE GIVE GODE RÅD MM?? ALT modtages med kys hånd!!
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 125
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
maj 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 255
nov 2009
Men smeden var ude igår og der snakkede jeg med ham, det kunne ikke være det, det er hendes baghov, og dem ville han ikke ordne sidst han var her da de var så fine som de kunne være.
Hun var halt da jeg købte hende på samme ben, men det gik væk igen, på under en mdr er det kommet igen, jeg mistænkte at hun jo var i fol og det kunne skyldes det, men nu hun jo ikke længere i fol, så frygter lidt det værste
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 125
maj 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 255
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
(det startede lidt ligesom ved din, men blev bare værre og værre )
Kunne det evt være en mulighed?
at din bare går i vejret i stede for at bukke? og skade går op når hun bliver belastet?
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Der er ikke meget ved at have købt en hest som man ikke kan bruge til det som er planen...
Men uanset hvad håber jeg bestemt det bedste
aug 2011
Følger: 132 Følgere: 101 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 219
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 515
Nu sætter du dig op og den bliver halt igen og kan slet ikke gå rigtigt?
Fik du dens halthed undersøgt, da du købte?
Ikke for at være sortseer, men det lyder ikke som om du har købt dig en ridehest, men en selskabshest... Men jeg håber da det bedste for jer.
nov 2009
Og nej handlen skal under INGEN omstændigheder går tilbage da tidligere ejer stod med en anmeldelse om misrøgt på hesten da jeg fik hende!
Jeg havde en healer ude, der mente det var et skævt bækken, så snakkede jeg med dyrelægen der ville ud og se, og igår var der en heste visker der mente det var et skævt bækken + skævt korsben! så derfor slår det ud på en halthed.
Dyrelægen kommer kl 1, der kommer en opdatering når jeg kommer hjem igen
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 515
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Men skævt bækken m.m. kan muligvis rettes op, men tvivler stærkt når hesten har den alder den har. Men så kan der ja hygges godt om hende med mindre hun har stærke smerter, for så vil jeg mene det er bedre at sende hende til de evige græsmarker :o)
Venter på dyrlægens udtalelse og håber klart det bedste :o)
nov 2009
I det mindste håber jeg på en skridt tur i skoven i ny og næ - ellers må hun gå og hygge sig indtil hun ikke kan mere, synes det alt for tidligt hun skal væk fra mig! har knyttet mig så meget til hende på så kort tid, og omvendt jeg har fået en glad hest der viser at hun elsker sit liv igen, så kan da næsten ikke bære hvis jeg skal sige farvel allerede
Dyrelæge imorgen øv! + ??