{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Hvad gør man? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er smiley

Kom til at tænke over noget....
Hvad gør man hvis ens hest begynder at bukke/stejle/lign. når man beder den om noget (Noget den ikke vil, ikke pga. ubehag. Siger fra)?
Skal man så fortælle den at det må den ikke (hvordan man nu gør må i lige selv tænke jer til) eller skal man lytte til sin hest og så sige ''okay, det gør vi så ikke idag, men næste gang''?

Det ene kan jo give en dårlig oplevelse og ved det andet kan hesten (måske) finde ud af at den bare skal gøre det og så slipper den for det næste gang?

(Dette er ikke en hjælp til mig, men en debat) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man? :-)
  • #1   12. jun 2012 Prøver altid at ride den frem smiley

• #2   12. jun 2012 Jeg fortæller altid min hest, at han ikke må stejle hvis han gør det. Det er noget jeg er meget i mod, jeg skal have en hest der er ordentligt opdraget, og hvis Sörli først får lov 1 gang - så bliver han véd. Og hans vaner er ikke lette at slippe af med.
    - Så stejler han, hæver jeg stemmen så han véd det er forkert.

• #4   12. jun 2012 Begge mine heste er gode eskemplar.

Da jeg fik Coco fortalte ejer mig at der var en 15 årig pige der havde redet hende. og det havde Coco fundet ud af at hun kunne stoppe og når det passede hende og bad rytteren hende om at gå frem sparkede hun ud med bagbenene(Ikke bukke) Så da jeg kom hjem med Coco og virkelig begynde at forlange noget af hende fik jeg lov til at rette alt på. Coco Stoppede, Bakkede, Stejlede og sparkede ud med bagbenene. Jeg begyndte at få undervisning og det første min underviser gjorde var at hive sporene af mig. Binde en Næsebånd i de to ringe på sadlen så jeg havde en "panikhåndtag" og så gav hun mig en pisk. Så hver gang jeg kunne mærke det mindste på Coco skulle jeg klaske til hende og drive hende frem af og så var det enlig fuldstændig lige meget hvad gangart. Nu har jeg redet undervisning i cirka en måned. og det er yderst sjældent Coco for sine ture og det er langt fra så slemt. Meen kommer der en anden rytter på Coco starter hun forfra. Så Coco er bare en enemands hest smiley

Lukas. Han bukker stejler og løber på samme tid. Han gør det fordi han er doven/fræk ikke gider. Står der en inde midt på banen kan man lige så godt opgive at ride ham, Står der heste udenfor som han kan se. Så kan man lige så godt opgive. Han gør det ikke hele tiden Man kan ride en volte og man kan ride 5 det kommer bare når han har lyst. Selvfølgelig kæmper jeg for at han skal lade hver, Men lige meget hvad den hest gør kan jeg ikke blive sur men bare grine af det. Og når nu det kun er mig der skal have ham indtil han dør. Og alle folk som rider ham kender til hans unoder så vil jeg ikke gøre så meget mere ved det. Lukas fungere bare kun som en fold hest og det må vi bare acceptere smiley

• #6   12. jun 2012 er det bare sådan et protest buk/stejl for lige at markere eller? smiley

• #7   12. jun 2012 det kommer an på hvad det handler om, men jeg vil sige at man skal gøre det alligevel. måske ikke gøre det helt men bare gøre fremskridt. fx. hvis den er bange for en noget der flagrer, så bare rid den forbi, og ikke over til, eller hvis den har været besværlig hele dagen, så bliv ved til den barer gør en ting som man beder den om, og så stop for den dag.:D

Kommentér på:
Hvad gør man? :-)

Annonce