Hestepas - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og råd. Jeg har en Hollandsk Varmblod, en vallak fra 98. jeg har haft siden marts 2010. Han er født i Holland og hans pas er udstet i alvsforbundet(KWPN) der nede.
Der er bare et problem for ikke at sige en hel masse problemer.
Han er chippet i holland der er stemplen og klistermærke med chip nr. men jeg har ikke attesten den tidligere ejer havde den heller ikke og jeg ved ikke hvem der har haft ham før det OG der står ikke hvem, hvornår det er blevet gjort, hvad gør jeg?
Han har medicin sider i hans pas men der står ikke hvor og hvornår de er blevet sat der i, faktisk står der intet på siderne udover at han ikke må bruges til konsum, hvad gør jeg her?
Jeg har intet ejercertificat på ham, men jeg har en købskontrakt, er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre?
Jeg ved godt at jeg nok burde have gjort noget ved det før nu, men det virkede bare så uoverskueligt. Jeg har overvejet at ringe til en dyrlæge og spørge om råd inden jeg ringer videncentret for heste.
Men jeg håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig.
På forhånd mange tak!
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 221
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Har selv en hest fra tyskland og de er meget strenge, man skal have ejercertifikatet for at ejerskifte hesten - de udsteder IKKE et nyt. (på trods af købskontrakt osv.) De udsteder kun et nyt via notaris publicus og det er den der står som reg. ejer der skal ind og på tro og love erkære at det er blevet væk.
Så uanset hvad skal ma finde personen og få certifikatet el. få dem til at bruge tid på at få et nyt til en
Og videncentret kan ikke hjælpe så.
Prøv at ring til videnscentret og hør om de ved om holland er så strenge.Og ellers så ring til forbundet.
At der er medicin sider i passet er jo kun en fordel, så skal det ikke sendes ind og fornys jo
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Der er utrolig mange ponyer og heste -især fra Holland som ikek har ejercertfikat.
Du skriver at der er medicin sider i, dvs den del er ok - hvornår de blav sat i et ligegyldig.
Din hest er chippet og klistermærket med nummeret er i passet, dvs den del er i orden - du skal kke have et papirt på hvornår den er chippet.
Ang ejercertifikat skal det selvfølgelig fikses.
der er to måder, den nemme og den besværlige.
For at tage den besværlige først, så skal du her send epasset ned til holland og den vej igennem få ejerskiftet den (men den skal alligevel reg i dk efterfølgende)
den nemme måde er at få gammel ejer til at printe og underskrive en sælgererklering og sende den til dig.
du udfylder så med dine oplysninger og så sendes den til landskontoret for heste her i dk.
så vil du i løbet af nogle uger modtage et papir på at du nu er registreret som ejer af hesten her i dk (og hvad du er i holland er faktisk ligegyldig)
meget simpelt.
kan du ikke få fat i tidliger ejer skal du kontakte lands centeret for hest og få tilsendt en tro og love erklering på at du har købt hesten og påføre hvorfor du ikke kan komme i kontakt med tidligere ejere.
når den er udfyldt indsender du den og så er det fikset.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Med hensyn til dyrlægen kan han kun aflæse chippen med sin "læser" Jeg tror ikke han kan se hvem tidligere ejer er.
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
For mig var det ikke bare lige så let som det lyder i beskeden ovenover.Vi kæmpede i 5 mdr før vi fik lov og få hesten ejerskiftet.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
De har intet ejercertificat.... har bare sendt deres pas ind og fået dem registreret i mit navn.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Hestepas - HJÆLP!