{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Kan du blive træt af din (ung)hest? {{forumTopicSubject}}

Træt er vel ikke ordet. Drive dig vanvittig? Eller er det bare min?

Da min hest var ung, kaldte jeg hende min DAMP hest. Så faldt hun til ro, og glemte vist de fleste irritationer, jeg havde haft over hende. Så jeg fik føl.

Hun er så min nye DAMP hest. Er det bare sådan det er, at have unghest?

Jeg elsker mine heste, men det er nogle gange både himmel og helvede. Når de ikke kan stå stille, hidser sig selv op, ikke hører efter, trods god træning.

Jeg har ikke børn, er det mon derfor? smiley Hvis jeg var vant til små ukoncentrerede børn, ville det måske ikke irritere mig sådan.

Er du glad for alt ved din hest, eller kan du også skælde kæresten ud over, at den var fremme i skoene den dag? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan du blive træt af din (ung)hest?
  • #1   5. jun 2012 Har også selv en unghest, som jeg også kalder for et lille dampbarn sommetider! Han har en forfærdelig vane med at gå frem på staldgangen når han er bundet, og selvom jeg bakker ham 25 gange så bliver han bare ved og ved og ved... lige dér er han ikke så sød smiley og så tigger han helt vildt sommetider, og selvom jeg skælder ham ud så bliver han bare VED, som om han synes det er sjovt at jeg bliver lidt gal smiley

• #3   5. jun 2012 Jeg elsker at arbejde med de unge dyr og har altid startet ud med ungheste.. Har haft alle mine heste fra unge af, bortset fra en, der var 7 da jeg fik hende, men ellers har de alle været rå.

Jeg synes simpelthen det er herligt..
    Jo jeg ryster da også tit på hovedet over dem og kan blive træt af deres skraben på staldgangen, men jeg elsker simpelthen deres damp temperament. smiley

• #4   5. jun 2012 Har en rimelig nem hoppe på 4. Hun er det meste af tiden meget rolig og nem, men nogle dage, så kan jeg godt blive sådan lidt, hm, irriteret, for hvorfor skal hun være sådan nogle dage? smiley haha.
    Jeg krummer nogle gange tæer over hende, det må være det. Jeg bliver aldrig sur smiley

• #5   5. jun 2012 Ja, er træt af min unghest.. Nu bliver hun snart 5 år gammel, og kan TYDELIG mærke at hun er ved at blive rigtig teenager! smiley

• #6   5. jun 2012 Men sådan er det, og det må man tage med ;-))

• #7   5. jun 2012 Ved ikke om jeg kan blive træt af min, jeg kan nogle gange blive iriterret over hun er så crazy som hun er, nok mest fordi hun er 20, men stadig opføre sig som en uregerlig unghest smiley

Men jeg tror nu det meget almindeligt, vi kan jo også ind i mellem blive træt af venner, familie osv, så hvorfor ikke også vore kæledyr :)!

• #8   5. jun 2012 Jeg vil meget hellere have unghest.
    Har lyst til at rive hovedet af min syvårs -.-!

• #9   5. jun 2012 Min er blevet syv og er ovre det meste! bare IKKE når det gælder fold!! Den sk*d* pony kan slet ikke forstå et NEJ!!! Han er SÅ dominerende! og så er det MIG der skal rense hans sår!! smiley Han fatter det nok aldrig altsåå!

• #10   5. jun 2012 Vores nye hest kan drive mig til vanvid >_< Har haft hende i kort tid, et par uger kun, og besøgt hende to gange ved forrige ejer. Var dog ikke muligt der, at komme tæt på og være omgængelig med hende som sådan (større føl flok).

Hun kan virkelig få mig op at ringe, også så jeg skal tælle til ti for ikke at gøre noget overilet >_< Men hun virker meget utrænet hvilket jeg siger til mig selv HELE tiden, og selvom hun er en rar nok hest af sind, virke hun ikke som en hest der er blevet omgået meget hvad mennesker angår. Fandens til bøffelrøv, aser og maser og skubber og reagere ikke på signaler og øvøv.... Hvilket faktisk er sjovt, når man tænker på hvor flink en hest, hun egentlig er.
    Heller ikke let at gå fra en toptrænet super sød let og omgængelig hest, der oveni købet var et stort nussehoved, til en hest der ikke har været i venner, er utilredet og ung.

Så NEJ, det er bestemt ikke kun dig.

Min mors unghest kan også drive mig til vanvid, specielt fordi den altid tror den kan løbe om hjørner med en, og man skal gentage de samme ting 30 gange for den ved HVER træning, før den "giver op". Den har glimt i øjet ihvertfald, bliver nok en god springhest vil jeg tro :o)

• #11   5. jun 2012 Elsker at have ungheste... Især fordi mine er de mest velopdragne der findes (-: Hehehe...
    Ej.... der bliver lagt masser af arbejde i mine ungheste, velsagtens mere end de voksne der skal uddannes under rytter... Hvilket betyder at jeg kan stå og HADE dem, true dem med de bliver sendt til slagt/sat til salg osv... det kan være et HELVEDE på jord at have ungheste....

MEN

MEN

MEN....

NÅr de reagerer som de skal på signalerne, når de lystrer og opfører sig eksemplarisk, så får man det hele igen, man føler sig HEL, plagen og én selv smelter sammen til én, et hold, en ekvipage...
    og så er det alle tårene værd...

Jeg fik selv flere måneders frustrationer omsat til glæde ved Varde dyrskue, da min to års, Isabellla af Lavrens opførte sig som vi har trænet i måneder. hvilket resulterede i først at gå fløj med 23 point, for derefter at gå fløj med 60 point ud af 60 i skuets bedste 2 års konkurrence, og en god placering i skuets bedste hest...

• #13   5. jun 2012 Nix..jeg er så vild med min at jeg villeønske at jeg kunne beholde hende smiley

• #14   5. jun 2012 jeg kan ikke bruge ordet træt, for så var hesten sat til salg for længst....men jeg kan blive frustreret. Jeg kan ikke blive sur eller hidsig..men tæller altid til 10. Jeg kan bliver trodsig og det kan såvel være lige så frustreret for hesten som hesten kan frustrere mig...og de to egenskaber skaber flere konflikter og hesten er i en sent udvikling, som gør at jeg kan kommer tilskade....så jeg må virkelig nørkle ballerne sammen og vise tålmodighed...tålmodigheden er jeg tildels oplært med hjemme fra og min søn har vedligeholdt mig på det plan og det lægger en dæmper på en dum dag. Jeg har lært at hesten og jeg skal udline hinanden i tallet 10. Er heste 8 er jeg 2. Og sådan prøver jeg hele tiden at opveje os i situationen..

• #15   5. jun 2012 Har selv en på 3 år kan let kende det.. Men som der er sagt kommer det hele igen når de så er søde og pludselig godt kan huske alt det man har lært dem smiley
    Unghest er fuld stændig som at havde børn.. Har begge dele Hehe så det lidt af en prøve.. smiley

• #16   5. jun 2012 Min var det værste møgdyr som ung.. Købte han som 4 års hingst, aldrig rigtig prøvet noget og gik i løsdrift...
    Han sendte mig på skadestuen 2 dage efter jeg havde fået ham hjem, var mega vild og slet ikke til at styre, kaldte ham oz damp barnet, er han nu stadig lidt :)... men holdt ved, fik ham kastereret, og nu over 1o år senere har jeg ham stadig, han er stadig en ballade mager og mega bølle, men har lært at sætte pris på hans altid herlige humør, elsker at han er som han er, selv om der stadig kan komme bukketure eller han taber mig smiley Han bliver ved mig indtil han skal til de evige græsmarker smiley

Kommentér på:
Kan du blive træt af din (ung)hest?

Annonce