{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan heste savne??
  • #1   3. jun 2012 ja det kan de godt min venindes hest gik også og hang med hovedet og spiste ikke så meget fordi hendes føl skulle i tilridning.

• #2   3. jun 2012 ja. det tror jeg bestemt. Føl og hopper kalder på hinanden længe. Det er hørt at heste venner er døde med kort tids mellemrum, uden fysisk forklaring på nr. 2 hest. og har en hest boet et sted kan det være svært at ride forbi.... der render også gerne hjem til stalden, hvis man ryger af, så det tror jeg godt de kan.

• #3   3. jun 2012
    ja en hest kan også sørge over ting men de kommer over det igen lige som os mennesker =)

det gjorde min hoppe da min vallak blev aflivet der gik vl ca. en lille md og nu er hun tilbage som sig selv =)

• #4   3. jun 2012

Heste er vanedyr. Det er nogle mere følsomme for end andre.

Dvs. når vaner den har været vant til i lang tid ændres så ændres nogle hestes adfærd også.

• #5   3. jun 2012 Da vi købte min fars hest var hendes ''hesteven'' lige blevet aflivet og det var helt tydeligt at hun var meget ked af det.. Da vi så flyttede hende hjem til os blev hun endnu mere ked af det fordi at alt var så nyt oveni at hun manglede sin bedste ven.. Men så åbnede hun sig så mere og mere op.. men ja jeg tror godt på at heste kan savne.. Hvorfor skulle de ellers vrinske til os når vi kalder på dem, og løbe imod hinanden når vi lukker en hest ud på folden efter en ride tur smiley

• #7   3. jun 2012 Ja det tror jeg godt de kan. Mine var også en uge om at komme ovenpå efter at den lille jeg havde, var blevet aflivet!
    Og den nye jeg fik i går, hang lidt med hovedet om aftenen, da hun jo var kommet et helt nyt sted hen (: Men hun er ovenpå igen!

• #8   3. jun 2012 Det tror jeg bestemt de kan smiley
    Da min vallak blev aflivet, kom daka først efter ham 3 dage efter. Min hoppe fik lov at komme ud og snuse til ham, da dyrlægen var kørt og det var tydeligt at se, hun godt vidste han var død. I de 3 der gik inden han blev fjernet stod hun bare så tæt på ham hun kunne komme og hang med hovedet. Hun ville ikke ind, spise eller noget som helst. Da han så blev hentet, blev hun ved med hænge med hovedet et par uger, inden hun lige så stille blev sig selv igen...

• #9   3. jun 2012 Der er en god tråd om det på hestenettet lige nu under røgt og pleje der hedder 'hest i sorg?' om hvordan heste kan blive helt deprimerede hvis deres foldkammerat dør eller flyttes.

Kommentér på:
Kan heste savne??

Annonce