Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår hø ??
  • #1   2. jun 2012 Vejret var perfekt i sidste uge med den dejlige varme. Det skal være tørvejr. Lidt vind er helt ok, det hjælper også godt på tørringen.

Vi slår 1-2 gange om året alt efter hvordan vejret er hen over sommeren. Sidste år fik vi faktisk held af og slå af og pakke næsten tørt ind (havde astmahest som ikke tålte hø) i oktober. Det er dog sjældent det kan lade sig gøre.

Når vi laver hø ligger det mellem 3-5 dage før det presses alt efter hvor meget der er på.

• #2   2. jun 2012 Hø slåes lige indet det 'skrider'. Dvs. når frøene begynder at løsne sig fra stilkene. Nogle har allerede slået og pakket første læs, mens andre venter til omkring Sct. hans som er det traditionelle tidspunkt man plejer at slå hø. Kan man nå det og hvis vejret er til det kan man slå to slet (omgange). Et nu og frem til juli, og næste engang i august eller september/oktober afhængig af vejret og hvordan det vokser.

• #3   2. jun 2012 Tusind tak for svarene :O))

• #4   2. jun 2012 Nogle slår faktisk høet 3 gange hvis sommeren er til det, hvilket sådan nogle som mig, med en pony som ikke kan tåle sukker er super glade for! smiley

• #5   2. jun 2012 Jeanette forstår ikke i laver 3 gange så? Stresset græs er det farligste? Og det er græsset den første tid efter det er slået.

Skulle jeg have noget hø uden for meget i havde jeg ventet med og slå til det havde tabt frøene? Og så igen sent på sæsonen.

• #6   2. jun 2012 Jeg slår ikke hø. Men jeg er blevet fortalt at jeg skal gå efter 2 slet når jeg kigger efter hø/wrap og aller helst 3. Så det gør jeg.

• #7   2. jun 2012 okay, det er også rigtigt 2. slet ikke er så stærk som det første, men det kræver stadig græsset har en vis højde før det slåes for det ikke er stresset, og det kan det 3. slet godt have svært ved og nå og blive ordenlig lang inden det skal tages med det sommer vi har haft de sidste år i dk,

og om det bliver gødet har også noget og sige.

• #8   3. jun 2012 det var derfor jeg skrev at nogle gjorde det, hvis sommeren var til det smiley de sidste 2 år har jeg købt 2 slet, hvilket fungerer fint. Men 3 ville have været bedre, hvis jeg havde mulighed for det.

• #9   19. jun 2012 Kære piger... Hvor mange dage skal der gå før man kan lave hø-baller (ikke wrap)? Er det nok at vende det 1. gang daglig? Hvad tid på dagen er bedst? Hvad hvis der kommer lidt regn - gør det så meget hvis man sikre sig at græsset er tørt før det bliver presset?

Har virkelig brug for jeres hjælp og takker på forhånd for jeres indslag.

• #10   19. jun 2012 Hvor mange dage det tager om og tørre kommer an på hvordan det slåes af, hvilken græssort det er, hvor meget der er på, hvordan det spredes ud og vejret med varme og vind.

Vi vender det over middag engang når det er tørt i overfladen. Og det vendes en gang daglig.

Vi har før tørret vores på 3 dage, men i år forventer vi 5-7 dage for det kan blive tørt så meget som der er på nu da det er blevet sent i år og slå af første gang.

Lidt regn skader ikke, men det er vigtig og vende det selvom det regner hvis der kommer regn flere dage så det ikke begynder og ensilere.
    Nogle mener faktisk en lille byge er sundt hvis man har fede heste da noget af sukkeret så skylles af.

• #11   20. jun 2012 Tusind tak for et svar jeg kan handle ud fra :o)

• #12   21. jun 2012 Igen tusind tak for svar :O) Dejligt at der er nogen der kan hjælpe når man er førstegangs høslåer :O)) Ps har fået første læs i hus, 250 baller så nu er vi på vej smiley og krydser finger for at sommeren kommer så vi kan få næste hold hjem smiley

• #13   21. jun 2012 ja vi venter så stadig:-) vores er efterhånden ved og være meget højt, men vejret er desværre ikke med os:-(

i pinsen var der mælkebøtter i blomst på vores ene mark og den anden måtte vente pga længden, nu er det kommet med, men vi har ikke haft dage nok til det kunne tørre..

• #14   21. jun 2012 Ditto her :o( Hvad blev der af "Du danske sommer jeg elsker dig..." - vi hestepiger vil gerne have 14 dage MED SOL OG VARME - det er jo bare alt vi beder om ;o) Pøj pøj og rigtig god sommer til jer alle...

• #15   23. jun 2012 nå så er vi allerede gået fra høet og har købt en wrapper, men er det samme procedure som med hø, eller hvor´n??

Slå, lad ligge, vend i 3-8 dage eller er det bare slå, vend og pres :O))

• #16   23. jun 2012 nåh ja og kom lidt plasik om ;O))

• #17   23. jun 2012 Vi wrapper dagen før vi ville have presset til hø. Så bliver det lækkert næsten tørt men stadig uden støv. Og så holder det sig godt så man kan nå og bruge det i forhold til våd wrap. Og vi har aldrig haft bøvl med hestene fik dårlig mave.

• #18   24. jun 2012 Tusind tak for det, så køre vi ´bare efter hø-proceduren og wrapper 1dag før :O)

• #19   16. jul 2012 Hvordan går det med jeres hø / wrap??
    Her har vi fået slået og presset 250 baller hø og 47 baller wrap smiley Ja al begyndelse er svær smiley

• #20   16. jul 2012 Jo tak, vi har fået 38 stk minibig hø forrig uge med det gode vejr, det var på 2 ha ca så vi har ca lige så meget stående endnu. Dette bliver dog til wrap da det har givet over al forventning og vi har faktisk fyldt op på pladsen til hø allerede;-)

• #21   17. jul 2012 Lyder dejligt at i også har fået i hus, men nu vil vi gerne bede om 14 dage med sol smiley

• #22   17. jul 2012 Jo det vil vi også gerne have fra næste uge;-) så har vi nemlig ferie og tid til og få det lavet bedst muligt. Vi vil dog gerne wrappe det sidste.

• #23   17. jul 2012 Jeg har desværre brugt min ferie, men det skal ikke afholde mig fra at wrappe de sidste 3 marker smiley Bare vi får lidt godt vejr smiley

• #24   17. jul 2012 Hi hi nej wrap er lidt lettere og få held af nu på denne årstid.

Kommentér på:
hvornår hø ??

Annonce