Fra spriong til dressur - part {{forumTopicSubject}}
Hej derude,(det her blev lidt langt :))
Min pony Rapsody, går lgie nu som spring pony på højt plan, med sin fantastisk rytter, Mona Holm. De er helt fantastisk sammen, og jeg elsker vores samarbejde. Desværre, falder Mona fra ponygrænsen her til Januar, og derefter, skal jeg finde ud af, hvad der skal ske med Rapsody.
Trods hendes 20 år, lever hun i bedste velgående, og gik stævne i Sverige i marts. Dog gik det ikke så godt, da vi fandt ud af hun har bronkitis(Men dette regner vi med er helt ovre, når doktor dyr kommer i denne uge, da hun har det super godt igen).
MEN. Såfremt bronkitisen er helt væk, og hun stadig er så frisk som hun er nu, når Mona falder for grænsen, skal jeg jo så(måske) finde en ny part. Dog, ville jeg vildt gerne måske, finde en dressur part. Da jeg tror, det er "mindre hårdt" for hesten. Selvom jeg udemærket ved, det kan være ligeså hårdt, så rammer det nok iokke benene ligeså meget, som spring gør. Jeg brugte kun Raps til dressur, da jeg red hende, og hendes far har været DM mester i 1991 i Dressur, så hun har det I sig. Men, hun er en vildbasse, og vil MEGET gerne fremad. Derfor er hun en lidt større mundfuld i dressur. Parten skulle selvfølgelig også springe hende engang i mellem, da hun virkelig elsker det, men måske ikke på det plan hun går på nu.
Mit spørgsmål er så;
Tror I, at man kan finde en dygtig dressurrytter(måske bare en kombi rytter) som vil bruge tiden på at "omskole" hende fra spring pony til dressur pony? - igen?
Det er slet ikke sikkert, at jeg vil finde en part endnu, da jeg virkelig er ked af, at Mona ikke kan starte hende mere og derved heller ikke ride hende, så jeg ved ikke, om vi finder en anden løsning, eller hvad vi gør. Men lige nu gik jeg bare med de tanker.
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 82 Svar: 453
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Evt. finde en juniorrytter der har sin grundridning godt på plads, som kan starte omskolingen indtil du finder en ponypige der kan fortsætte arbejdet, men måske ikke kommer ind til så stor en opgave fra start af..
Der findes mange gode ponyryttere derude, som leder efter parter/låneheste..
Fra spriong til dressur - part