{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

"Anden særlig race" - Blandings race?? {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG'ere!

Jeg har spurgt om dette i et andet emne omkring "Anden særlig race", men det ser ikke ud til at jeg får svar der.

Er jeg den eneste, der mangler en "race" herinde med blandings heste? Når man skal vælge sin hests race.

Jeg mener at der før har været en "race" der hed "Blanding af racer", men den er væk?
Jeg ser derved ikke anden mulighed for disse heste end at sætte dem under "Anden særlig race".

Jeg mangler den ihvertfald..

Andre med samme mening eller en anden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Anden særlig race" - Blandings race??
  • #1   21. maj 2012 Jeg kunne også godt tænke mig at kunne kalde min blanding en blanding, for det er jo det hun er. I min verden lyder "Anden Særlig Race" mere som en race der endnu ikke er en kategori til på HG.

• #2   21. maj 2012 Stutteri Auriklen: Lige præcis, det er også det jeg mener :o) Der er jo utallige hesteracer, og det er jo svært at få alle ind på en side.
    Det besvarer vidst også din kommentar, Simone smiley

• #4   21. maj 2012 Kijofreg: Det var også det jeg mente at der var sket, bare en skam at slette "Blandings af racer"-kategorien helt..

• #5   21. maj 2012 Anden særlig race er for mig en blanding. Altså alle med grønt el. blåt pas, hvor den ikke bliver registreret med stamtavle.. smiley

• #6   21. maj 2012 Det grønne er hvor hesten er registreret uden stamtavle. Altså, en blanding - set i hesteregistreringens øjne smiley Der vil os stå "cross breed" i passet.

• #7   21. maj 2012 Men heste med grønt pas får jo ingen led i selve passet.. Man får blåt om man registrerer nogen led vel?

Jeg kender mange heste hvor jeg ved hele stamtavlen i 10-20 generationer bagover, men de får grønt pas fordi det ikke er en lovlig blanding mellem kåret hoppe og hingst..

• #8   21. maj 2012 Anden særlig race - blanding af racer. Hvad er forskellen? smiley

• #9   21. maj 2012 Det er nok nogen regler på tvers af racer ja, men vil tro det kan være noget med hvornår de er registreret? Min gamle hest har rødt pas, er registreret som NV, men i hans pas står det ingen led... Hans lillesøster (1 år yngre), har hvidt pas.. Dog var min måske ind under reglerne ang avl med egen hingst og egen hoppe, der var lovlig tidligere? Altså, inden de rigtige racer/forbund, ikke blande alle racer smiley

• #10   21. maj 2012 Maria: SÆRLIG. Det må vel betyde at det er en bestemt race, der bare ikke er navn på på HG. Dvs. at det ikke er en blanding, men en specifik race.

• #11   21. maj 2012 Synes også det er latterligt.

Anden særlig race : en race som ikke kan vælges på HG men som er renracet!!! Og har enden stamtavle eller meget karakteristiske træk.

Blanding af racer : det siger sig selv. Heste der er blandet af racer og som ikke har stamtavle eller er kåret.

Altså.JA DER BURDE VÆRE 2 KATERGORIRER MEN HG HAR ÅBENBART VALGT NOGET ANDET

• #12   21. maj 2012 Også min gamle fæller avanti.
    Hans var var avls godkendt og moren kåret i pinto. Men de mente af eftersom faren var død. Så kunne han ikke få papire. De havde faren stående i registeret. Men Aligevel ville de have blodprøver osv før de ville godkende det. Og så siger de andre at det ikke er deres problem at hesten er død, hvis man vil have stamtavle registreret så må man bevise det,om hesten er død eller levende.

Altså så afhænger det squ også meget af hvad de mener inde på landskontoret

• #13   21. maj 2012 Ang grønt pas:)

Min pony Lurifax har grønt pas (lysegrønt).
    Men har fuld stamtavle på ham. Helt ud til mors mormor:)
    Hvorfor har han så grønt pas?:)
    Er det ikke et eller andet med at han ikke er registreret med stamtavle?:) håber i kan hjælpe!:)

Kommentér på:
"Anden særlig race" - Blandings race??

Annonce