{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Min pony er i stykker!! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg trænger lige til at få tømt hovedet.
Jeg har lige købt en pony. (Billy Ray) og han er den sødeste lille pony man kunne tænke sig. Han er noget tynd og det viste sig så han havde orm. Så nu har han fået ormekur og en masse godt foder til tynde heste så det er der styr på. Så får han et sår på folden nede ved koden på venstre bagben og bliver lidt hævet så dyrlægen må forbi en tur og give ham smertestillende og antibiotika. Kommer så ned til ham i går for at rense såret og det var slet ikke til. min veninde prøvede at holde ham men det resulterede i hun blev mast ind mod væggen eller at jeg blev sparket ud efter, for vaskes ville ponyen ikke! Vi fik det skyllet en lille smule og fik lagt en klud på med varm vand og sæbespåner men ikke nok til det blev renset. Så vil vi gå en tur med ham fordi det havde dyrlægen sagt det var godt til ham. Tror i så ikk han var stokhalt på venstre forben?? halt på to ben på en gang, stakkels pony. Vi trækker ham stille og roligt ind i boksen og snakker lidt om hvad pokker vi skal stille op. Det viser sig så også oven i alt det andet at han har fået sur stråle da han gemmer sig inden for det meste af dagen (han står i løsdrift) fordi han får bank af de andre heste. Kan godt forstå ham den stakkel han har fået sår over det hele smiley Så vi valgte at få ham flyttet ud på rideskolen i aftes så ud og købe spåner først, så ned på rideskolen og gøre boks klar, klokken var næsten ni om aftenen! Så ned og få traileren sat på og ponyen i traileren og så ned på rideskolen med ham. Det første han gjorde var bare at give sig til at æde så det var jo heldigt nok, han virkede meget tilpas. Han har ikke feber men er sku ret bekymret for ham. De snakkede om derude at han muligvis havde en hovbyld. Så skal have fat i en smed også. Og hvis stadig han halter ligeså meget i dag må jeg have fat på dyrlægen igen.

Der er ingen der har sagt det er nemt at have hest! -Eller billigt for den sags skyld. Håber det lille pus bliver "rask" igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony er i stykker!!
  • #1   18. maj 2012 Pyyha, træls omgang for jer. Men godt du gør noget ved det så håber jeg han snart får det bedre så du kan komme igang med ham :o)

  • #2   18. maj 2012 Puha det er godt nok en dyr start med den lille fyr,
    Håber han bliver hurtig frisk igen og får nogle venner der er søde ved ham smiley

    Jeg synes tit at når der sker en ting i stalden kommer der flere væltende. Jeg ønsker ofte jeg var blevet dyrlæge smiley


  • #3   18. maj 2012 Tak skal i have smiley
    Ja ulykker kommer sjældent alene, ville bare ønske jeg kunne tage smerten fra ham det er bare så synd for ham. Håber han snart bliver frisk!! Han er sku sådan en sød pony smiley


  • #4   18. maj 2012 Hold da op med uheld. Ja min egnede sig heller ikke til at være ny på fold. Ej heller løsdrift. Han fik ikke lov at drikke vand og så stod jeg ed hest med forstoppelse. Dyrlægen kiggede noget da det sidste år var modsat for alle andre, de fik for meget græs i den periode ig derfor tynd mave. Men nej det ikke nemt man er nødt til at se på sin hest eller pony og planlægge ud fra hvordan den er.

    Rigtig god bedring med den, håber i blir glade for flytningen i længden trods økonomien.


  • #5   18. maj 2012 ja det er ikke nemt.. mange tak - vil i hvert fald gøre alt for han bliver frisk igen smiley

Kommentér på:
Min pony er i stykker!!

Annonce