781 visninger
|
Oprettet:
hest der er stressede {{forumTopicSubject}}
Hej der ude..
Jeg forstår det ikke jeg står med en dv og hun stresser simpelthen af at bo hos os, hun kommer fra de samme forhold bare før stod hun med små ponyer og nu med en hest plad og en 1er pony..
Hun er så stresset ude på folden i boksen, når du strigler hende og sadler op, men når min veninde rider hende så er det bare der ud af..
Hun var solgt pga dette og der hvor hun kom hen (et større sted med flere heste) stressede hun slet ikke.. Jeg var desværre nød til at hente hende hjem da ny ejer ikke betalte og løg for mig.
2 dage efter hun kommer hjem var hun igen stresset..
hvad pokker kan man gøre?
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 150
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 60
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Min egen har også tendens til at stresse sig selv. En god øvelse er at lære dem at tage hovedet ned. Man tvinger nærmest rolig adfærd ind i hesten - om man så har lyst til det eller ej, må man vel selv afgøre. Men det du gør er at tage to fingre og klemme lige bag ørene. Så snart hesten tager hovedet det mindste ned slipper du presset. Når den tager hovedet op igen sætter du presset på igen og sådan bliver du ved til den lære at to fingre bag øret betyder "hovede ned".
jan 2009
jan 2009
jan 2009
Ja hun har desværre været flyttet en del gang pga hun jo ikke kunne betale hesten selv om jeg solgte til under det halve af hvad jeg gav, men jeg er kommet frem til at hun ikke passer ind her for de 3 uger hun var væk var hun fuldstændig rolig og afslappet og da hun igen kom tilbage stressede hun igen, så der er noget her der gør det, men hvad ved vi ikke..
de går ude på døgnfold, men får stadig spandfoder og det får de samme tid hverdag lige pt ville vi give hende ro til at falde til, men det virker ikke så godt
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Eller noget tilskud af anti stress i en periode.
Min DSP hingst er også super stresset og det har faktisk hjulpet med magnesium.
Dog har hans adfærd desværre ændret sig, så han bliver kastereret i næste uge.
Men det kan man jo ik lige gøre ved en hoppe...
hest der er stressede