Beslagsmed {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg i de sidste 14 dage forsøgt at få en beslagsmed til at komme og sætte ringsko på min pony, da den er meget halt og min dyrlæge siger at det er det han skal have på. Min normale beslagsmed er ikke autoriseret, og kan ikke montere ringsko, men er ellers en dygtig beslagsmed til alt andet. Så er mit spørgsmål så nu? Hvorfor er der ikke nogen smed der vil komme. Når man kontakter dem har de alverdens undskyldninger og lover at ringe tilbage, men man hører bare ikke mere til dem. Har vi virkelig så meget mangel på beslagsmede, så at de kan vælge og vrage som de vil, mellem kunder.
Er der nogen som kender en seriøs beslagsmed?
Jeg bor på Djursland
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 2
Jeg betaler gerne for at de kører herud, og nej, det er kun den ene hest, som skal ordnes.
dec 2007
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 384
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
Stod for nogle år siden med en pint med akutte smerter pga. Forfangenhed, måtte ringe forgæves til 5 smede. De tog ikke ud til nye kunder, når der kun var en hest. Synes det var så forkert, at de hørte det var akutte smerter men var totalt ligeglade med hesten.
Heldigvis kom den 6. Vi ringede til, efter kun 1 time. Han ville gerne hjælpe selv om jeg var ny kunde.
Det gør faktisk lidt, at jeg frygter at skulle flytte en gang. Så skal man igen igen være ny kunde...
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
For en del år siden da der også var smede problemer i det område jeg bor. Stod jeg i samme situation som dig med en hest der bare skulle have sit sygebeslag på og kunne IKKE finde nogen faglært...
Jeg kontaktede dyrlægen igen og sagde til ham som det var, han skaffede så en smed..
Så prøv at tage kontakt til den dyrlæge du bruger, de plejer at have et samarbejde med en smed..
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Jeg er godt nok fra Herning, men ved han selv kommer oppe fra Århus et sted, eller kører i hvert fald der, så kan ske han også vil køre til Djursland :o)
Han er sød og dygtig, og ja kom til vores rideskole i dag selvom det er helligdag fordi en havde smidt en sko.
Tlf 40506084 - det er da et forsøg værd :o)
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 2
Beslagsmed