{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Beslagsmed {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i de sidste 14 dage forsøgt at få en beslagsmed til at komme og sætte ringsko på min pony, da den er meget halt og min dyrlæge siger at det er det han skal have på. Min normale beslagsmed er ikke autoriseret, og kan ikke montere ringsko, men er ellers en dygtig beslagsmed til alt andet. Så er mit spørgsmål så nu? Hvorfor er der ikke nogen smed der vil komme. Når man kontakter dem har de alverdens undskyldninger og lover at ringe tilbage, men man hører bare ikke mere til dem. Har vi virkelig så meget mangel på beslagsmede, så at de kan vælge og vrage som de vil, mellem kunder.
Er der nogen som kender en seriøs beslagsmed?
Jeg bor på Djursland

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beslagsmed
  • #1   16. maj 2012 Kommer jo også an på om du kun har en hest der skal ordnes eller om der kan samles flere, som smeden kan ordne på en gang.. Det er ofte at det ikke kan betale sig for dem at køre ud hvis der kun er en hest der skal have ordnet fusser..

• #2   17. maj 2012 Når jeg har snakket med smede har jeg udtrykkeligt sagt at det er fuldstændigt ligemeget hvad det koster. Min hest skal bare have de ringsko på meget snart.
    Jeg betaler gerne for at de kører herud, og nej, det er kun den ene hest, som skal ordnes.

• #3   17. maj 2012 Hvem bruger du som smed? Altså ham den uautoriserede :o)

• #4   17. maj 2012 Kender godt fornemmelsen....
    Stod for nogle år siden med en pint med akutte smerter pga. Forfangenhed, måtte ringe forgæves til 5 smede. De tog ikke ud til nye kunder, når der kun var en hest. Synes det var så forkert, at de hørte det var akutte smerter men var totalt ligeglade med hesten.

Heldigvis kom den 6. Vi ringede til, efter kun 1 time. Han ville gerne hjælpe selv om jeg var ny kunde.

Det gør faktisk lidt, at jeg frygter at skulle flytte en gang. Så skal man igen igen være ny kunde...

• #5   17. maj 2012 Synes også godt det kan være ret svært at finde en smed. De fleste afviser og siger de ikke tager flere kunder ind... Men har heldigvis ikke stået i en akut situation endnu!

• #6   17. maj 2012 Selvfølgelig bør smeden tage ud til akutte tilfælde som det trådstarter beskriver.. Men synes at hestefolket bør være mere overbærene med at nogle af smedene ikke tager nye kunder ind. Hvis de har så mange kunder til sidst at de har en arbejdsuge på 37 timer + .. De skal jo også have lov til at have et privatliv..

• #7   17. maj 2012
    For en del år siden da der også var smede problemer i det område jeg bor. Stod jeg i samme situation som dig med en hest der bare skulle have sit sygebeslag på og kunne IKKE finde nogen faglært...

Jeg kontaktede dyrlægen igen og sagde til ham som det var, han skaffede så en smed..
    Så prøv at tage kontakt til den dyrlæge du bruger, de plejer at have et samarbejde med en smed..

• #8   17. maj 2012 Løsningen kunne måske være du blev nød til og transportere din hest til et sted hvor smeden alligevel kommer for og få en ny smed til og ordne din hest?

• #9   17. maj 2012 Min smed hedder Carsten Gammelgård. Han er autoriseret og kan det der med specialsko :o)
    Jeg er godt nok fra Herning, men ved han selv kommer oppe fra Århus et sted, eller kører i hvert fald der, så kan ske han også vil køre til Djursland :o)
    Han er sød og dygtig, og ja kom til vores rideskole i dag selvom det er helligdag fordi en havde smidt en sko.
    Tlf 40506084 - det er da et forsøg værd :o)

• #10   17. maj 2012 Mange tak for svarene. Jeg kan desværre ikke transportere min hest, da han ikke vil gå i traileren. Jeg vil prøve at kontakte min dyrlæge og høre om han ikke samarbejder med en beslagsmed ellers prøver jeg Carsten Gammelgård.

Kommentér på:
Beslagsmed

Annonce