451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Shettere forberedelser Shettere forberedelser

Hej folkens smiley

Jeg håber i kan komme med lidt råd og rådgivning smiley Min kæreste og jeg har fået tilbudt et par skønne shetter hopper, og vi ønsker at give dem et rigtig godt og kærligt hjem smiley Jeg vil dog gerne lige høre jeres mening om følgende:

- vi har et stort område hvor der lidt skal sættes de sidste hegnspæle så er folden klar (de tidligere ejere af gården vi bor på, havde også ponier gående på dette område). Men der er mange mælkebøtter, hvad skal jeg gøre ved det?

- Græsset på området er blevet ret højt, er det en god idé at slå græsset med maskine eller le? Eller hvad foreslår?

- Jeg er ikke sikker på om ponierne har pas, hvis ikke de har det, ved i så hvad det koster og kræver at få lavet det? Så vidt jeg er orienteret er det et krav at alle heste skal have pas

Er der ellers noget i mener jeg skal tænke på inden vi får de 2 skønne piger hjem?

På forhånd tak for jeres indsalg, jeg værdsætter jeres hjælp smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shettere forberedelser
  • #1   13. maj 2012 Hvis der er så meget græs og området er stort, hvad så med at slå af til hø/wrap, så har i maden til vinter.
    Jeg ville ikke give dem alt for stor en fold, da shettere er nøjsomme og ikke tåler græs i alt for store mængder.
    Har de feks 1 tdr. land, så er der rigtlig græs tilbage, når du har lavet hø.

• #2   13. maj 2012 Hej Bettina, tak for dit svar. hvad med mælkbætterne? Kan de slåes med? Hvordan skal jeg pakke det slåede græs for at det holder sig godt til vinter? området de i første omgang får er ca 800 kvm, men jeg regner med at lukke af, så de ikike har det hele på en gang... Netop for at de ikke forspiser sig..

• #3   13. maj 2012 Team Gunnestrup og kezzler: Tak for svar. Så vil jeg ikke ha skrupler med mælkebøtterne smiley
    Rart lige at vide mht omkostningerne med pas, så ved jeg hvad lag det ca ligger i..Så får jeg lige dyrlægen til at komme et smut herud når de skønne små ankommer. Tak får rådene smiley

• #6   13. maj 2012 Hej Luna, Jeg har haft med heste at gøre i mange år, dog bare aldrig haft mulighed for at have en stående hjemme, derfor vil jeg gerne være sikker på at alt er klart inden de kommer. Mine planer er at tilkøre begge ponier, og med tiden forhåbentligt til en 2 spand. Derudover vil jeg lave jordtræning og tricks, så de også får brugt hovedet smiley

Udgifter til smed, dyrlæge, mad osv er jeg helt opmærksom på, det var mest "start" omkostninger mht pas og chip, da jeg er lidt i tvivl om, om ponierne har dette. Så det er rart at have en indikation, så man ved hvad det nogenlunde er der venter smiley

Ved du hvor man evt kan læse nærmere om pas /chipning?

• #8   13. maj 2012 Det afslåede græs må ikke ligge på folden når de ankommer, da det gærer, og det kan de ikke tåle.. d:
    (hvis du overhovedet slår det)
    Sørg også for at de er indgræssede inden de kommer ud på græs hele dagen..

• #9   13. maj 2012 Mælkebøtterne æder de gladeligt.

Det lange græs ville jeg ikke bekymre mig om, men hvis du er meget bekymret eller hestene har tendens til overvægt eller forfangenhed, så slå det med en le. Der kan du sagtens lade det ligge og tørre. Jeg har flere gange givet mine heste græs, skvadderkål og brændenælder slået med le, og det er de rigtig glade for. smiley Hvis det skal ligge der bør du vænne det så det tørre og bliver hø. smiley

Kommentér på:
Shettere forberedelser

Annonce