Shettere forberedelser Shettere forberedelser
Hej folkens
Jeg håber i kan komme med lidt råd og rådgivning Min kæreste og jeg har fået tilbudt et par skønne shetter hopper, og vi ønsker at give dem et rigtig godt og kærligt hjem
Jeg vil dog gerne lige høre jeres mening om følgende:
- vi har et stort område hvor der lidt skal sættes de sidste hegnspæle så er folden klar (de tidligere ejere af gården vi bor på, havde også ponier gående på dette område). Men der er mange mælkebøtter, hvad skal jeg gøre ved det?
- Græsset på området er blevet ret højt, er det en god idé at slå græsset med maskine eller le? Eller hvad foreslår?
- Jeg er ikke sikker på om ponierne har pas, hvis ikke de har det, ved i så hvad det koster og kræver at få lavet det? Så vidt jeg er orienteret er det et krav at alle heste skal have pas
Er der ellers noget i mener jeg skal tænke på inden vi får de 2 skønne piger hjem?
På forhånd tak for jeres indsalg, jeg værdsætter jeres hjælp
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 337
Jeg ville ikke give dem alt for stor en fold, da shettere er nøjsomme og ikke tåler græs i alt for store mængder.
Har de feks 1 tdr. land, så er der rigtlig græs tilbage, når du har lavet hø.
jan 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 37 Svar: 72
jan 2012
Rart lige at vide mht omkostningerne med pas, så ved jeg hvad lag det ca ligger i..Så får jeg lige dyrlægen til at komme et smut herud når de skønne små ankommer. Tak får rådene
jan 2012
Udgifter til smed, dyrlæge, mad osv er jeg helt opmærksom på, det var mest "start" omkostninger mht pas og chip, da jeg er lidt i tvivl om, om ponierne har dette. Så det er rart at have en indikation, så man ved hvad det nogenlunde er der venter
Ved du hvor man evt kan læse nærmere om pas /chipning?
mar 2012
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 620
(hvis du overhovedet slår det)
Sørg også for at de er indgræssede inden de kommer ud på græs hele dagen..
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Det lange græs ville jeg ikke bekymre mig om, men hvis du er meget bekymret eller hestene har tendens til overvægt eller forfangenhed, så slå det med en le. Der kan du sagtens lade det ligge og tørre. Jeg har flere gange givet mine heste græs, skvadderkål og brændenælder slået med le, og det er de rigtig glade for.
Shettere forberedelser