{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Anbefal sporer ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Håber at i endnu engang vil hjælpe mig på vej smiley

Jeg har ALDRIG redet med sporer, men er i år begyndt at starte dressur stævner og self. er der lidt tid før jeg regner med, at kunne starte i LB-klasserne (hvor sporer jo netop er påkrævet), men jeg vil godt allerede nu begynde, at se mig lidt omkring vedr. sporer, og øve mig i at bruge dem nænsomt, da jeg heller ikke ved hvordan min hoppe vil reagere(tror dog ikke der bliver noget der).

Så kom endelig med nogle bud på en god begynder sporer, som også må bruges til stævner (har ikke penge til at købe flere forskellige smiley )

Jeg rider kat. 1 pony, men til stævner rider vi som hest, da jeg er 20 år smiley

Link meget gerne, så jeg kan se hvad i mener smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal sporer ?
  • #1   10. maj 2012 Du skal vel bare have dig et par helt almindelige sporer på 1,5 cm eller sådan noget (nu kan jeg ikke lige huske hvad kravene er på sporens længde til stævner)

Jeg red med 1 cm sporer på min pony smiley

• #2   10. maj 2012 Jeg er selv ret glad for at bruge sporer med glatte hjul men det er jo individuelt hvad ens hest reagerer bedst på og så afhænger det jo også af hvor uroligt du selv sidder med dine ben.
    Uanset vil jeg råde til at få fat i nogle korte sporer der er afrundede i enden. Jeg bryder mig ikek selv om dem med en dut i enden som nogle mener er meget bløde- min hoppe brød sig ikke om dem. Hun blev irriteret over dem men reagerer super fint på dem med de glatte hjul.

• #3   10. maj 2012 Som tilføjelse til første svar: til heste stævner er der ingen regler omkring længden på dine sporer (-: ... Du kan altid starte med nogle korte, afrundede sporer, og hvis du en dag har brug for nogle længere, så må du investerer ii nogle (-; men hvis du absolut ikke vil købe nye sporer igen, så vil jeg anbefale dig, hvis du har rolige ben, at købe nogle sporer på 2-3 cm. Du kan også vælge kun at bruge dem til stævner (-; personligt rider jeg med 3 cm til hverdag og 3,5 cm glatte hjulsporer til stævner.

• #4   10. maj 2012 Tak for jeres svar smiley Jeg har desværre lidt urolige ben (arbejder hårdt på det, men det kommer bestemt ikke nemt)

Så et par afrundede sporer på ca 1,5 cm smiley

Jeg siger mange tak for jeres tid smiley

Hav en god aften smiley

Kommentér på:
Anbefal sporer ?

Annonce