1.743 visninger
|
Oprettet:
Aktivering under boksro {{forumTopicSubject}}
Min dejlige hest står desværre stille med en gaffelbåndsskade pt
Hel "boksro" er det ikke, han må komme på fold, bare ikke løbe rundt - og da han ikke kan det på en stor fold, står han på en lille sandkasse fold alene på 7*7 meter eller lignende..
Han er begyndt at blive rigtigt gnaven mm, er der nogen der har gode fif til hvad man kan gøre? Ved godt det er super begrænset, men man kunne jo være heldig!
Indtil videre er den eneste aktivitet den time jeg græsser med ham om dagen...
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 297
Men det er jo alt efter om jeg havde fri eller i skole...
Og ja, så stiglede jeg en masse og nussede... måske kan i øve noget horsemanship
maj 2007
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 7 Emner: 25 Svar: 456
ja græs og fold er alt den står på, men han keder sig stadig helt vildt
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
apr 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 341
dec 2004
Følger: 52 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 173 Svar: 413
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 111
maj 2007
Må prøve med gulerødder og æbler i høet og vandet!:-)
Kender i nogle enkle HSM øvelser man kan lave med dem?
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
jeg forsøgte at gøre alt jeg alligevel skulle i stalden til noget han deltog i med mig,..
det aktiverede ham på en anden måde så han brugte hovedet og ik bare skulle stå og kede sig.
i hans boks gemte jeg gulerødder i hans hø halm osv..
på hans lille fold smed jeg gulerødder ud han så kunne bruge tiden på at lede efter.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Axel har haft 5 mdr's streng boksro, og yderligere et par mdr på lille alenefold før han igen måtte komme ud med sin makker.
Det tog meget lang tid før han var "sig selv" igen bagefter. Men jeg forsøgte at aktivere self ved almindelig hygge som en god strigletur og den slags, men ellers ved at brække gulerødder i passende stykker og blande i høet -så blev der brugt en del tid på at fiske dem ud før han åd høet
Han fik sådan en slikke-stens-dims der hænges op (kan fås næsten alle steder, og sættes i en plastic-holder med en "bold" eller klods under, så den hænger "frit" i luften -håber du ved hvilken jeg mener)
Han fandt nu hurtigt ud af hvordan man spiste sådan en, men det var da god underholdning så længe.
Han stod i en boks hvor han kunne følge godt med i hvad der skete. Vinduet blev pillet ud så han osse kunne stå med hovedet ud mod folden (det kræver self hesten ikke hidser sig op over de andre heste),
Det han manglede mest af alt, var det sociale. Og det kan vi mennesker bare ikke erstatte. Men man kan hjælpe lidt ved at gnubbe, nusse osv. så hesten ikke bare står alene 24/7
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
maj 2007
Syntes egentligt han tager det meget godt, men det er bare så tydligt han keder sig..
Prøvede den med gullerøder i høet, han forstod det ikke rigtigt
Aktivering under boksro