{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smitter lus fra hest til hest?
  • #1   4. maj 2012 ja de kan godt smitte mellem artsfæller, men ikk til andre arter

• #2   4. maj 2012 det kan godt smitte.. men I skal kun behandle de heste der har lus.. den bedste kur er frontline til stor hund.. smiley

• #3   4. maj 2012 Alle skal behandles ved at én har lus, for det er ikke ved alle det vises lige så tydelig som ved den der måske har det.

• #4   4. maj 2012 Det smitter i den grad...

Man kan få sådan noget lyserødt pulver mod utøj, som tager det ret hurtigt.. Det skal bare drysses på i manen og i halerodden og så gnubbes ind med en strigle..

• #5   4. maj 2012 vi har lusse middel, har bare ikke lyst til at drysse gift på mine heste, hvis ikke det er nødvendigt...

• #6   4. maj 2012 Frontline anbefaler dyrlægerne

• #7   4. maj 2012 hvordan kan man se om hesten har lus? for troede ikke de kunne få det.

Vores den bette har nogle steder på kroppen hvor hun kløer sig meget, og hvor hendes pels er sådan helt kruset at se og røre ved, fordi hun kløer sig så meget med tænderne. Har undret mig lidt over hvad det mon er for utøj, men kan det være lus eller er det bremser, fluer, eller måske det hele?

Vi har sådan noget flue/insektspray som stinker helt vildt kan man evt bruge det også mod lus?

• #8   4. maj 2012 Vi havde en med lus, og ja jeg fik så ikke behanndlet og jeg var langt fra den eneste. Vi har dog aldrig set noget til lusene så er glad for jeg ikke begyndte på alt muligt. Ja lus smitter, men de skal være gode venner, for at lusene kommer over. Jeg ville vente, med medmindre de tit står og gnubber hinanden.

• #9   4. maj 2012 Okay.. Vi behandler imorgen, og de er nærmere uvenner, så tror vi starter med den ene hest..

Vi kan se den har lus fordi de kravler rundt i manen på den..

• #10   4. maj 2012 Insektspray hjælper ikke på lus..

• #11   4. maj 2012 Jeg ville helt klart behandle alle hestene.. de er helt sikkert alle sammen smittet..... dog ses det ikke på nogen hvor man på andre tydeligt kan se de små bæster.. husk også at ordne strigler, underlag, dækkener osv... ellers kommer i det aldrig til livs......

• #12   4. maj 2012 (link fjernet)

her står hvad dyrlægen anbefaler smiley

• #13   4. maj 2012 altså lus flyver ikke rundt, de kan kun kravle, så man behøver jo ikke og gå i panik og sprøjte rundt med gift, hvor det ikke er nødvendigt smiley Og Alt dødt materiale kan man pakke væk i et rum for sig selv, da lusene dør efter 48 timer uden en vært.

Jeg havde to shettere som stod sammen en hel vinter, gik i samme boks osv osv. Det var kun den ene som fik lus.

Vær obs på at lus ofte finder en svag vært, dvs en med evt dårligt immunforsvar. Nu ikke misforstå mig, så jeg understreger at det kan nogle gange være tilfældet.

Det var det fx i mit tilfælde. Den pony som fik lus var gammel og svag, og endte også med en aflivning. Og det er stadigvæk en gåde hvor lusene kom fra, for mine ponyer var overhovedet ikke i kontakt med andre, og det var midt vinter.

• #14   4. maj 2012 Hov, med dødt materiale, mener jeg selvfølgelig dækner underlag osv osv smiley

• #15   5. maj 2012 fuldstændig enig med Gitte J..jeg har også oplevet at kun en hest ud af en flok havde lus..den ene hest blev behandlet og der var ikke andre som fik lus... det er fuldstændig som med orm..en hest kan have mange og en anden få selvom de går på samme fold..
    lus det kan handle om resistens og netop det at en hest kan være lidt svækket af f eks orm eller andre ting som påvirker imunforsvaret.

og man kan se om det er lus ved at de kravler rundt i pelsen.. til forskel fra skæl som mange heste har pt pga de fælder vinterpelsen.... brug en tæt kam til at kæmme et område hvis du er i tvivl..

• #16   5. maj 2012 Det er et føl på etvår som kom igår, den er tynd og svag, da den ikke har fået foder nok hvor den stod før..
    Så server rigtigt at de har fundet en svag vært..
    De to den går sammen med er lidt reserverede overfor den, så de er ikke tætte nok til at de kravler fra hest til hest..

Kommentér på:
Smitter lus fra hest til hest?

Annonce