{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Foderplan {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne høre om nogen har erfaringer med en hest der er lidt svær at fodre på.
Jeg har en Holstener hoppe på 7 år, 172 cm. høj og vejer ca. 500-550kg.
Hun er ikke tynd, men jeg ville gerne at hun har en noget bedre huld end p.t.
Ligenu fodres hun med:
500 g. fiberpellets fra Horselux
250 g. Linamix
2 håndfulde Lucerne

Ovenstående er pr. måltid og hun får morgen og aften.
Derudover får hun minivit passende til hende og wrap ca. 15 kg. pr. døgn.
Jeg er netop gået over på Linamix fra Duvils High perfomance Olie, fordi jeg ikke efter ca. 25 dg. synes jeg så det resultat jeg gerne ville.
Hvad siger i derude?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderplan
  • #1   2. maj 2012 Det man kan gøre for at får bedre huld på sin hest er at køre med dobbelt dosring af Linamix i noget tid. Jeg ville dog gå fra horslux mærkerne, ogs foder med brogården, det er langt bedre og i sidste ende koster det faktisk det samme af foder med

• #2   2. maj 2012 stald moveo: Nu er fiberpillerne fra horselux noget helt helt andet end deres tilskudsfoder produkter smiley Fiberpillerne er rigtig gode og giver god huld og kan bruges til de fleste!

ja, brogaarden er godt foder, og hvis du vil give noget derfra ville jeg anbefale build up, da der er gode kalorier i smiley

dertil vil jeg også anbefale dig en god olie, fx epona eller hippodan smiley og så selvfølgelig sørge for at hun får de rette vitaminer smiley

• #3   2. maj 2012 Jeg var inde at kigge på Brogaarden, og kan ikke finde noget tilsvarende fiberpellets, dem er jeg også godt tilfreds med. Jeg har tidligere givet Spillers Conditioning Mix, hvilket nok kommer brogaardens Build up nærmest også ganske godt, men ganske dyrt.
    Jeg har brugt en god olie de seneste 25 dg., men da jeg har læst at Linamix kunne erstatte olien, ville jeg prøve det i en periode for at se om det gav en bedre effekt.
    Epona olien kunne jeg godt finde på at prøve. Var blot i tvivl om olie og Linamix blev for meget:-)
    Tak for jeres indlæg.

• #4   2. maj 2012 tror sagtens du kan give begge dele, nu hvor linamixen jo er i pilleform smiley

Kommentér på:
Foderplan

Annonce