16. apr 2008 Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Min hest bliver bare ved med at gør mig glad ! {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft en rædsom nat, fuld af mareridt, og total personlig krise for tiden også, alt er bare galt i mit sociale liv, Og da jeg vågnede op i dag til regnvejr, fik jeg virkeligt bare nok af denne onde verden. Nu tog jeg min ultimative psykiske rustning på, og gude benåde dem der kom i vejen for mig i dag - kender i de dage piger ?
Jeg plejer normalt aldrig at sætte mig op i sadlen hvis jeg er stresset eller utilpas, for Peter kan mærke det, og han tror vi ridder i krig hvis mit hjerte hamrer afsted når jeg tænker på de onde ting i mit liv. Men jeg fik nok af det hele, og red ud i den silende stille regn, i cordeo. Peter fnyste og prustede og gjorde sig mægtig, han var på vagt. Vi stoppede på en eng og stod der bare, ren meditation, at stå og kigge ud i regnen og mærke dråberne lande, og se skønheden i landskabet. Der er bare noget ekstra smukt ved naturen når man er ked af det. Jeg lagde ham ned fra ryggen og vi lå lidt. Tænkte, mediterede, følte efter, ladede op. Da jeg ville rejse ham, tilbød han at sidde, hvilket jeg tog glædeligt i mod, også gjorde han noget han normalt aldrig gør. Han improviserede, han kom selv med en ide. Han lavede et stor spansk skridt ud mens han sad. dyyygtig hest. helt uventet, Jeg er normalt ikke begestrejt for hestene selv går igang med ting - men det er ikke noget jeg før har bedt ham om / lært ham mens jeg sad på, så jeg godtog det
Vi rejste os helt og red videre. Rent for sjov, gør jeg det samme når jeg tager ham i kortere ramme i traven når jeg ridder med tøjler( jeg red jo i cordeo), og WUPTI så går min hest med en fin ganache bøjning - jeg prøvede det også i galop, og det endte i en ekstrem lækker samlet kort & stillet galop hvor var det bare fedt at mærke. Han var så adlydende og parat, og på. Jeg blev overrasket fordi jeg normalt selv ikke har "dressurhatten" på når jeg rider skovtur, men han var stadigt bare bedre end han var på banen. Det var så fedt at se han bare gav slip i sine hvirvler, og var afslappet i nakken, og bøjede sig enda i de første hvirvler i nakken, og vi kunne lave en lille half pass i cordeo også versaderne er blevet nemme nu i cordeo også i trav og galop <3 iiih hvor er han skøn.
Så dejligt med lidt medvind i dag, fra hesten. Jeg er så glad for han er så signal stærk og elskelig. Lige meget hvad kunne jeg altid stole på ham. Om så vi red imod en hel hær af hvide blaffrende plasticposer og spøgelser og hvad end der nu er farligt for heste, ville han ikke nægte mig noget. Han er min skønne hest Han nægter at det onde i denne verden skal ramme mig. Han kæmper for mig, viser mig jeg kan tro på det gode vil sejre, han er min lille krigshest man kan ikke undgå at blive poetisk når ens hest sådan ud af det blå pludseligt kan gå samlet i en cordeo, når man ikke har trænet på det aldrig nogensinde
Et skamfuldt langt indlæg, men jeg ville lige dele min nye glæde med jer hvad har i lavet på jeres regnvejrsdag ?
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
Jeg har for anden gang, galoperet på min hest. Efter et styrt med en rideskole hest har jeg virkelig været bange for det og haft ande til at gøre det, eller bare øvet det i longen. For første gang lykkedes det mig, at tage mod til at mig, springe ham an og galopere med hjertet helt op ihalsen.
Første gang jeg gjorde det, var han lidt for frisk og det gik lidt for stærkt.
Men nu skulle det altså være!
Han passede på mig, og gjorde det så godt han kunne, han lystrede mit mindste vink og det lykkedes mig at sidde og slappe af og ride halvdelen af ridehuset rundt! Jeg bliver simpelthen så dårlig, når har haft hjertet helt op i halsen, at jeg stoppede ham op, og bare klamrede mig, til hans. Han stod bomstille og nappede lidt i min støvle.
Jeg har givet ham selvtillid, nu er det ham der prøver at hjælpe mig!
Fantastisk med en hest der virkelig gør sit ypperste for sin rytter!
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
apr 2008
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
Jeg styrtede på min fantastiske hest i onsdags, det var en fejlridning hen til et spring, og han troede så at vi ville komme fint over, jeg havde desværre bare ikke bedt ham om at springe langt nok, så han lander på bagbommen og vi falder .. Jeg var så meldt til en terrænklasse idag på 60 cm og havde ikke forventet noget af ham, vi skulle jo lige komme ovenpå igen, men tror du så ikke lige at han løber derud af, uden tøven og springer ALT jeg styre ham på? Han er simpelthen den bedste hest man kunne ønske sig, han gør virkelig alt hvad han kan for at redde mig, han er den skønneste hest jeg nogensinde har arbejdet med :')
apr 2008
det er bare en fantstisk fornemmelse, man føler sig bare ikke efterladt i deres selvskab man mærker virkelig hvor meget de ser i de situationer.
nathali,
jeg håber ikke i kom noget til lyder som en frisk og klar hest du har dig dejligt han bare klør på
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 49 Emner: 100 Svar: 378
Hvad angår mig selv har jeg haft en dejlig dag. Jeg har været syg i 3 uger nu pga. en operation der gik galt, og der kom stafylokokker i såret Derfor har jeg slet ikke måttet komme ud i stalden grundet støv, bakterier, svampesporer og alle de andre gode ting der hører en stald til.
Men i dag skulle det så være! Jeg tog ud til min kære hest der pt. går som foldbums, hvilket han egt. trives godt med Men jeg fik ham børstst og longeret, og hvor var det bare dejligt, at være sammen med ham igen! Jeg kan slet ikke vente med at komme ud til ham igen i morgen, jeg har sådan savnet ham Så dejlig oplevelse på en dejlig solskinsdag
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
..Og skønt med sådan et indlæg, så gør det bestemt ikke noget, at det bliver lidt langt..
Jeg har også haft en dejlig heste-dag.. Jeg har trænet lidt med en sød fjordbolle, som jeg skal træne lidt longe/klikkertræning med for ejeren - hun er skøn og tog det bare super godt. Hun har ikke kunnet blive longeret før, og er utrolig bange for piske (har vist haft et par uheldige episoder med en tidligere ejer.. ) - så nu starter vi helt forfra med longetræningen og har indtil videre byttet pisken ud med en klikker og en stump gulerod.
Jeg har også leget lidt med min egen dejlige ishyp - programmet stod på leg og lidt fri-longe-træning, hvilket også bare gik enormt godt! Skønt!
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Ja tak! Kunne være fedt - gerne med masser af dressur-fra-jord øvelser!
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
Altid er de der til at mundre os op hvis vi er kede af det, og overrasker os med de dejligste ting.
Lyder til at du har haft en fantastisk og mindeværdig dag ude ved den dejlige dreng - Godt at du har ham i dit liv
Håber at mange flere af sådanne dage vil ramme dig og ham, og håber da også at dit sociale liv snart tager en anden drejning
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Har brugt min dag på at have ondt af mig selv og spise sour cream chips... Tømmermænd
Genkender hvad du beskriver og har oplevet det nogle gange med Maja. Har jeg endnu ikke med Zolo men håber jeg kommer til det.
Lige pt. er jeg bare en "ond" rytter og tager ham med ind på den kedelige dressurbane fordi vi skal starte et stævne i næste weekend. Både i dressur og spring, det skal nok blive hylende morsomt at være tilskuer til. En hest der pære hele springbanen ned og en hest der ikke vil sætte i galop i dressur..
Sådan er det med Zolo, han vil helst bruge mindst muligt energi og syntes ikke baneridning er skide sjovt - det er også helt i orden
Ville super gerne nå videre med min dressur, men når Zolo ikke er mere selvgående, så bliver det ikke til mere :o).
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
apr 2008
Lyder som en hyggelig dag mette, peter har haft det på samme måde med piske faktisk dejligt du hjælper
Jeg kunne godt burge en anden drejning i det sociale ja sipo xD men det er faktisk typisk, der hvor jeg er frygtløs og uforsigtig og kaster mig ud i det hele, jeg rider bedst Jeg bliver hurtig for tilbageholden og emsy med den mindste detalje.
krikke, Jeg er sikker på det kommer når i har overstået jeres "kontakt fase"
Sjovt i siger det med en bog. Jeg ved ikke om i kan huske det. Men jeg var faktisk gået igang, bare med en veninde, min veninde bailede bare 50 % inde i bogen, også faldt det hele fra hinanden. Jeg har for nyligt kigget over de sider jeg har skrevet, og er blevet halvvejs enig med mig selv om jeg ville lave en hjemmeside som kapriole.dk, en informativ træningshjemmeside, jeg har for nogle måneder siden oprettet en 123 hjemmeside som udkast til en rigtig hjemmeside, som jeg vil gå igang med, og jeg vil lave blogs, og "how to" videoer derinde. Jeg gennemgår bare en periode med distress pt, jeg har næsten kronisk stress, men så snart min verden vender den anden vej og jeg får overskud vil jeg gå igang med projektet jeg synes nemlig ikke så meget om epona ideen, med en betalingshjemmeside, ville gøre det gratis, jeg lærer selv bedre ved at se , end ved at læse nemlig, det kan heller ikke fejltolkes så let, som tekst kan.
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 507
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.004
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 49 Emner: 100 Svar: 378
Jeg håber da at du snart må få det bedre, og slippe af med stressen. Det kan være en hård kamp, jeg har selv været igennem det, og man skal lige have fat i det positive i livet igen
Min hest bliver bare ved med at gør mig glad !