{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Er det virkelig så svært? {{forumTopicSubject}}

Ja, er det virkelig så svært at finde en ordenlig hest nu om dage??

De "eneste" krav jeg stiller er;
100% trafiksikker,
Rolig ALTID,
Kan rides af letøvet, der skal igang efter 4 års pause,
Ikke bukker, sparker, eller stikker af,
Som er min. 160 stg, gerne bredere type
og som max koster 13,000 kr?!
Og så skal den ikke have nogen gamle/nye skader, eller mangler..

Er det virkelig så svært at finde en god hest.. Folk siger at markedet ikke er godt for sælger, men jeg syntes sku heller ikke at det er godt for køber, da alle de heste jeg har kigget på, enten er vilde eller også har de skader/mangler..

Hmm.. Hvad syntes i om markedet??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det virkelig så svært?
  • #1   17. apr 2012 Og så skal den ikke være over 17 år gammel..

• #2   17. apr 2012 tror det er fordi din pris max ikke er højere smiley

• #3   17. apr 2012 Jamen, hvis jeg ikke har flere penge at gøre godt med, så kan jeg ikke sætte den højere.. Det er bare så ærgeligt at de heste der er gode til "nybegyndere" er så fandens dyre smiley

• #5   17. apr 2012 ja det ved jeg godt, det er super ærgerligt smiley Min passer på alle dine kriterier, men vil så også have mindst 25 for hende, og hun stiger stille og roligt da hun er ved at blive redet op igen smiley

• #6   17. apr 2012 Tror også det er din pris som gør det svært at finde en hest.
    Så må du lave dine søge kriterier om. Ikke noget med min. højde eller max alder f.eks. smiley

• #7   17. apr 2012 Det er meget svært at finde en ROLIG hest selv til en højere pris

• #8   17. apr 2012 Jeg kan godt høre på det hele at jeg kommer til at vente.. For jeg gider ikke "nøjes" med smiley

• #10   17. apr 2012 hesten er der et eller andet sted smiley også til den pris..

• #11   17. apr 2012 L&B * Østergårdens Rideklub * - Mange tak for den positive kommentar smiley Håber også at den er derude et sted smiley

• #12   17. apr 2012 Hesten er selvf. derude et sted .. Hvis du vil give flere penge smiley
    Du finder ikke en hest til de søgrekriterier til de penge. Jo hvis den må være over 17 år, så kan du finde massere. Men ellers ikke.

• #13   18. apr 2012 Jeg er ligeglad med hvad niveau dressur den går, bare den kan rides, og uden at blive vild smiley

• #14   18. apr 2012 Jeg vil lige sige at jeg har været heldig, har lige købt min fjordhest, super dejlig hest, dog kun mindre end det du søger, men han er bombesikker, så det kan godt lade sig gøre.

Men jeg søgte hest i samme prisklasse som dig, Og kan kun give dig ret det er ikke let, men må også give de andre ret, det er svært at få noget godt for så lidt,

Jeg gav under 10000 kr og er lykkelig for mit valg.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #15   18. apr 2012 Jeg vil sige at selvfølgelig skal du ikke nøjes , men hvis jeg var dig, så ville jeg få skrabt / tjent / sparet flere penge sammen .
    Nærmer du dig de 20000 kr ca så er dine chancer for et vellykket køb MEGET bedre.
    Der er jo DET i det, at ligesom en køber har ret til at sige nej tak til en foreslået hest , så har en sælger altså også ret til at sige nej tak til at gå ned i pris.
    Vh Karina

• #16   18. apr 2012 Husk at de fleste købere starter med en høj pris, selv om de regner med at sælge den et par tusinde lavere. Så i første omgang skal du ikke kigge på pris, men på hest. Og når du så har fundet den perfekte, så er det bare om at få den pruttet ned så langt du kan smiley for som sagt så mange gange, er det købers marked, og hvis man vil have dyret solgt, og måske er lidt tidspresset, kan man blive nødt til at gå med til det smiley

• #18   18. apr 2012 Hvad skere der med den hast du havde fundet ??. ,

Men i disse tider er folk ret desperete for at få deres heste solgt , så bare rolig der er også en til dig , og når den er der så ved du det ,

sagde Rikke

• #20   18. apr 2012 Nogle gange så hænger krav og økonomi ikke sammen.
    Nogle heste racer er ellers billige i øjeblikket. Vi får heste i træning, hvor køberen har gjort en rigtig god handel, men netop fordi hesten er billig, så mangler den ofte træning - træning koster jo penge. Men lægger man det hele sammen, så er prisen stadig meget lav.
    Men 13.000 er ikke ret meget, men den skal nok findes til den pris eller forhandles ned til den pris. Man skal bare lede videre.

• #22   18. apr 2012 Lisette K: Om der er købers marked, så skal der to til en handel.
    Vi har i flere tilfælde end ikke svaret på e-mails med "købstilbud", når køber tror, at de gør os en tjeneste ved at hjælpe os af med en hest.
    Alle vores Mustangs er solgt til prisen undtaget ét, som blev solgt 4000 under udbudsprisen, da køber også købte en hoppe. Der er kun forhandlet om opstaldning indtil afhentning/overtagelse eller levering.
    Vi har også takket nej til købere, som vi ikke ville sælge til, da de virkede som "hestehandlere"(ikke for at fornærme nogle, men det er nok det bedste ord) og vi vil kun sælge til slutbrugeren og ikke et mellemled. Når vi efterfølgende se, hvordan det går med de solgte Mustangs, så er jeg sikker på, at det var den rigtige politik. Alle er rigtig glade for Deres Mustang(s) og vi har en løbende dialog omkring træning, avl osv.

• #23   18. apr 2012 Rikke:
    Nogle avlere vil gerne sælge.
    Der er dog racer, hvor der er mangel på heste.
    Vi har det problem, at vi ikke har Mustangs nok, så vores avlshingst har et travlt forår, men desværre er produktionstiden for en hest jo, 17 måneder.

• #25   18. apr 2012 har du overvejet en tidligere traver, de kan ofte fåes billigt. Har selv redet meget på travere førhen og synes de fleste er nogle vidunderlige skovtursheste, De er vant til startbilen, vandsspreder, publikum, højtalere, osv og min holding er at de fleste er meget rolige og ville kunne leve op til de fleste af dine krav.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #26   18. apr 2012 billige heste, ja dem er er der mange af men hvad er billig ?

Billig for mig er ikke det samme som billig for dig, 13.000 kr. er foræringspris for en veltrænet sikker begynderhest, der er lagt hundredvis af timer i sådan en og det skal man også betale for, at der så er mange der er økonomisk presset og derfor er villige til at sælge billigere end tidligere betyder ikke at de forære dem væk.

Læg de min. 2000 kr. til side hver måned som det minimum koster at holde hesten du ikke har endnu så har du hurtigt et meget størrre beløb at handle for og derved et større udvalg.

• #27   18. apr 2012 enten må du spare flere penge sammen en skære ned på kravene - desuden er det svært at finde noget der altid er roligt, hestene r trods alt et dyr

• #28   18. apr 2012 eller skære ned på kravene skulle der stå

• #29   18. apr 2012 Jeg tror ikke, at det er urealistisk at finde en stabil skovturshest til en pris omkring 13.000 kr.

Som flere påpeger, så ved mange sælgere at en del købere er uden pli, og skambyder deres heste. Derfor sætter mange en pris, som kan forhandles - for prutte om prisen vil de fleste købere, specielt pga. markedet.

Af samme årsag sætter jeg aldrig heste til salg med "Giv et bud". Det er prøvet, og er simpelthen tidsspilde. Jeg har een hest til salg, og har valgt at skrive "fast pris". Tilgengæld er den såvidt mig bevidst, den billigste af racen til salg i DK.

Når du fx søger på heste-nettet.dk, kan du roligt sætte dig max.pris på 15-16 og se hvad der kommer frem. Jeg synes i hvert fald at der er mange spændende heste (og ponyer) til billige penge.

Alternativt kan du som de andre foreslår, sætte penge af hver måned som du måske skulle have brugt på opstaldning.

Man skal aldrig nøjes, men man må være realistisk omkring søgekriterierne og budget.

Venlige hilsner

Louise

• #30   18. apr 2012 Man kan da sagtens få en god begynder hest til den pris? Held og lykke med det! Du kan måske evt. lave en bruger på Heste-Nettet og så lave en liste over nogle gode heste...Altså hvis du ikke allerede har gjordt det ;D

Kommentér på:
Er det virkelig så svært?

Annonce