{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om sadel-størrelser {{forumTopicSubject}}

Kender I ikke det når man lige umiddelbart godt kender svaret men godt liiiige vil ha' bekræftet at det ikke er ens hjerne som driller smiley

Jeg har en skøn hyphest som mine søskende får lov til at ride lidt rundt på når de er her - men, jeg har en stor mås og bruger en sadel som er 18,5"
- Til to børn på hhv 9 og 11 år er den altså riiiigeligt stor og de sidder af h til, ikke at de skal ud og klargøre sig til OL eller noget smiley Men alligevel.

Tænkte at finde en billig 16" sadel, til de få gange de skal ride hende.

Mit spørgsmål er, er det ikke fløjtende ligegyldigt om hesten rides med en 16" eller 18,5" - bare bomstørrelsen passer og sadlen ligger ordentligt?!
- Eller vil det ha' betydning for hendes ryg, hvad størrelse sadel hun rides med? (Min sadel ligger fint på hende, intet der - så er i forhold til en kortere sadel).

Måske lidt overdrevet at købe sadel bare til dét formål, men synes godt de må sidde ordentligt når de er oppe på hende - både for hestens og ungernes skyld smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om sadel-størrelser
  • #2   15. apr 2012 En mindre sadel har mindre puder mod hestens ryg og har derfor mindre flade den kan fordele vægten ud over, men en mindre sadel, skal jo heller ikke fordele så mange kilo som en stor sadel smiley

Du kan sagtens lægge en 16" sadel på din store hest, bare den passer i bredden, og bommen den er bygget på passer i faconen til hestens ryg, altså det kan ikke gå at lægge en sadel med meget lige bom på en svajrygget hest og omvendt.

Du nævner at det er til to børn på 9 og 11 år, og hvis de er almindelige af størrelse i forhold til deres alder, ville jeg bestemt ikke have de store bekymringer i det hele taget.

Kommentér på:
Spørgsmål om sadel-størrelser

Annonce