pony med skrøbelige ben? {{forumTopicSubject}}
min pony har jo stået en del halt over nogle gange det sidste års tid, i starten af forløbet var hun i røngten som intet viste og fik så sko på som hjalp med det samme (4 stk. sko + såler), dem havde hun på indtil det begyndte at blive mudret (glat) så valgte jeg at få dem af det var der intet problem med og hun forblev haltfri
men så blev hun pludselig "stiv"benet på begge bagben og dyrlægen troede først hun havde fået nyreslag eller forfangen, men kunne så afvise det da han kom ud (heldigvis)
men både min dyrlæge, smed og staldejer begyndte at snakke om sko igen, men dyrlægen mente dog også at hun kunne have en mindre forgiftning af en art
jeg sagde så pænt nej tak til skoene og hun fik noget smertestillende over laaaaang tid (2 uger mener jeg)
det blev så heller ikke bedre af at frosten kom og hun fik lov til at stå inde et par dage + så kom hun på fold alene (en der ikke havde været brugt så den var ikke ujævn)
hun fik det så bedre og bedre og jeg fik lov til at genoptræne hende, men det har jeg så udskudt en del, så jeg har trukket lidt ture med hende og redet 2 korte ture på hende + longeret 5 min. af gangen
men men men
jeg ved ikke om det er mit hovede der spiller mig et puds, for jeg synes hun virker lidt stivbenet dagen efter at jeg har brugt hende :S overhovedet ikke på samme måde, men bare en smule (lidt ligesom en smådoven hest der ikke rigtig gider gå frem)
i de mange år jeg har haft hende efterhånden (6 år) har jeg 7 9 13 aldrig haft problemer med hende, jeg har jordet rundt på hende, sprunget, redet lange ture osv. og så bliver hun halt én gang og så går det ned af bakke?
jeg tror også det er fordi jeg aldrig har fået svar på hvad der har været galt med hende at jeg ikke rigtig kan slappe af med hende mere (holder hele tiden øje med hendes gang)
er der nogen der har prøvet det samme eller har et godt råd til hvordan jeg kommer videre?
OBS: dette er ikke et spørgsmål om hvorvidt hun skal have sko på... jeg er af den mening at alle heste skal kunne gå uden (betyder ikke at de behøver, men man skal ikke bruge sko som "helbredning" til haltproblemer)
hun får ikke sko på, hvis det viser sig at hun ikke kan gå uden at blive halt/øm benet/ øm tået eller hvad det nu er, så bliver hun hellere aflivet
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
pony med skrøbelige ben?