Beroligende midler til hest {{forumTopicSubject}}
Jeg er på jagt efter en dyrlæge - og denne samtale vil jeg selvfølgelig også tage med min dyrlæge, inden noget er besluttet!
Situationen er den, at jeg har en hest, som nægter at nærme sig nogen som helst form for trailer. Om det så er en trailer til 2 heste eller lastbil til 10 heste.
Jeg står og skal have ham hjem fra hans låner, som bor et godt stykke væk (så at ride ham hjem, er altså ikke en mulighed) .
For at undgå han gør skade på sig selv, vil jeg gerne have ham beroliget.
DET SKAL LIGE SIGES:
Jeg HAR haft div. hestetrænere og heste-mennesker til at hjælpe med at læsse ham. Jeg har prøvet ALT! Han vil simpelthen bare ikke ind i den trailer.
Nu har vi "opgivet" at lærer ham det, selvfølgelig går vi forbi en trailer i ny og næ, og røre ved den - her synes han ikke den er farlig - ligeså snart man åbner rampen og beder ham gå med ind, så rejser han sig. Under en træning var det så slemt, at han væltede, vrikkede rundt og slog hovedet ind i traileren.
Han har aldrig været glad for at gå i trailer, og fik af vide af hans tidligere ejer, at de har båret ham ind, tvunget ham ind (med longer, koste, piske osv.) Så det er selvfølgelig ikke underligt at hans frygt for trailere er blevet endnu værre.
Jeg er simpelthen så bange for at han vil gøre skade på sig selv, når vi skal op og have ham læsset, og vil helst ikke at han får endnu en forfærdeligt oplevelse med det. Derfor vil jeg hører om i har haft succes med nogle beroligende midler? Hesten skal selvfølgelig ikke stå og sove, men måske bare lige tage "toppen af" så han måske er lidt mere medgørlig.
Gider virkelig ikke at hører på nogen som helst form for kiritik. Jeg føler jeg har prøvet ALT for at lærer ham at gå ind i den trailer. Jeg vil hellere at min hest er beroliget og ikke skader sig selv. Når han først er i traileren er det IKKE noget problem for ham, så er han sød. Det eneste problem er at få ham læsset.