811 visninger
|
Oprettet:
Billigt strøelse. {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er.
Min og kæreste skal måske flytte på gård, hvor der er plads til 8 heste, men hvilken strøelse er billigst og bedst at arbejde med til 8 bokse?
Jeg kan vælge mellem spåner, tørv og hør.
Jeg har gode erfaringer med tørv, men synes hurtigt at stalden kan virke meget mørkt i det, men ellers er det nemt at arbejde med.
Spåner kan hurtigt koste en halv arm, men det dufter altid godt..
Hvad er jeres mening?
På forhånd tak!
feb 2009
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 194
men jeg mener at der fines nogen som ikke koster en halv million(prøv at søg lidt på nettet evt. brogården)
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 68
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
men jeg er på tørv og jeg er glad for det. jeg har allergi heste og INGEN har hostet på stald i denne vinter, det lugter ikke og der er ingen støv og det økonomisk og let at holde, jeg har prøvet at blande lidt træpiller i men de støvede ret meget og prøvede med spåner og det gav også kriller i halsen (jeg er også selv allergi menneske)
så tørv og hø/wrap hos mig og det fungere
maj 2010
maj 2010
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
døjer man ikke med hoste vil spåner og tørv være et rigtig godt match og det gør det meget lysere
maj 2010
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
Jeg har prøvet alle tre dele og det er NOGET billigere end spåner og jeg syntes endda det giver en bedre (fast) bund som er nem at muge ud i og "billig i drift". det kan jeg klart anbefale i forhold til spåner. Dog skal man affinde sig med at materialet er mørkt. Derfor ser boksen ikke så indbydende ud som en fin hvid spåneboks. Men det er vist et problem der udelukkende eksistere i menneskets øje. Hesten ligger fint og tørt. Og dejlig varmt
Billigt strøelse.