{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Billigt strøelse. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Min og kæreste skal måske flytte på gård, hvor der er plads til 8 heste, men hvilken strøelse er billigst og bedst at arbejde med til 8 bokse?

Jeg kan vælge mellem spåner, tørv og hør.

Jeg har gode erfaringer med tørv, men synes hurtigt at stalden kan virke meget mørkt i det, men ellers er det nemt at arbejde med.

Spåner kan hurtigt koste en halv arm, men det dufter altid godt..

Hvad er jeres mening?

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt strøelse.
  • #1   6. apr 2012 jeg synes at spåner er bedst men som du også siger de kan koste ret meget.
    men jeg mener at der fines nogen som ikke koster en halv million(prøv at søg lidt på nettet evt. brogården)

• #2   6. apr 2012 Tak, det prøver jeg. Men vil også gerne høre hvad folks mening om hør er smiley

• #3   6. apr 2012 jeg har ingen mening om hør det kender jeg ikke

men jeg er på tørv og jeg er glad for det. jeg har allergi heste og INGEN har hostet på stald i denne vinter, det lugter ikke og der er ingen støv og det økonomisk og let at holde, jeg har prøvet at blande lidt træpiller i men de støvede ret meget og prøvede med spåner og det gav også kriller i halsen (jeg er også selv allergi menneske)
    så tørv og hø/wrap hos mig og det fungere smiley

• #4   6. apr 2012 Bliver det ikke for mørkt for dig Stefanie? smiley

• #5   6. apr 2012 Okay. Tusind tak for svar, tror nok at jeg vælger en mix af spåner og tørv smiley

• #6   6. apr 2012 nej det sys jeg ikke. og jeg har en lav stald. men jeg kalker og hestene står meget ude det er noget af en omvending fra halm og lys men pga luften gør det mig ingen ting hellere mørke end hoste ;P

døjer man ikke med hoste vil spåner og tørv være et rigtig godt match og det gør det meget lysere smiley

• #7   6. apr 2012 Ja, det var nemlig det jeg tænkte på og de producerer faktisk blandinger af tørv og spåner, så det bliver nok det smiley

• #8   6. apr 2012 Jeg ved ikke om der er et sted der fører easy-strø easy-bedding eller easy-way.
    Jeg har prøvet alle tre dele og det er NOGET billigere end spåner og jeg syntes endda det giver en bedre (fast) bund som er nem at muge ud i og "billig i drift". det kan jeg klart anbefale i forhold til spåner. Dog skal man affinde sig med at materialet er mørkt. Derfor ser boksen ikke så indbydende ud som en fin hvid spåneboks. Men det er vist et problem der udelukkende eksistere i menneskets øje. Hesten ligger fint og tørt. Og dejlig varmt smiley

Kommentér på:
Billigt strøelse.

Annonce