{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

stress= kryppebidning. hjælp {{forumTopicSubject}}

for ca et år siden købte jeg min skønne hest som jeg godt viste var kryppebidder men efter jeg fik ham og skiftede til noget bedre foder har han stor set ikke kryppebidt dog kun når han var alene på banen syntes han vist er kedeligt. men nu er det virkelig blevet et problem han bider i alt han kan komme til har haft dyrlægen ude og hun siger det kan komme af stress. hvad gør jeg så lige for at minske det for ham. ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stress= kryppebidning. hjælp
  • #1   4. apr 2012 Har han altid adgang til stråfoder både ude og inde?

• #2   5. apr 2012 ja og han går på fold fra ca 7.30 morgen til kl ca 20.

• #3   5. apr 2012 Hvad er der sket af ändringer der hvor han står ?

• #4   5. apr 2012 Jeg tror du skal aktivere ham, med fx. bold og alt muligt andet sjovt. Det kan jo godt være kedeligt for hesten at være på folden hele dagen. :-)Eller fjern ting han kan kryppebidde op af.:-)

• #5   5. apr 2012 Mejse.... at aktivere en hest med stress er desværre ikke altid løsningen. Mange heste vil blive mere stressede af alt det legetøj og skidt og kanel man kan finde på til hesten. Det er ikke naturligt for en hest at lege med legetøj!

Jeg tror det handler om stress og måske at fodringen ikke er optimal?

Hvordan ser din foderplan ud? Hvor meget stråfoder har den dagligt? Holder portionen på folden til hele dagen eller kun et par timer?

Se evt mere på prettyfancy.nu under hesteviden!

• #6   5. apr 2012 Kunne det være en løsning at skifte til et miljø med løsdrift og fri adgang til stråfoder? Det kan gøre meget for stress at komme over i et mere naturligt miljø.

• #7   5. apr 2012 Har han mon udviklet mavesår? Jeg ville få ham tjekket igennem hvis han var min.

Det handler om, at fjerne stressfaktorerne og ikke at fjerne hans mulighed for, at vise at noget er galt.

• #8   5. apr 2012 Jeg tänker også mavesår eller for meget mavesyre

• #9   5. apr 2012 tak for svar alle sammen dyrlægen har tjekket ham igemmen og intet er galt. der er kommet en ny hest til stedet for så blev hans nabo dog har vi prøvet at skærme imellem dem så de ikke kan se hinanden for at se om det er løsningen. foder osv har jeg gået igemmen og han får det bedste af det bedste siger de kloge. der er altid halm på marken og rigelig med hø i boksen.

• #10   6. apr 2012 Vinni..... det er jo svært at hjælpe dig, når du reelt ikke vil give nogle oplysninger????

I virkeligheden er det jo fint nok for mig at du ikke vil oplyse dens foder, for så er jeg er fri for at bruge mere tid på det, men det er da synd for din hest.

Det kan godt være at den får det bedste af det bedste, men det er jo ikke sikkert at det bedste er det bedste for en krybbebider. Mange tager fejl af fodringen og gør det i bedste mening.

Kommentér på:
stress= kryppebidning. hjælp

Annonce