{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Klokker og smide sko {{forumTopicSubject}}

Ja, til jer med heste med forsko på. Kan I mærke en forskel på hvor ofte hesten smider sine sko, hvis den får klokker på? Hvis ja, hvilke klokker?
Min hest har en meget stor skridt og han fik sko på i går.
Gode råd til hvordan man sørger for at skoene bliver på ved en hest med en stor skridt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klokker og smide sko
  • #1   1. apr 2012 Hejsa
    Ja, så absolut er der forskel på, om hesten har klokker på eller ej..

Klokkerne skal helst være et nummer for store, så de når helt ned til jorden på bagsiden af hoven, så de har størst effekt..

• #2   1. apr 2012 (min hest får allerede biotin. Den fra hoof health)

• #3   1. apr 2012 Hvis min ikke har klokker på smider hun oftest skoene lige omkring 6 uger efter hun har fået dem på men efter hun har fået klokker på på fold smider hun dem ikke..
    Jeg bruger gummiklokker på fold da de ikke bliver våde på samme måde.. når jeg rider bruger jeg stofklokker..

• #4   1. apr 2012 Tja....når alt kommer til alt, så har det nok ikke den store betydning med kklokker, specielt ikke, hvis underlaget er blødt og mudret. Min hvide hest har gennem 13 år givet mig grå hår over hans tabte forsko smiley Og jeg har købt et utal af klokker i alverdens afskygninger. Jeg har ofte oplevet, at han trods klokker har tabt sine sko.....mange gange endda. Jeg har prøvet flere ting med kklokker, bla en MEGET stor klokke først, så skal stå på jorden, når den er sat på, og så en mindre klokken ovenover (på samme ben), så den lille klokke holder den store klokke nede på plads. Det var nok det, der fungerede bedst i alle mine klokke-forsøg......

MEN.......

Nu har jeg så fundet den helt perfekt løsning - og jeg kan nu irritere mig over, at jeg har ventet så længe med at tænke i andre baner, og har spildt så mage penge på klokker og tabte sko. Jeg købte for 3 måneder siden et par boots - Equine Fushion boots - som hesten har ovenpå de almindelige sko på fold - og det fyngerer perfekt!!!! Ingen tabte sko, ingen "stylter" i frost og sne og de sidder perfekt selv efter en tur med markræs i mudder.....

• #5   1. apr 2012 Min træder ogås sko af - jeg putter klokker på nu, og ingen sko er indtil videre trådt af siden jeg puttede klokker på. Jeg bruger gummiklokker i vådt vejr, og bare almindelige neoprenklokker i tørt vejr (:

Og med hensyn til boots, som jeg lige skrev om, så er det ikke alle heste der kan gå uden sko (:

• #6   1. apr 2012
    Han har fået forsko på fordi hans hove vokser for lidt om vinteren, Han ender derfor med at gå på strålen, da "hoven" er slidt ned.

Han går bare på fold i rigtig mange timer. Pt 12-13 timer om dagen. Må de gerne have boots på så længe?

Foldene er ikke mudrede pt. Min smeds kone anbefalede prof choice med ballestop. Tror også bare det er fordi jeg i mit hoved ikke han se logikken i at et tyndt lag gummi kan forebygge at han smider sko, da det netop skyldes at han har en stor skridt. Dvs han træder sine sko af, og hvad hjælper klokker, hvis han jokker sig selv over "tæerne"? Min smed har slebet ham, så hoven er skrå på en måde som forhåbentligt gør at baghoven bare "glider af" forhoven, når han jokker på den.

Han har 7,9, 13 ikke smidt skoene endnu, siden han fik dem på igen. Jeg vil bare rigtig gerne forebygge for sidst jeg prøvede sko til ham for 2 år siden endte jeg med at opgive det igen, da han smed 3 sko om ugen.. Håbet han er blevet ældre og bedre kan styre sine ben nu :-S

• #7   1. apr 2012 Klokken gør det, at baghoven glider af på klokken istedet for at "lande" på skoen og rive den af..

• #8   1. apr 2012 Klokker hjælper ikke, hvis der er blødt underlag/mudder. Når hesten træder ned, glider klokken op, og den når ikke ned på plads før forhoven er på vej til at løftes og baghoven siger - HAPS! på forskoen....Klokker er fine på fast tørt underlag......

Min hest har gået med boots dagligt ovenpå sine forsko fra 6-10 timer dagligt....det har fungeret perfekt med boots....Også i meget blød mudder og sne....

• #9   1. apr 2012 Og lige for at aflive en gammel skrøne, så er det ikke mudderet, der suger skoen af, men ganske rigtigt, som k A skriver, så er det fordi, at hesten ikke når at flytte forbenet, før bagbenet kommer..

Kommentér på:
Klokker og smide sko

Annonce