902 visninger
|
Oprettet:
Klokker og smide sko {{forumTopicSubject}}
Ja, til jer med heste med forsko på. Kan I mærke en forskel på hvor ofte hesten smider sine sko, hvis den får klokker på? Hvis ja, hvilke klokker?
Min hest har en meget stor skridt og han fik sko på i går.
Gode råd til hvordan man sørger for at skoene bliver på ved en hest med en stor skridt?
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Ja, så absolut er der forskel på, om hesten har klokker på eller ej..
Klokkerne skal helst være et nummer for store, så de når helt ned til jorden på bagsiden af hoven, så de har størst effekt..
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
Jeg bruger gummiklokker på fold da de ikke bliver våde på samme måde.. når jeg rider bruger jeg stofklokker..
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
MEN.......
Nu har jeg så fundet den helt perfekt løsning - og jeg kan nu irritere mig over, at jeg har ventet så længe med at tænke i andre baner, og har spildt så mage penge på klokker og tabte sko. Jeg købte for 3 måneder siden et par boots - Equine Fushion boots - som hesten har ovenpå de almindelige sko på fold - og det fyngerer perfekt!!!! Ingen tabte sko, ingen "stylter" i frost og sne og de sidder perfekt selv efter en tur med markræs i mudder.....
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Og med hensyn til boots, som jeg lige skrev om, så er det ikke alle heste der kan gå uden sko (:
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Han har fået forsko på fordi hans hove vokser for lidt om vinteren, Han ender derfor med at gå på strålen, da "hoven" er slidt ned.
Han går bare på fold i rigtig mange timer. Pt 12-13 timer om dagen. Må de gerne have boots på så længe?
Foldene er ikke mudrede pt. Min smeds kone anbefalede prof choice med ballestop. Tror også bare det er fordi jeg i mit hoved ikke han se logikken i at et tyndt lag gummi kan forebygge at han smider sko, da det netop skyldes at han har en stor skridt. Dvs han træder sine sko af, og hvad hjælper klokker, hvis han jokker sig selv over "tæerne"? Min smed har slebet ham, så hoven er skrå på en måde som forhåbentligt gør at baghoven bare "glider af" forhoven, når han jokker på den.
Han har 7,9, 13 ikke smidt skoene endnu, siden han fik dem på igen. Jeg vil bare rigtig gerne forebygge for sidst jeg prøvede sko til ham for 2 år siden endte jeg med at opgive det igen, da han smed 3 sko om ugen.. Håbet han er blevet ældre og bedre kan styre sine ben nu :-S
jul 2008
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Min hest har gået med boots dagligt ovenpå sine forsko fra 6-10 timer dagligt....det har fungeret perfekt med boots....Også i meget blød mudder og sne....
jul 2008
Klokker og smide sko