{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Dine erfaringer med hovledsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej.
Havde dyrlæge; rengående under bøjeprøve, men longering på hårdt underlag - halt venstre forben og småt gående fortil smiley
SKAL PÅ KLINIK MANDAG - så lad venligst være med at skrive få dyrlæge ud..han har været der og skal som skrevet undersøges med røngten mv mandag.
Dyrlægens midlertidig bud er hovledsbetændelse.... jeg kender ikke meget til det....andet det jeg har læst hos netdyredoktoren....
Har du erfaringer med det? Ved kronisk lyder det ikke godt smiley
Jeg skulle til at ride oftere nu - har part som har redet mest i løbet af vinteren....øvøv...
Pia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dine erfaringer med hovledsbetændelse
  • #1   31. mar 2012 desværre ingen gode erfaringer..
    Min tidligere hest blev aflivet pga det og det er desværre den vej de fleste heste med hovledsbetændelse går..

• #2   31. mar 2012 Ked af at sige det, men heller ingen gode erfaringer her...
    Min gamle hoppe, fik specialsko, specielle bandager, lotion, sprøjter og særlig genoptræning igen og igen og igen... Hun blev haltfri, men lige så snart man begyndte at skrue bare lidt op for ridningen blev hun halt igen. Hun blev aflivet til sidst...da hun fik de specielle sko af, kunne hun ikke engang komme på fold, så halt var hun. - skoene var åbenbart det eneste der havde holdt hende nogenlunde gående.
    Det var en lang og meget hård omgang, som nok skulle have endt tidligere smiley

Sørg for at få hende undersøgt mandag (som du skriver) - og tag den evt. diagnose alvorligt. PAS på med små volter og skarpe vendinger, nul springning og tag det roligt til du ved hvad du har med at gøre...

Håber selvfølgelig at det viser sig, at det slet ikke er så slemt med din hoppe. Go' bedring med hende.

• #3   31. mar 2012 Min fik konstateret hovledsbetændelse i marts sidste år, samt haseledsbetændelse og skade i leddet på diagonale bagben.
    Efter to ledbehandlinger kom han sig stort set over hovledsbetændelsen. Desværre kom han sig aldrig over det andet.

• #4   31. mar 2012 Min venindes blev desværre også aflivet efter gentagne behandlinger og lang tids genoptræning. Først det ene ben, så var det andet også galt og til sidst gik det første ben i stykker igen. Så blev det konstateret kronisk og han fik fred.
    Jeg beklager men det ser ikke lyst ud :o(
    Jeg håber dog for dig at det ikke er det. Pøj pøj med hende.

• #5   31. mar 2012 Jeg kender to tilfælde af hovledsbetændelse....og begeg er desværre aflivet.

Mønstret var det samme for dem begge - startede med småtgående og lettere uren i volter osv, undersøgelse med rgt viste ikke noget, hestene fik pause. Genoptrænet og fungerede et par måneder, hvorefter det startede forfra. Efter ca 6 måneder, var der kommet rgt forandringer....Haltheden blev værre og værre trods ro og ledbehandlinger og tilsidst var det kronisk. Der var intet andet at gøre, end at lade dem aflive.

Den ene var en 7 års DV hest og den anden en 8 års hollandsk varmblod//fuldblod.

• #6   31. mar 2012 Og jeg er så en af de få meget heldige 7-9-13...:-)
    Det ser ud til at vi er kommet over det, men jeg må da indrømme at jeg godt kan blive lidt paranoid fra tid til anden. Jeg er meget obs på hvordan hun bevæger sig, om kronranden er mere hævet end den plejer. Vi har en fantastisk smed, som virkeligt gør sit ypperste og er super til at lytte til mine observationer.
    Jo hurtigere du får den i behandling, desto bedre.
    Du er velkommen til at skrive PB

• #7   1. apr 2012 Tak til alle....åh nej, håber virkelig ikke det er det!! For odds er jo ikk gode.....

Og info - det er en dreng jeg har smiley

Det kan også være noget i nakken el hals...... desværre fjoller han ofte på folden med de andre drenge....svært at gøre noget ved det. Jeg ønsker, at han skal have så naturligt liv som muligt - dvs. være på fold med andre - det er mega fold, så de kan komme væk, hvis de blir drillet af andre!

Han havde voldsomt nyreslag i sommers - tror lidt det har spillet ind...måske han han gået og aflastet på forpart.

Nå - håber det bedste for i morgen for min smukke dreng!! Han er bar så fin, smuk og nem at omgåes smiley

Kommentér på:
Dine erfaringer med hovledsbetændelse

Annonce